Konepellin ja takontin logot 9-5
Konepellin ja takontin logot 9-5
Soittelin juuri Autoeekoo nimiseen firmaan (Saab Jälleenmyyjä Lappeenranta)
ja tiedustelin konepellin ja takontin saab logoja. Heiltä löytyy konepelti 29,70€ ja takakontti 33€ Klubilaisille -10% alennus.
Kun tuntuu että näitä kysytään aika ajoin..T:Santtu
ja tiedustelin konepellin ja takontin saab logoja. Heiltä löytyy konepelti 29,70€ ja takakontti 33€ Klubilaisille -10% alennus.
Kun tuntuu että näitä kysytään aika ajoin..T:Santtu
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Ebaystä noita myös saa jos kehtaa pari päivää ootella ja taitaa säästää vajaan kympin per merkki. Parit merkit itsekin tilaillut.
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-SCANIA-9 ... 3f12b26221
http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-SCANIA-9 ... 3f12b26221
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Ja kun veistä on käännelty Saabistien rinnassa jo pitkään niin pakkohan tämäkin on laittaa tänne. Kannattasko vielä koettaa tingata josko joku merkkiliike suostuis tuohon hintaan vaihtaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=merkkien
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... t=merkkien
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Tähän voisi muuten joku kommentoida miten jokainen parkkipaikka mekaanikko voisi itse nämä merkit vaihtaa? Vältyttäisiin ikäviltä yllätyksiltä, kuten noilta merkkihuollon mokauksilta...
-b
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Tuolla on malliksi pari kuvaa asiasta: http://www.thesaabsite.com/Saab%20Hood% ... cement.htm
Itse en tosin ruuvarilla vääntänyt kuin sen verran, että sain hammaslankaa sinne väliin. Langalla sitten "sahasin" sen vanhan tarran poikki. (Siimaa ajattelin käyttää, mutta en sitä siihen hätään romuvarastostani löytänyt. Hammaslanka toimi ihan hyvin.) Ruuvarin käytössä pitää olla varovainen naarmujen takia.
Vanhan liiman poistaminen ei ole mitenkään mieltä ylentävää puuhaa, joten takaluukun merkin vaihdatin liikkeessä tuon miken mainitseman kampanjan aikaan. Näin talvisaikaan liiman poisto voi olla ilman lämmintä tallia vielä kettumaisempaa.
Itse en tosin ruuvarilla vääntänyt kuin sen verran, että sain hammaslankaa sinne väliin. Langalla sitten "sahasin" sen vanhan tarran poikki. (Siimaa ajattelin käyttää, mutta en sitä siihen hätään romuvarastostani löytänyt. Hammaslanka toimi ihan hyvin.) Ruuvarin käytössä pitää olla varovainen naarmujen takia.
Vanhan liiman poistaminen ei ole mitenkään mieltä ylentävää puuhaa, joten takaluukun merkin vaihdatin liikkeessä tuon miken mainitseman kampanjan aikaan. Näin talvisaikaan liiman poisto voi olla ilman lämmintä tallia vielä kettumaisempaa.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Konepellissä taitaa peräti olla reikä että saa sisäpuolelta tökättyä vanhan merkin irti, hiustenkuivaaja tai kuumailmapuhallin on hyvä apu. Vahvaa lankaa tai siimaa käyttämällä saa "sahattua" vanhan merkin irti helposti, vahingoittamatta maalipintaa. Itellä jäi jonkin verran vanhoja liimajäämiä peltiin kiinni kun ei riittänyt kärsivällisyys, mutta ihan nätisti nuo on paikoillaan pysyneet jo kolme vuotta.
#3272
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5



Liimajäämät lähtee ns. heittämällä vahalla.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Itse vaihdoin 9-3ss merkit lyömällä kylmästi ruuvarin merkin ekan kerroksen läpi ja sen jälkeen väänsin merkin peltikerroksen pois. Sitten merkin runko paljastui ja siinä n reikä josta kampeaa merkin helposti pois. Ei tarvinnut käydä lähelläkään maalipintaa ruuvarilla.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Miten löit sen ruuvarin siitä lätkästä lävitste niin, että se ruuvari ei jatka matkaansa konepeltiin? Itse en tuota uskaltaisi tehdä, tai sitten en tajua, mitä tarkoitit.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
oisko sivusta päin lyönti mahdollista..allahan lienee peltikerros...tarpeeksi terävä ja littana ruuvari ja sivusta läpi...kai...ehkä...-pete kirjoitti:Miten löit sen ruuvarin siitä lätkästä lävitste niin, että se ruuvari ei jatka matkaansa konepeltiin? Itse en tuota uskaltaisi tehdä, tai sitten en tajua, mitä tarkoitit.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Vaihdoin femman takaluukun merkin niin, että oli pieni talttapääruuvari ja sen alla pidin kangasta. Sai varovasti kampeamalla vanhan merkin pois ilman että maalipintaan tuli naarmuja. Liimajämät poistin jollain tökötillä - en muista millä mutta helposti lähti. Tosin tais olla jotain kesäaikaa niin ettei ollu edes pakkasta.
