SiipiSaapi kirjoitti:
Joo-o eikös suuttimet mene muutenkin vaihtoon Etanoliin siirryttäessä ?
Mistäs tällainen fakta löytyy ?
SiipiSaapi kirjoitti:Vähemmillä tehotavoitteilla voit ajaa vakio Biopowersoftilla ja molemmilla polttoainelaaduilla joustavasti.

Eli vakio suuttimilla B235R (vm-00) koneella 280hv/ ?Nm, E85:lla ?
No ei.
Vakiosuuttimet tuottavat nippa nappa 100% täysin auki ollessaan 98E:llä tuossa autossasi hyvänä päivänä jopa 280hp ja ohjelman mukaisen vääntömäärän, tyypillisesti 400-420Nm. Raneversioissa 440 Nm hetkellisesti.
Samalla kokoonpanolla ja suutinten DC 100% E85:lla riittänee suunnilleen 235 hp ja vääntö ohjelman mukaan. Keskikierrosalueella suuttimethan ei ole vielä tapissa joten etanolin sallimalla suuremmalla sytkäennakolla vääntöä saataneen tarvittaessa enemmän keskialueella mutta sille ei voi mitään että vakiosuuttimet rajoittavat huipputehon.
Pikkasen nostetuilla bensapaineilla karvan verran isommat luvut.
Nuo 315hp/450Nm on mahdollista etanolilla jos
a) polttoainetta riittää
b) sytkä optimoidaan etanolille
c) ilmamassa optimoidaan (kasvatetaan) hyödyntämään etanolin laskemat pakolämmöt
Luetteloa saa jatkaa, tässä kait nämä perusasiat