9-5 TurboPilot
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Lisätään listaan myös pienempi kulutus. Vanhassa Aerossa kulutus pyöri maantiepainotteisessakin ajossa lähempänä kymppiä ja normaalissa seka-ajossa noin 11 litrassa satasella. TurboPilotin ensimmäisellä tankkausvälillä kulutus 8,8 l/100km. Myös SID ilmoitti kulutuksen täsmälleen oikein, kun vanhassa se heitti aina noin 0,5 litraa satasella...9-5T kirjoitti: ESP, mittarilukema, takuu, tuoksu, akkukotelon käytettävyys, 5v laatikko rattinapeilla, näkökentässä oleva SID, ongelmaton huohotus ja sport istuimet lienee kuitenkin paremmin kuin nykyisen mallin edeltäjän edeltäjässä.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
No mikä siellä kuluttaisi bensaa kun ei ole teh.. ähEski kirjoitti:Lisätään listaan myös pienempi kulutus. Vanhassa Aerossa kulutus pyöri maantiepainotteisessakin ajossa lähempänä kymppiä ja normaalissa seka-ajossa noin 11 litrassa satasella. TurboPilotin ensimmäisellä tankkausvälillä kulutus 8,8 l/100km. Myös SID ilmoitti kulutuksen täsmälleen oikein, kun vanhassa se heitti aina noin 0,5 litraa satasella...9-5T kirjoitti: ESP, mittarilukema, takuu, tuoksu, akkukotelon käytettävyys, 5v laatikko rattinapeilla, näkökentässä oleva SID, ongelmaton huohotus ja sport istuimet lienee kuitenkin paremmin kuin nykyisen mallin edeltäjän edeltäjässä.
Eski


Ei vaan kyllä aerollakin pääsee vähällä, nyt sen tiedän itsekin kun sid:n näyttö on kunnossa. Viikonloppuna kävin edestakaisin Tampereella ja 8,3 litraa näyttää kuluttaneen, nopeus koko ajan välillä 120-135. Se että pitääkö tuo SID:n lukema ollenkaan paikkaansa on ihan toinen asia, onneksi se ei edes kauheasti kiinnosta. Jos kulutus olisi tärkeä niin sitä ajelisi ihan muilla autoilla muutenkin.
9000CS 2,3
Virallisen tiedon mukaan se on juuri päinvastoin, eli 2.0t 150hv on janoisin... Oma vanha Aero ei mennyt alle ysin kuin rauhallisessa maantieajossa. Eipä tuo ainakaan minua haittaa, jos bensakulut vähän pienenevät. 25K vuodessa litran pienemmällä keskikulutuksella on 250 litraa bensaa ja nykyisellä bensan hinnalla (1,399e) se tekee 350 euroa.
En oikein osaa päättää pitäisikö tuohon uuteen koneeseen vaihtaa vanhaan tyyliin uudet öljyt noin 1000km ajon jälkeen, vai ajanko samantien 10K tehdasrasvoilla... (huolto-ohjelman mukaan saa ajaa 30K tai 1 vuoden).
Eski
En oikein osaa päättää pitäisikö tuohon uuteen koneeseen vaihtaa vanhaan tyyliin uudet öljyt noin 1000km ajon jälkeen, vai ajanko samantien 10K tehdasrasvoilla... (huolto-ohjelman mukaan saa ajaa 30K tai 1 vuoden).
Eski
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
En veisi autoani suojaamoon, ellen itse poistaisi ja kiinnittäisi ainakin kuvassa näkyvät suojat, kuvasta puuttuu vielä ovien alla olevat muovit.Eski kirjoitti: Autosuojaamot suosittelevat uuteen autoon lisäturvakäsittelyä, joka ei vaikuta tehdastakuuseen, koska autoon ei porata reikiä, vaan käsitellään alustan kotelorakenteet ja pohja ja pyöränkotelot. Sisälokarit irroitetaan ennen käsittelyä. Tällaisen suojauksen hinta olisi noin 500 euroa.
Eski
Varsinkin lokarien paikalleen pano "tervauksen" jälkeen on lievästi sanottuna inhottavaa puuhaa, joten, jos suojaamoon vie, kannattaa käydä vaikka kytiksellä, että lokarit on poistettu.
Muuten 500e ei ole paha hinta, jos työ tehdään saabin ohjeen mukaan. Minäkin maksoin saman vaikka irrotin ja kiinnitin ko. suojat. Listahinta oli muistaakseni 750 euroa.

Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Onnittelut Eskille uudesta hienosta !Eski kirjoitti: En oikein osaa päättää pitäisikö tuohon uuteen koneeseen vaihtaa vanhaan tyyliin uudet öljyt noin 1000km ajon jälkeen, vai ajanko samantien 10K tehdasrasvoilla... (huolto-ohjelman mukaan saa ajaa 30K tai 1 vuoden).
Mielenkiinnolla tullut seurattua tätä ketjua. Arvailinkin mielessäni kommenttejasi lukiessani, että taidatpa päätyä täysin uuteen noiden Aero seikkailujen jälkeen.
Minä vaihdoin (vaihdatin

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jep, kiitosta vain. Tänään laitettiin TurboPilottiin irroitettava vetokoukku ja lohkolämppärin sisähaara, joita ei ehditty viime viikolla asentaa... Koukku olikin ihan erilainen kuin vanhassa 9-5:ssa. Valmistaja näyttää olevan Bosal.

Kyselin Laakkoselta myös auton varusteista puuttuvan sivuverkon perään ja selitys oli, että Wagoniin ei ole olemassa sivuverkkoa... No sattumalta M2007 lisävarustekuvastossa on oikein kuvakin sivuverkosta 9-5 Wagonin kontissa ja sattumalta tiedän että sivuverkon varaosanumero on 12804870, joten GM Finland sai juuri sähköpostia
Virisarjan muutoskatsastus oli myös erikoinen juttu, kun menin heti auton saatuani konttorille väliaikaisen (GM Finlandin nimissä) olevan otteen kanssa ja auto oli siis suorarekisteröity liikkeessä minun nimiin. Katsari sanoi, ettei pääse auton tietoihin, koska ote on jo tulostettu AKE:lla, joten minun on tultava uudestaan oikean otteen kanssa. No tänään se ote tuli ja siinä lukee kohdassa teho 136A ja erikoisehdoissa: Moottorin teho on nostettu vaihtamalla moorttorin ohjausyksikkö. Eli ilmeisesti muutoskatsatus sitten menikin läpi...
Eski

Kyselin Laakkoselta myös auton varusteista puuttuvan sivuverkon perään ja selitys oli, että Wagoniin ei ole olemassa sivuverkkoa... No sattumalta M2007 lisävarustekuvastossa on oikein kuvakin sivuverkosta 9-5 Wagonin kontissa ja sattumalta tiedän että sivuverkon varaosanumero on 12804870, joten GM Finland sai juuri sähköpostia

Virisarjan muutoskatsastus oli myös erikoinen juttu, kun menin heti auton saatuani konttorille väliaikaisen (GM Finlandin nimissä) olevan otteen kanssa ja auto oli siis suorarekisteröity liikkeessä minun nimiin. Katsari sanoi, ettei pääse auton tietoihin, koska ote on jo tulostettu AKE:lla, joten minun on tultava uudestaan oikean otteen kanssa. No tänään se ote tuli ja siinä lukee kohdassa teho 136A ja erikoisehdoissa: Moottorin teho on nostettu vaihtamalla moorttorin ohjausyksikkö. Eli ilmeisesti muutoskatsatus sitten menikin läpi...
Eski
suomessa lisävarusteissa pikku vero.Mimmi kirjoitti:Ryöstöhinta.Eski kirjoitti:sivuverkko on oikeasti ihan hyödylinen ja sen listahinta on noin 70e.
Eski
Ruotsissa listahinta on 378SEK.

Nouseeko kierrokset noinki korkealle?Eski kirjoitti:Sehän on jo lastutettu, eikä muuta ole tulossa. Nythän on vielä maltettava ajaa ensimmäiset 2000km rauhallista sisäänajoa, jossa kierrokset ei saa ylittää 5000rpm...

Paljon muuten bosalin koukku maksoi? Pitääkö helmaan tehdä koloa? Miten se pistorasia tulee? Onko se näkyvissä?
Audi A4 2.0TFSIq