auto: Saab 9-5 2.3t SE vm. 98. (ajettu 191tkm, jakopään ketju vaihdettiin juuri).
Operaatioon on päädytty, sillä tehoa on kateissa ja öljyä kuluu, lievää savutusta kiihdyttettäessä. Välijäähdyttimelle menevää letkua avattessa havaittu, että sinne se öljy näyttää menevän

Vielä viime viikolla auton vaihtoa uudempaan malliin olin harkitsemassa, mutta kiintymys liian kova näin hyvään yksilöön, joten päätin että auto jää ja saa nyt ansaitsemansa peruskorjauksen konehuoneeseen.
Kaivelin Speedpartsia ( http://www.speedparts.se/index.html?/sh ... _9-5b.shtm l) , jota siis myös PCS edustaa, sielä päivitys rikkinäisen GT17 tilalle TD04 Stage 1 (59,2213-X) n. 800eur + putkisatsi (59.2160) n. 120 eur.
Mitä muita hankintapaikkoja turbolle, hintoja?
Samalla kertaa vaihtoon menee:
- turbo GT17 --> TD04 + putket
- öljyt ja öljynsuodatin
- ilmansuodatin
- raitisilmansuodatin
- ilmamäärämittari
- tulpat (mitkä?)
- välijäähdyttimen puhdistus ja letkujen uusinta
- huohotinpäivitys ja siihen liittyvät letkut uusitaan (Metroauto hutiloinut)
- jäähdytinneste
Vielä vanhalla turbolla suoritetaan koneen pesu, jonka jälkeen turbo ja siihen liittyvät putket ja letkut sekä välijäähdytin irroitetaan, puhdistetaan ja osin vaihdetaan.
Tuleeko mieleenne muuta mitä järkevää olisi uusia samassa yhteydessä?
Täytyykö softaa sörkkiä heti, en tarvitsisi talveksi lisätehoja, mutta mitä huomioitavaa jos ei vaihdeta Aeron softaa, kokemuksia?