Tasapaino akseli
-
tommitompson
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Loka 03, 2010 09:04
Tasapaino akseli
moro onko kenelläkään varmaa tietoa tuosta tasapainoakselin pois jättämisestä tai onko kukaan päässyt oikeen pitkälle ilman tuota tasapaino härveliä?
tietämätön kyselee. 
Re: Tasapaino akseli
Samaan tekniikkaan perustuva b206 kone ilman askeleita. Ketjun voi jättää pois. Meno jatkuu ilman moottori rikkoa. Vaihtoehtoisesti akselit pois ja öljykanavat tukkoon.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Tasapaino akseli
Voisko joku kertoa syytä, että miksi tämä TP-akseli pitäis poistaa, tai de-aktivoida?
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
Markkanenn
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tasapaino akseli
Ketju otetaan ainakin sen takia pois että ei hankaa paskaks paikkoja venyessään.
Re: Tasapaino akseli
Meillä tasapainoakselien katkaisu aiheutti helvetillisen värinän ja resonoinnin, melutaso ohjaamossa nousi huomattavasti ja mm. peilin silminnähden selvää tärinää oli havaittavissa tietyillä kierrosalueilla.
Tämä siis vaikka kaikki puslat ja moottorien tuet olivat uusia.
Yksilöitähän nämä, toiset väittävät etteivät ole havainneet mitään, toisilla resonointia kuten minulla ja osalla jotain siitä välimaastosta...
Tämä siis vaikka kaikki puslat ja moottorien tuet olivat uusia.
Yksilöitähän nämä, toiset väittävät etteivät ole havainneet mitään, toisilla resonointia kuten minulla ja osalla jotain siitä välimaastosta...
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Vs: Tasapaino akseli
Tässähän on iso ero siinä, onko kone 2.0 vai 2.3 litrainen.jameli kirjoitti:Meillä tasapainoakselien katkaisu aiheutti helvetillisen värinän ja resonoinnin, melutaso ohjaamossa nousi huomattavasti ja mm. peilin silminnähden selvää tärinää oli havaittavissa tietyillä kierrosalueilla.
Tämä siis vaikka kaikki puslat ja moottorien tuet olivat uusia.
Yksilöitähän nämä, toiset väittävät etteivät ole havainneet mitään, toisilla resonointia kuten minulla ja osalla jotain siitä välimaastosta...
#5824
93 B204
93 B204
Re: Tasapaino akseli
Komppaan jamelia osittain. Poistin omasta 2.3 kamppeesta tasapainotketjun ja erinäiset värinät vaikuttaisi jossain määrin lisääntyneen kabiinissa. Parempi toi oli kun tasapainoketju oli paikallaan.jameli kirjoitti:Meillä tasapainoakselien katkaisu aiheutti helvetillisen värinän ja resonoinnin, melutaso ohjaamossa nousi huomattavasti ja mm. peilin silminnähden selvää tärinää oli havaittavissa tietyillä kierrosalueilla.
jeeeeeee!
-
tommitompson
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Loka 03, 2010 09:04
Re: Tasapaino akseli
no kyllä mä varmaan laitan tasapaino ketjun paikalle kun uusi on jo hankittu.Keme kirjoitti:Komppaan jamelia osittain. Poistin omasta 2.3 kamppeesta tasapainotketjun ja erinäiset värinät vaikuttaisi jossain määrin lisääntyneen kabiinissa. Parempi toi oli kun tasapainoketju oli paikallaan.jameli kirjoitti:Meillä tasapainoakselien katkaisu aiheutti helvetillisen värinän ja resonoinnin, melutaso ohjaamossa nousi huomattavasti ja mm. peilin silminnähden selvää tärinää oli havaittavissa tietyillä kierrosalueilla.
Re: Tasapaino akseli
Voiko tasapainoketjun venyminen aiheuttaa värinöitä? Millä kierrosalueella värinää esiintyy?
Re: Tasapaino akseli
Ei mitään värinöitä eikä tutinoita ajettu kohta 10tonni ketjun poistamisen jälkeen 
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Re: Vs: Tasapaino akseli
Juu, meidän 180tkm ajettuun 2.3t koneeseen tehtiin ketjun poiston yhteydessä toki muutakin, olisihan jokin niistä voinut aiheuttaa järkyttävän resonoinnin...paralogiX kirjoitti: Tässähän on iso ero siinä, onko kone 2.0 vai 2.3 litrainen.
Turbon vaihto Garretista Mitsuksi, imucobra ja turbon putket sekä ilmanputsarin snorkkeli, pakoputken vaihto kokonaisuudessaan sekä öljypohjan avaus: öljysihdin puhdistus ja laakerien vaihto.
Ensimmäinen ajatus oli, että vau - tehoja on jälleen tarjolla - ja heti toisena tuli pettymys, kun auto oli lähes käyttökelvoton >3000 rpm, meteliä ja resonointia tuli järkyttävästi.
Moottorin tuennat ja alustan puslat olivat jo ennen remonttia vaihdettu, joten eivät ole syylisten joukossa.
Selvyyden vuoksi: en kehota ketään jättämään ketjua katkaisematta ja poistamatta, jos on pelkoa että se katketessaan tuhoaa loputkin koneesta, haluan vain varoittaa, ettei tule yllätyksenä.
Ko. autoon vesa67 vaihtoi reilu kk. sitten kokonaan uuden käyttämättömän moottorin ja nyt voin ilolla julistaa, että äänimaailma sisällä ja värinättömyys palasivat sivistyneelle edustusautojentasolle.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Tasapaino akseli
Itse poistatin joku vuosi sitten. Alussa eron huomaa selvästi, mutta kun antaa ajan kulua ei muista enää millainen auto oli ennen ketjun poistoa. Jos vähän ajettu ja suht tuore auto, niin kannattaa vaihtaa. Vanhaan autoon en itse vaihtaisi.
9-5 2.0 sedan vm.2002
Re: Tasapaino akseli
Osa mukana tulleista osista on jakopään ketjun ohjurista. Saattaa pitää vain enemmän meteliä tai sitten jakoketju tekee tuhoja jakopäässä...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Tasapaino akseli
Mitä kuvista kattelin nii taitaa olla iha alapäästä poikki mihin ei ota jakojetju kiinni vaan tuo tp ketju vaan. Pitää pyöritellä ja testailla.

