Hirsch & Eibach
Hirsch & Eibach
Onko kellään kokemusta Eibach:n alustasarjasta femmassa?
Siis kuinka toimii ja onko kuinka verrattavissa Hirschn vastaavaan vaiko onko ihan samanlainen.
Ja ihan mielenkiinnolla kuulen myös kommentteja Hirschin alustastakin ...
Nimimerkillä kumpiko Eibach vai Hirsch femmaan?
Siis kuinka toimii ja onko kuinka verrattavissa Hirschn vastaavaan vaiko onko ihan samanlainen.
Ja ihan mielenkiinnolla kuulen myös kommentteja Hirschin alustastakin ...
Nimimerkillä kumpiko Eibach vai Hirsch femmaan?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Hirsch & Eibach
Mulla on ollut Hirsch:n jouset + konit. Kokemukseen vaikuttaa suuresti iskarit ja alustan yleinen kunto (esim. puslat). Itselläni oli säädettävät konit ja uretaanit. Ja toki myös oikealla ET:llä olevat kunnon renkaat ja vanteet. Ei mitään teini tuuning roskaa. Eli kantani on että setti on juurikin niin huono kun kokonaisuuden heikoin lenkki. Säädöt väärin ja esim. aurauskulmat vitrurallaan, niin ei hienot jouset auta mitään.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Hirsch & Eibach
Juurikin sitä kokonaisuutta haetaan sillä että jouset ja iskarit on "viritetty" oikealle taajuudelle.
Eli käyttämällä Eibachin jousia ja iskareita niin taatusti toimii "yhteen" paremmin kuin että yritetään sovitella esim. Konin iskareita ja Eibachin jousia.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Eibach tekee alustasarjat Hirschille ...
Eli käyttämällä Eibachin jousia ja iskareita niin taatusti toimii "yhteen" paremmin kuin että yritetään sovitella esim. Konin iskareita ja Eibachin jousia.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin Eibach tekee alustasarjat Hirschille ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Hirsch & Eibach
Eibach ja bilstein alustasarjat femmaan on samoja. Kummassakin on eibachin jouset ja bilstein b8 iskarit. Lyhyen koeajon perusteella oikein toimiva setti.
Konin iskarit on pintakovemmat kuin bilsteinit. Eibachin jouset on sopivan progressiiviset eli mukulakivikadulla jopa mukavammat kuin alkuperäiset jouset mutta mutkatiellä/motarilla jämäkämmät. Konin settien jousivalmistajaa en tiedä.
Eibachin jouset toimii hyvin femmassa sporttialustan etuiskareita vastaavien sachs super touringien ja takana bilstein b4:ten kanssa. Ei tietenkään niin jämäkkä kuin b8:n kanssa mutta normiajoon ihan ok.
Konin iskarit on pintakovemmat kuin bilsteinit. Eibachin jouset on sopivan progressiiviset eli mukulakivikadulla jopa mukavammat kuin alkuperäiset jouset mutta mutkatiellä/motarilla jämäkämmät. Konin settien jousivalmistajaa en tiedä.
Eibachin jouset toimii hyvin femmassa sporttialustan etuiskareita vastaavien sachs super touringien ja takana bilstein b4:ten kanssa. Ei tietenkään niin jämäkkä kuin b8:n kanssa mutta normiajoon ihan ok.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Hirsch & Eibach
Jos oikein olen ymmärtänyt niin iskarit ovat Hirschin ja Eibachin sarjoissa saman valmistajan tekeleitä eli Sachsin.
Euroopassa Bilstein tosiaan tekee yhteistyötä Eibachin kanssa tarjoavat B12 alusta sarjaa.
Mutta niin kuin kysymys kuuluu edelleen onko noissa Hirschin ja Eibachin sarjoissa eroa vai ovatko ominaisuuksiltaan samanlaiset vai ei?
Niin jos joku on päässyt vertailemaan Hirschiä ja Bilstein & Eibach B12 alustaa olis kiva kuulla kommentteja eroavaisuuksista.

Euroopassa Bilstein tosiaan tekee yhteistyötä Eibachin kanssa tarjoavat B12 alusta sarjaa.
Mutta niin kuin kysymys kuuluu edelleen onko noissa Hirschin ja Eibachin sarjoissa eroa vai ovatko ominaisuuksiltaan samanlaiset vai ei?
Niin jos joku on päässyt vertailemaan Hirschiä ja Bilstein & Eibach B12 alustaa olis kiva kuulla kommentteja eroavaisuuksista.

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Hirsch & Eibach
Tällä viikolla lähtee tilaukseen tuo Eibach-Bilstein B12 Pro-kit. Sitten pääsee vertailemaan millaiselta maistuu Hirschiin nähden, jonka alusta on kyllä ollut mieleinen. Pintamukava, mutta pirun jämäkkä ajella matkavauhdeissa. Hirsch toki ajettu pari sataatuhatta, eikä tiettävästi uusittu alustaa koskaan. Heitot iskareissa oli parin prossan luokkaa viime leimalla.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Hirsch & Eibach
No on ainakin "referenssit" kohdillaan kun vertailee uusien osien toimivuutta "sisäänajettuihin" toivotaan että uudet Bilsteinit ovat ainakin yhtä hyvät kuin Hirschit ... 

Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Hirsch & Eibach
No referenssiksihän tuota Hirschin alustaa ei saa mitenkään, juurikin sen takia, että on jo nähnyt vähän tietä. Oletin sen olevan itsestäänselvyys kaikille. Mikäli en olisi maininnut ajomäärää, olisi vinoilu tullut liittyen siihen.
Mutta hyvä tietää, että ei tarvitse vaivautua kertomaan täällä, jos vaikka B12-alusta osoittautuu jopa 200 tuhatta ajettua Hirsch-alustaa huonommaksi. Kokemushan sekin kai olisi, ja ehkä jopa ihan mielenkiintoinen tieto.

Mutta hyvä tietää, että ei tarvitse vaivautua kertomaan täällä, jos vaikka B12-alusta osoittautuu jopa 200 tuhatta ajettua Hirsch-alustaa huonommaksi. Kokemushan sekin kai olisi, ja ehkä jopa ihan mielenkiintoinen tieto.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Hirsch & Eibach
Vajaa tuhat kilometriä takana B12-setillä ja tällä kokemuksella uskallan sanoa, että jos tulee vielä alustahommia niin kärsin suosiolla tuon Hirschin paketin hinnan.
B12 ihan ok siellä satkun pinnassa, mutta taajamanopeuksilla… tönks pomps tönks.
B12 ihan ok siellä satkun pinnassa, mutta taajamanopeuksilla… tönks pomps tönks.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Hirsch & Eibach
Täytyy muuten sen verran tarkentaa vastausta, että samalla kertaa kun alle meni tuo B12 ProKit niin etutukivarren puslat ja takatukivarren pitkittäisvarren puslat vaihtui Powerflexeihin. Voi siis vaikuttaa asiaan, joskaan en ole kuullut, että Powerit olisi huomattavan paljon nihkeämpiä liikkeissään kuin orggikset. Tosin jyrinät ja värinät kyllä lisääntyi reilusti, samalla kun auton kulku vakautui.
Tää on vähän siinä kintaalla kannattiko koko touhu.
Tää on vähän siinä kintaalla kannattiko koko touhu.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12