Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Elikkä laitettiin uusi/vähän käytetty TD04HL19T kiinni toissa päivänä ja toimi kuin unelma mut tänä aamuna kun piti lähteä kauppaan niin TAAS öljyn katkut putkesta pihalle
Missä vika piilee????
Vinkkejä voi pistää myös 044-9605419
PS:Toinen turbo menossa jo 2kk sisällä ja nytkin vaihdon jälkeen ajettu joka päivä....
Missä vika piilee????
Vinkkejä voi pistää myös 044-9605419
PS:Toinen turbo menossa jo 2kk sisällä ja nytkin vaihdon jälkeen ajettu joka päivä....
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Venttiilivarrenkumit seuraavaksi vaihtoon. Jos pöläyttelee vain seisonnan jälkeen, niin todenäköisesti juuri nuo "kumit". Öljy valuu tiivisteen ohi venttiilinvartta pitkin männän päälle ja siitä savutus käynnistyksen yhteydessä. Vaihto onnistuu kantta irrottamatta oikeilla vehkeillä.
Tosin tuossa toisessa savutustopicissa on muitakin vaihtoehtoja. Tarkista nyt ensin sen ahtimen välykset.
Matti
Tosin tuossa toisessa savutustopicissa on muitakin vaihtoehtoja. Tarkista nyt ensin sen ahtimen välykset.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, Su Helmi 17, 2013 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Männänrenkaat (kuoleentuneet öljyrenkaat) on toinen erittäin yleinen syy T7 moottorissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Eikös tuo savutus olisi jatkuvaa jos olisi renkaat menny koneesta ja veisi öljyä tynnyri kaupallajcarlson kirjoitti:Männänrenkaat (kuoleentuneet öljyrenkaat) on toinen erittäin yleinen syy T7 moottorissa.
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Ei. Katin lämmettyä savutusta ei enää huomaa. Öljynkulutus on kuoleentuneilla öljyrenkailla toki usein luokkaa 0,5l/1000km.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Aivan......Löin saporon äsken käyntiin ja päästin lämpöiseksi asti ja kävin antamas vähä "happea" koneelle ja ei muuten käryytä enää.....jcarlson kirjoitti:Ei. Katin lämmettyä savutusta ei enää huomaa. Öljynkulutus on kuoleentuneilla öljyrenkailla toki usein luokkaa 0,5l/1000km.
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Eli katinkorvausputki hetkeksi kiinni ja kattoo miten käy savutuksen? Että lähteekö vaihtaan venavarren kumeja vai männänrenkaita. Toki katinkorvausputken kanssa oma hommansa mutta pienempi kuin kumpikaan em. remonteista?
EDIT: ei mut niin eihän näissä enää mitään irrotettavaa kattia edes ole
EDIT: ei mut niin eihän näissä enää mitään irrotettavaa kattia edes ole
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
1998-1999 (98-00 2,0t) femmoissa on vain yksi katti auton alla kuten vanhemmissa. Uudemmissa on lisäksi prekatti heti turbon ja ykköslambdan jälkeen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Kannattaa malttaa mielensä nyt ainakin tankillisen ajaksi. Ahtiputkissa voi olla öljyä entisen turbon jäljiltä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
En tiedä voiko noita männänrenkaita joissain tapauksissa diagnosoida näin, mutta omassa autossa ilmeisesti männänrenkaat syynä savutukseen, mutta savuttaa vain jos käynnistää kylmänä. Jos on ollut lohkolämppäri päällä niin mitään savutusta ei ilmene käynnistettäessä. (Männänrenkaat siis epäilyksen alla koska turbo- ja kansiremppa vasta tehty.)
Kannattaa kokeilla onko käynnistyspöläyttelyssä eroa lohkolämppärin käytön jälkeen. Jos on, niin turbo tuskin ainakaan on syyllinen.
Kannattaa kokeilla onko käynnistyspöläyttelyssä eroa lohkolämppärin käytön jälkeen. Jos on, niin turbo tuskin ainakaan on syyllinen.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Täytyy laittaa auto piuhan päähän aamulla ja kokeilla että kuinka käy savujen kans....kello kirjoitti:En tiedä voiko noita männänrenkaita joissain tapauksissa diagnosoida näin, mutta omassa autossa ilmeisesti männänrenkaat syynä savutukseen, mutta savuttaa vain jos käynnistää kylmänä. Jos on ollut lohkolämppäri päällä niin mitään savutusta ei ilmene käynnistettäessä. (Männänrenkaat siis epäilyksen alla koska turbo- ja kansiremppa vasta tehty.)
Kannattaa kokeilla onko käynnistyspöläyttelyssä eroa lohkolämppärin käytön jälkeen. Jos on, niin turbo tuskin ainakaan on syyllinen.
Turbo ei ainakaan ole entinen koska sillä ei ole kuin hätinä 1000km ajettu ja mitään välyksiä ei ole siinä.
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Pesin kaikki putket ja väli jäähyn ennen kuin laitoin käyntiin ahtimen vaihdon jälkeen.Mertmi kirjoitti:Kannattaa malttaa mielensä nyt ainakin tankillisen ajaksi. Ahtiputkissa voi olla öljyä entisen turbon jäljiltä...
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Käytetty kiina-mitsu saattaa olla syy.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Öljyn käry uuden turbon jälkeenkin
Teki saman ehjällä orginaali ahtimellaMaximus kirjoitti:Käytetty kiina-mitsu saattaa olla syy.