Katsastus - vikailmoitukset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Taas meni läpi kun nollattiin ensin vikailmoitukset. Tämä oli varmaan jo kuudes kerta. Nyt kiinnostaa, kuinka vakavia ne olivat:
101 ilmamassan tai ilmamääränmittari - ei ohjearvoalueella
171 Seos (lohko 1) - liian laiha
410 Toisioilmajärjestelmä
420 Katalysaattorin puhdistusasle (lohko 1) - liian alhainen
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
oskuu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Loka 29, 2012 00:22
Paikkakunta: Nakkila

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja oskuu »

Tua laiha seos ei ole lainkaan hyvä, voi mäntä sulaa.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eka taitaa olla meinata että IMMU on rikki. Toinen että IMMU on rikki . Kaksi muuta voi johtua noista edellisistä eli IMMU voisi olla rikki :D
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Laiha seos. Mitä sille voi tehdä. Liittyykö se siihen immuun. Kulkine pelittää ihan normaalisti.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5838
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Laihasta seoksesta ottaa kyllä koko moottori itseensä aika helposti joten aika uhkarohkeaa on ajella vikavalot päällä - mikäli oikein tulkitsin niin 6 vuotta.

Tuohon ilmamäärämittaridiagnoosiin on helppo yhtyä, kaikki nuo voivat johtua siitä viallisesta ilmamäärämittarista. Samalla uusintaan menee tulpat koska nekään eivät tykkää laihasta seoksesta.. Eli itse vaihtaisin ensimmäisenä uuden alkuperäisen Saab ilmamäärämittarin ja nollaisin vikakoodit. Sitten katsoa että ilmestyykö uudestaan noita muita koodeja..

Vikavalot eivät Saabissa huvikseen pala että silloin on oikeasti vikaa jossain kun vikavalot palavat.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitokset - olisiko vielä ehdotuksia mistä sen ilmamäärämittarin hankkia, onko kallis ja iso remppa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5838
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Pakari »

http://www.maptunparts.fi/turbojarjeste ... allit.html

Esimerkiksi tuolta, tai Pro-carserviceltä Jyväskylästä.. tai laittamalla ostoilmoituksen foorumille uudesta.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Keme
"Viggen"
Viestit: 661
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Keme »

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Saab- ... 23317e20ca

Tosta sama kampe postikuluineen kotiin kannettuna noin 80 eurolla.
jeeeeeee!
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Viesteissähän ei ollut mainintaa koneesta. Allekirjoituksessa on kuitenkin V6-koneinen 9-5. Onko sama ilmamassamittari kuin neloskoneiseen?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5838
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Katsastus - vikailmoitukset

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Koneen voi päätellä viestistä kun "lohko 1 seos laiha" eli toisen V-blockin sylinteriryhmä käy laihalla niin kyseessä on V6:nen. On sama ilmamäärämittari. Maptunpartsin sivuilta kun katsoo tuosta linkistä niin yhteensopivuus on kaikkiin T7-koneisiin.

Ilmamassamittari Trionic 7,

Sopii:
Saab 9-3 - 2000-2002 - kaikki 4syl B205/235 bensamallit
Saab 9-5 - 1998-2009 - kaikki 4syl/6syl bensamallit
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Vastaa Viestiin