Moniurahihna, rullien vaihto
Moniurahihna, rullien vaihto
Moro,
Otin juuri vanhan hihnan irti ja haen huomenna uuden. Kannattaako jostain kiristinrullia uusia samalla?
Otin juuri vanhan hihnan irti ja haen huomenna uuden. Kannattaako jostain kiristinrullia uusia samalla?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Kiristin rulla kannattaa uusia samalla, samoin se yksi "kylmä"apurulla siellä keskellä, jos olet laittamassa pitkää hihnaa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Vaihdoin keväällä oman femman hinhan, kiristimen rullan ja ohjurirullan. Mulla on autossa lyhyt hihna. Käsittääkseni autoissa joissa on pitkä hihna käytetään kahta ohjurirullaa. Rullat kannattaa uusia, jotteivat porsi jossain metsätaipaleella.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Niin ja kannattaa laittaa orkkisrullat! Ei motonet rullia!
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Kiitos vastauksista. Mulla taitaa olla lyhyt hihna. Uusitaan noi mainitut rullat. Ja joo, marmorille ajattelin suunnata.
/b
/b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
No ei kai niitä ole pakko uusia jos eivät ääntele. En itse ainakaan ole vaihtanut.
Se että joku porsisi, niin on aika epätodennäköistä että rulla pysähtyisi kokonaan. Alkaa ääntämään, ja luulis sen huomaavan.
Onko nyt oikeasti jollain kokemusta kiinileikautuneesta rullan laakerista ja poikkipalaneesta hihnasta keskellä mehtää?
Ennemmin mie kiristäisin ne kuuluisat torxit, kuin värkkäisin rullien kaa!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 11&start=0
Se että joku porsisi, niin on aika epätodennäköistä että rulla pysähtyisi kokonaan. Alkaa ääntämään, ja luulis sen huomaavan.
Onko nyt oikeasti jollain kokemusta kiinileikautuneesta rullan laakerista ja poikkipalaneesta hihnasta keskellä mehtää?
Ennemmin mie kiristäisin ne kuuluisat torxit, kuin värkkäisin rullien kaa!

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 11&start=0
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Joo, torxit katsottu. Oli pirun tiukassa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Ei keskellä metsää mutta muuten kyllä. Rulla oli välillä hiukan vinkunut ja sitten taas ollut vähemmällä ääntelyllä jokusen viikon. Sitten kun se luovutti, niin se luovutti ihan tosissaan, eli rulla hirtti kiinni ja hihna toimi savukoneena. Viimeisillä hihnan rippeillä auto talliin. Matkaa oli onneksi noin kilometri tapahtumapaikalta kotiin.
Uudet osat tunnin sisään kädessä ja auto kahden päästä taas ajossa.
Opetus: jos se vinkuu, asiaa ei kannata lykkäillä kovinkaan pitkään. Kumin polttaminen on kivempaa muilla menetelmillä.
E
Uudet osat tunnin sisään kädessä ja auto kahden päästä taas ajossa.
Opetus: jos se vinkuu, asiaa ei kannata lykkäillä kovinkaan pitkään. Kumin polttaminen on kivempaa muilla menetelmillä.
E
Re: Moniurahihna, rullien vaihto
Kyllä, muunmuassa isälläni, jonka OG-kolkki silppusi hihnan laakeririkon seurauksena. Onneksi ei missään erämaassa ajellut, laakeri ei ollut ainakaan pahemmin varoitellut tulevasta tuhosta, koska olin jutellut kolkin rullien mahdollisesta vaihtotarpeesta omaan femmaan uusia paikoilleen ährätessäniShadow_Fi kirjoitti: Onko nyt oikeasti jollain kokemusta kiinileikautuneesta rullan laakerista ja poikkipalaneesta hihnasta keskellä mehtää?

Aeroon vaihdettiin rullat ja pitkä hihna 120tkm huollon yhteydessä keväällä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen