9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Morjes, vanhemmillani on tuollainen otsikonmukainen auto joka nyt on muutaman kerran tehnyt seuraavaa:
Käynnistettäessä lykkää tavattomat siniset savut ilmoille ja aivan mieletön haju..
Ensimmäisen kerran teki tämän keskellä päivää ja toisen kerran aamulla päivän ensi startin jälkeen. Mitään valoja ei ole syttynyt ja auto pelittää muutenkin ihan normaalisti.
Tänään siitä soiteltiin paikalliseen merkkiliikkeeseen josta ilmoitettiin että noita oireita on ollut vanhemmissa ysivitosissa kun turbo on alkanut heiketä joten epäili että tässäkin saattaa olla käymässä sama..
Ja autollahan ei siis ole ajettu kun 88000km..
Ensi kuussa menee 90000km huoltoon jossa ilmeisesti samalla tekevät jotain mittauksia turboon kohden jollei sitä ennen jo joku paikka korkkaa.
Pieni kolaus kyllä oli auton omistajalle kun yli 25 huoletonta Saab vuotta ja sitten tuli tällästä mutta käyhän näitä paremmissakin piireissä.
Käynnistettäessä lykkää tavattomat siniset savut ilmoille ja aivan mieletön haju..
Ensimmäisen kerran teki tämän keskellä päivää ja toisen kerran aamulla päivän ensi startin jälkeen. Mitään valoja ei ole syttynyt ja auto pelittää muutenkin ihan normaalisti.
Tänään siitä soiteltiin paikalliseen merkkiliikkeeseen josta ilmoitettiin että noita oireita on ollut vanhemmissa ysivitosissa kun turbo on alkanut heiketä joten epäili että tässäkin saattaa olla käymässä sama..
Ja autollahan ei siis ole ajettu kun 88000km..
Ensi kuussa menee 90000km huoltoon jossa ilmeisesti samalla tekevät jotain mittauksia turboon kohden jollei sitä ennen jo joku paikka korkkaa.
Pieni kolaus kyllä oli auton omistajalle kun yli 25 huoletonta Saab vuotta ja sitten tuli tällästä mutta käyhän näitä paremmissakin piireissä.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Jos pölläyttely johtuu turbosta, kannattaa katsoa öljyn laita. Onko sitä alkanut kulumaan?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
laatu garrett Takaa "huolettomat" Kilometrit...
Kannattaisiko laittaa seuraavaksi Mitsun turbo ja joltain softavelholta AERO softa koneeseen, jos turbo vaihtoon menee ?
Kannattaisiko laittaa seuraavaksi Mitsun turbo ja joltain softavelholta AERO softa koneeseen, jos turbo vaihtoon menee ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Jep, meidän 2007 9-5:ssa alkoi öljyä palamaan 75tkm ajettuna ja turbo meni vaihtoon...
Eski
Eski
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Ei muuta kun Mitsun turbo tilalle ja Aeron softa kehiin. Sen jälkeen kulkee ja kestää
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Ja aeron softa toimii kaksilitraisessa hyvin?
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Heh, no niinpäs se olikin 2.0 kone En ole tähän ikään edes oppinut lukemaan...SiK kirjoitti:Ja aeron softa toimii kaksilitraisessa hyvin?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
oon jo 2 turboa (garret) joutunut vaihtamaan viirusilmään.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
SiK kirjoitti:Ja aeron softa toimii kaksilitraisessa hyvin?
9-3 aerosta kartat softaan, modaajat tietää kyllä.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Mikään pakko tuota softaa ei ole vaihtaa vaikka Mitsun asentaisikin, mutta Saabin alkuperäisestä 185hv virisoftasta Mitsulle muokattu 250hv/380Nm ohjelma tuntuu toimivan ihan mukavasti...
Eski
Eski
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
mulla lykkää sinistä kylmänä, turbo tutkittu, ei vikaa siinä. ohjurikumit hajalla. vaihto maksaa n. 1500 e. vaikka kumien hinta n. 50 e.
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Kiitoksia vastauksista, jos tuohon nyt turbo vaihtoon menee niin ei siihen lisäksi todellakaan kuulemma laiteta mitään virisoftia sun muita. Auton omistaja on kovasti niitä vastaan vaikka yleisiä ovatkin ja monet niitä laittelevat.
Varmaankin kannattaa sitten tuo joku parempi turbo siihen laitattaa. Takuuseenhan tuo kuulemma menee kun viime lokakuussa tuon käytettynä osti, ja tämän vuoden lokakuuhun asti on jokin takuu olemassa joka korvaa kaikki hajoamiset ja ongelmat.
Mutta saa nyt nähdä mitä käy jahka asia etenee.
Varmaankin kannattaa sitten tuo joku parempi turbo siihen laitattaa. Takuuseenhan tuo kuulemma menee kun viime lokakuussa tuon käytettynä osti, ja tämän vuoden lokakuuhun asti on jokin takuu olemassa joka korvaa kaikki hajoamiset ja ongelmat.
Mutta saa nyt nähdä mitä käy jahka asia etenee.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Harvemmin on ohjurin kumit menneet 9-5:sta (tietyn ikäisissä tonnareissa nousevat pois paikoiltaan, mutta 9-5 ei mahdollista). Kannattaa varmaan vielä tarkistuttaa turbo toisella pajalla.Oldman kirjoitti:mulla lykkää sinistä kylmänä, turbo tutkittu, ei vikaa siinä. ohjurikumit hajalla. vaihto maksaa n. 1500 e. vaikka kumien hinta n. 50 e.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Tota kumien vaihdon järkevyyttä minäkin epäilen, harvinaista se tuntuu olevan enemmänkin ajetuissa yksilöissä. Turbon vaihdosta "takuuna" kannattaa muistaa, että Mitsu taitaa olla kalliimpi ja asennus vaatii hiukan enemmän. Pientä neuvottelua voi vaatia.
Re: 9-5 2.0t AUT vm-07 turbo nyt jo?
Turbon vaihto erilaiseen/erimerkkiseen rinnastetaan moottorinvaihtoon. Eli eikös tämä tarkoita muutoskatsastusta ja prosentteja.. Näin siis käsittääkseni kun tulkitaan lainkirjainta, vai?Rene-Rane kirjoitti:laatu garrett Takaa "huolettomat" Kilometrit...
Kannattaisiko laittaa seuraavaksi Mitsun turbo ja joltain softavelholta AERO softa koneeseen, jos turbo vaihtoon menee ?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89