pyyhkijän varret...
pyyhkijän varret...
kysymys....kumpi varsista kuuluu olla oikealla,kumpi vasemmalla?
nehän on eripituiset,nyt vasemmalla lyhyempi(+suorempi),oikealla pidempi(jossa sellainen mutka kiinnitysmutterin jälkeen).
autona siis 9-5(-98),tuntuu kuin oikea ei tulis riittävän pitkälle,jää melkein
pystysuoraan yläasennossa.
jos joku viitsis omastaan tarkistaa ja ilmoitella .
nehän on eripituiset,nyt vasemmalla lyhyempi(+suorempi),oikealla pidempi(jossa sellainen mutka kiinnitysmutterin jälkeen).
autona siis 9-5(-98),tuntuu kuin oikea ei tulis riittävän pitkälle,jää melkein
pystysuoraan yläasennossa.
jos joku viitsis omastaan tarkistaa ja ilmoitella .
#2285
Re: pyyhkijän varret...
Ihan oikein on asennettu, itsellä toimii aivan hyvin.
Takana tunnisteteksti: Kuskinpuoli Saab LD
Ja hanttimiehen puoli Saab LP, oiskohan tuo viimeinen kirjain D= driver ja vastaavasti P= passanger?
Ja olettamuksena L= Left tarkoittaa vasemmalta ohjattava auto.
Takana tunnisteteksti: Kuskinpuoli Saab LD
Ja hanttimiehen puoli Saab LP, oiskohan tuo viimeinen kirjain D= driver ja vastaavasti P= passanger?
Ja olettamuksena L= Left tarkoittaa vasemmalta ohjattava auto.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: pyyhkijän varret...
Varrethan voivat toki olla hieman väärään asentoon asennettu, vaikka sinäsä olisivatkin oikeilla paikoillaan tunnistemerkintöjen perusteella.
#3418
Re: pyyhkijän varret...
Tarkoitin tuolla oikein asennettu tuota varsien asennus puolta. tosiaan kaikkihan autossa saadaan asennettua väärin ellei purkuvaiheessa merkata tarkasti osan paikkaa ja asentoa.J.V.A kirjoitti:Ihan oikein on asennettu, itsellä toimii aivan hyvin.
Takana tunnisteteksti: Kuskinpuoli Saab LD
Ja hanttimiehen puoli Saab LP, oiskohan tuo viimeinen kirjain D= driver ja vastaavasti P= passanger?
Ja olettamuksena L= Left tarkoittaa vasemmalta ohjattava auto.
Myös asennusvaiheessa käytetty liiallinen "voiteluaine" voi pilata muuten niin simppelin asennustyön. Mutta tämähän on Saab harrastajien keskuudessa äärimmäisen poikkeuksellista
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: pyyhkijän varret...
niin,en mä noita oo koskaan irroittanut,autokin niin uus mulle.
huomasin vain ku käytin pissapoikaa,että oikea ei tuu ilmeisesti riittävän
pitkälle,eli ei vasemman puolen pyyhintäkohtaan saakka.
tarvii irroitella(on sit kireellä booreissa!),kokeilla säätää niitä
vähän jos auttais.
mitään tekstejä en niistä oo kylläkään osannu hakea.
mikäs noiden sulkien pituudet olis noin niinku ohjeiden mukaan?
nykyiset molemmat 58cm.
kiitos infoista.
huomasin vain ku käytin pissapoikaa,että oikea ei tuu ilmeisesti riittävän
pitkälle,eli ei vasemman puolen pyyhintäkohtaan saakka.
tarvii irroitella(on sit kireellä booreissa!),kokeilla säätää niitä
vähän jos auttais.
mitään tekstejä en niistä oo kylläkään osannu hakea.
mikäs noiden sulkien pituudet olis noin niinku ohjeiden mukaan?
nykyiset molemmat 58cm.
kiitos infoista.
#2285
Re: pyyhkijän varret...
Irrottamiseen käy hyvin esim. Bilteman raidetangonpään irroitustyökalu, eikä maksa maltaita.jykä66 kirjoitti:niin,en mä noita oo koskaan irroittanut,autokin niin uus mulle.
mitään tekstejä en niistä oo kylläkään osannu hakea.
mikäs noiden sulkien pituudet olis noin niinku ohjeiden mukaan?
nykyiset molemmat 58cm.
Omassa on 55cm pitkät sulat ja hyvin pyyhkii .
Varsien teksti löytyy varren pyyhkijän puoleisesta päästä, sieltä takaa kun kääntää varren niin näkyy hyvin.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: pyyhkijän varret...
Apparin puolelle se varsi missä on mutka kiinnityspultin ja varren nivelen välissä.
9-3 2,0t MY01,
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
9-5 2,3T Aero Wagon MY00
Re: pyyhkijän varret...
Pyyhkimet pystyy asentamaan myös väärään kulmaan. Eli katso mihin kohtaan pyyhkimet pysähtyy ala-asennossa. Sulan tulee mennä vain pari cm yli sen tuulilasissa olevan puhdistuspykälän. Mikäli menee liikaa tai liian vähän niin nyppäset varren irti (yksi mutteri) ja asetat oikeaan kulmaan. Jos niitä ei ole irroitettu pitkiin aikoihin niin saattavan olla tiukassa ja tarvitset ulosvetäjän. Omani lähtivät suht nätisti ilman erikoisempia vempeleitä kun tein puhaltimen moottorille hiilihuoltoa.