pyyhkijän varret...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

kysymys....kumpi varsista kuuluu olla oikealla,kumpi vasemmalla?
nehän on eripituiset,nyt vasemmalla lyhyempi(+suorempi),oikealla pidempi(jossa sellainen mutka kiinnitysmutterin jälkeen).
autona siis 9-5(-98),tuntuu kuin oikea ei tulis riittävän pitkälle,jää melkein
pystysuoraan yläasennossa.
jos joku viitsis omastaan tarkistaa ja ilmoitella :D .
#2285
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Ihan oikein on asennettu, itsellä toimii aivan hyvin.
Takana tunnisteteksti: Kuskinpuoli Saab LD
Ja hanttimiehen puoli Saab LP, oiskohan tuo viimeinen kirjain D= driver ja vastaavasti P= passanger?
Ja olettamuksena L= Left tarkoittaa vasemmalta ohjattava auto.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja J.N »

Varrethan voivat toki olla hieman väärään asentoon asennettu, vaikka sinäsä olisivatkin oikeilla paikoillaan tunnistemerkintöjen perusteella.
#3418
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

J.V.A kirjoitti:Ihan oikein on asennettu, itsellä toimii aivan hyvin.
Takana tunnisteteksti: Kuskinpuoli Saab LD
Ja hanttimiehen puoli Saab LP, oiskohan tuo viimeinen kirjain D= driver ja vastaavasti P= passanger?
Ja olettamuksena L= Left tarkoittaa vasemmalta ohjattava auto.
Tarkoitin tuolla oikein asennettu tuota varsien asennus puolta. tosiaan kaikkihan autossa saadaan asennettua väärin ellei purkuvaiheessa merkata tarkasti osan paikkaa ja asentoa.

Myös asennusvaiheessa käytetty liiallinen "voiteluaine" voi pilata muuten niin simppelin asennustyön. Mutta tämähän on Saab harrastajien keskuudessa äärimmäisen poikkeuksellista :D
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

niin,en mä noita oo koskaan irroittanut,autokin niin uus mulle.
huomasin vain ku käytin pissapoikaa,että oikea ei tuu ilmeisesti riittävän
pitkälle,eli ei vasemman puolen pyyhintäkohtaan saakka.
tarvii irroitella(on sit kireellä booreissa!),kokeilla säätää niitä
vähän jos auttais.
mitään tekstejä en niistä oo kylläkään osannu hakea.
mikäs noiden sulkien pituudet olis noin niinku ohjeiden mukaan?
nykyiset molemmat 58cm.
kiitos infoista.
#2285
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

jykä66 kirjoitti:niin,en mä noita oo koskaan irroittanut,autokin niin uus mulle.
mitään tekstejä en niistä oo kylläkään osannu hakea.
mikäs noiden sulkien pituudet olis noin niinku ohjeiden mukaan?
nykyiset molemmat 58cm.
Irrottamiseen käy hyvin esim. Bilteman raidetangonpään irroitustyökalu, eikä maksa maltaita.
Omassa on 55cm pitkät sulat ja hyvin pyyhkii :wink: .

Varsien teksti löytyy varren pyyhkijän puoleisesta päästä, sieltä takaa kun kääntää varren niin näkyy hyvin.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Blade
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja Blade »

Apparin puolelle se varsi missä on mutka kiinnityspultin ja varren nivelen välissä.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Tontsa
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Maalis 31, 2010 09:40

Re: pyyhkijän varret...

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Pyyhkimet pystyy asentamaan myös väärään kulmaan. Eli katso mihin kohtaan pyyhkimet pysähtyy ala-asennossa. Sulan tulee mennä vain pari cm yli sen tuulilasissa olevan puhdistuspykälän. Mikäli menee liikaa tai liian vähän niin nyppäset varren irti (yksi mutteri) ja asetat oikeaan kulmaan. Jos niitä ei ole irroitettu pitkiin aikoihin niin saattavan olla tiukassa ja tarvitset ulosvetäjän. Omani lähtivät suht nätisti ilman erikoisempia vempeleitä kun tein puhaltimen moottorille hiilihuoltoa.
Vastaa Viestiin