B205E mAir/pinl arvot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Eli 2,0t biopower steg 1 tuntuu mopolta. Täyskiihdytyksessä mair n.700 ja pinl ei oikein nouse yli 1600.

Itsellä raksuttaa tyhjää niin mitäs ne 2 litrasen arvot pitäis olla?

2,3t kumminki nostaa ahdot sinne kahden paikkeille...
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tarkasta EVAP. Etsi -toimintoa käyttäen löytynee apuja, kun laitat hakusanaksi evap.

Stage 1:llä pitäis kai olla tolla koneella Pinl jotain 2000 luokkaa ja mAir about 1050. Viisaammat korjaa jos meni pieleen...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Juu evap on kunnossa, pitää varmaa immuu ihmetellä
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

tässä klaukkalassa on testi-immua jos tarvitsee.
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Joo hogasin just et autohan on 9-3:nen, löytyykö sellaseen immua jos tarve vaatii?
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

T7 immuja on kyllä.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei tarvi immua jos mAir on 700 ja Pinl 1600.
Softa on väärin tehty tai jokin rajoittaa tehopyyntöjä (nakuvaroitukset tai muu syy).
Onko mreq samaa luokkaa kuin mair ? Löytyykö ECMS parametri valikosta ? Minkä värinen on kuskin penkki ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Ilman pyyntö on n.50 korkeampi kuin itse saanti, ECMS täytyy tarkastaa ja penkki on mustaa nahkaa :lol:
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja nugge »

YoC kirjoitti:Ilman pyyntö on n.50 korkeampi kuin itse saanti, ECMS täytyy tarkastaa ja penkki on mustaa nahkaa :lol:
Jos siis vedät kaasupohjas esim 3k rpm -> punarajalle niin pysyykö mReq kokoajan samana? Siis esim mReq 600 tjs? ei liiku siis edes 1.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Ei.

mReg on 700 kieppeillä. Korkein mReg tais olla 790, mAir silloin 750 ja pinl hikinen 1600
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Softaongelmalta kuulostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Automaatti vai manuaali? Etanoli vai bensa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

4v autom ja etanoli.

Softaa varmaa tutkitaan ku keretään
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kaksi asiaa tulee mieleen:

Kai testivedot on tehty niin, että vaihteisto on ehtinyt vaihtaa kolmoselle, ja mAir ja pinl on katsottu SIDistä vasta kolmosvaihteella? Automaatissa 1- ja 2- vaihteiden vääntörajoitus aiheuttaa sen, että yli tonnin ilmamassapyyntejä ja kahden tonnin paineita ei synnykään.

Toinen voi olla biopowersoftissa automaatin kanssa ilmennyt bugi, jossa bensalla ilmamassapyynnit nousee odotetusti yli tuhannen, mutta etanolillla ajaessa ei.

Tästä lisää täällä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... q+vain+850
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: B205E mAir/pinl arvot

Viesti Kirjoittaja YoC »

Joo ei softassa ilmeisesti sen kummempaa vikaa ole, oltiin vaan liian helliä käyrien kanssa.

mair on maksimissaan 900 ja vauhtia on silloin joku 150km/h kun lähtee nollista polkemaan. pinl maksimit jotain 1700 samassa rykäyksessä.

"motari" nopeuksissa auto tuntuu tosiaan ihan ripeeltä mutta tuo 0-100km/h on aika vaisua...
Vastaa Viestiin