paralogiX kirjoitti:
Tässähän on iso ero siinä, onko kone 2.0 vai 2.3 litrainen.
Juu, meidän 180tkm ajettuun 2.3t koneeseen tehtiin ketjun poiston yhteydessä toki muutakin, olisihan jokin niistä voinut aiheuttaa järkyttävän resonoinnin...
Turbon vaihto Garretista Mitsuksi, imucobra ja turbon putket sekä ilmanputsarin snorkkeli, pakoputken vaihto kokonaisuudessaan sekä öljypohjan avaus: öljysihdin puhdistus ja laakerien vaihto.
Ensimmäinen ajatus oli, että vau - tehoja on jälleen tarjolla - ja heti toisena tuli pettymys, kun auto oli lähes käyttökelvoton >3000 rpm, meteliä ja resonointia tuli järkyttävästi.
Moottorin tuennat ja alustan puslat olivat jo ennen remonttia vaihdettu, joten eivät ole syylisten joukossa.
Selvyyden vuoksi: en kehota ketään jättämään ketjua katkaisematta ja poistamatta, jos on pelkoa että se katketessaan tuhoaa loputkin koneesta, haluan vain varoittaa, ettei tule yllätyksenä.
Ko. autoon vesa67 vaihtoi reilu kk. sitten kokonaan uuden käyttämättömän moottorin ja nyt voin ilolla julistaa, että äänimaailma sisällä ja värinättömyys palasivat sivistyneelle edustusautojentasolle.