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Niin no mitäs jos löisit konepellin tapauksessa sitä merkkiä irti sieltä altapäin. 9-5:ssa ainakin on merkin kohdalla selkeästi reikä, josta merkin voi altapäin työntää melko vaivattomasti irti.-pete kirjoitti:Miten löit sen ruuvarin siitä lätkästä lävitste niin, että se ruuvari ei jatka matkaansa konepeltiin? Itse en tuota uskaltaisi tehdä, tai sitten en tajua, mitä tarkoitit.
Peräkontin merkin poistoa voi helpottaa esim. pehmittämällä liimaa ensin kunnolla esim. Sinolilla, tämän jälkeen voi 0,1mm punotulla kuitusimalla sahata merkin välistä pehmenneen teipin irti.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Eilen illal tuli vaihdettua,molemmat merkit.Helppo homma kun täällä olevilla ohjeilla toimii..kiitos ohjeistuksista.:TSanttu
Ps hintaa merkeillä oli 50€ tingittynä ja klubi alennus päälle (Auto-Eekoo)Lappeenranta
Ps hintaa merkeillä oli 50€ tingittynä ja klubi alennus päälle (Auto-Eekoo)Lappeenranta
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: Konepellin ja takontin logot 9-5
Mullameneehermot....
Vihdoin tänään sain aikaiseksi ostaa femmaan uuden badgen taakse. (LähsiAuto Espoo, 10% klubialennuksen jälkeen 23,64 euroa. Löytyi ihan hyllystä.) Tuossa iltapuhteiksi päätin sen vaihtaa paikalleen.
Lämmitin vanhaa merkkiä ensin hiustenkuivaajalla ohikulkijoiden ihmetykseksi. Eikö ne itse koskaan föönaa autonsa takaluukkua?
Siimalla (kiitos, paralogiX) yritin sahata liimaa poikki: Tuloksena noin 5-10 sentin siiman pätkiä. Ruuvarin sain kuitenkin varovasti väliin ja sitten kampeamalla merkki irti ähkimisen kera. Oli muuten ihan älyttömän paljon tiukemmassa kuin kolkin vastaava.
Seuraavaksi liimanjämien kimppuun. Koetettu on Fairy, liuotinpesuaine, vaha (ei hiovaa), tärpätti, ja sielunvihollisen kutsuminen. Onnistumisen vaihteluväli on haarukassa huono-surkea. Piti lopettaa homma pimeän tultua, enkä ilkeä mennä jatkamaan hommaa enää otsalampun kanssa. Auton föönaamisen ihmettely jääköön nyt naapureiden päivän ainoaksi iloksi.
Mitä ihmeen industrial-strength-supermega-bitumi-ektoplasma-liimaa femman takaluukun merkin kiinnityksessä oikein on käytetty? Ja millä sen saa pois?
Vihdoin tänään sain aikaiseksi ostaa femmaan uuden badgen taakse. (LähsiAuto Espoo, 10% klubialennuksen jälkeen 23,64 euroa. Löytyi ihan hyllystä.) Tuossa iltapuhteiksi päätin sen vaihtaa paikalleen.
Lämmitin vanhaa merkkiä ensin hiustenkuivaajalla ohikulkijoiden ihmetykseksi. Eikö ne itse koskaan föönaa autonsa takaluukkua?
Siimalla (kiitos, paralogiX) yritin sahata liimaa poikki: Tuloksena noin 5-10 sentin siiman pätkiä. Ruuvarin sain kuitenkin varovasti väliin ja sitten kampeamalla merkki irti ähkimisen kera. Oli muuten ihan älyttömän paljon tiukemmassa kuin kolkin vastaava.
Seuraavaksi liimanjämien kimppuun. Koetettu on Fairy, liuotinpesuaine, vaha (ei hiovaa), tärpätti, ja sielunvihollisen kutsuminen. Onnistumisen vaihteluväli on haarukassa huono-surkea. Piti lopettaa homma pimeän tultua, enkä ilkeä mennä jatkamaan hommaa enää otsalampun kanssa. Auton föönaamisen ihmettely jääköön nyt naapureiden päivän ainoaksi iloksi.
Mitä ihmeen industrial-strength-supermega-bitumi-ektoplasma-liimaa femman takaluukun merkin kiinnityksessä oikein on käytetty? Ja millä sen saa pois?
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)