Katsastus - vikailmoitukset
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Katsastus - vikailmoitukset
Taas meni läpi kun nollattiin ensin vikailmoitukset. Tämä oli varmaan jo kuudes kerta. Nyt kiinnostaa, kuinka vakavia ne olivat:
101 ilmamassan tai ilmamääränmittari - ei ohjearvoalueella
171 Seos (lohko 1) - liian laiha
410 Toisioilmajärjestelmä
420 Katalysaattorin puhdistusasle (lohko 1) - liian alhainen
101 ilmamassan tai ilmamääränmittari - ei ohjearvoalueella
171 Seos (lohko 1) - liian laiha
410 Toisioilmajärjestelmä
420 Katalysaattorin puhdistusasle (lohko 1) - liian alhainen
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Tua laiha seos ei ole lainkaan hyvä, voi mäntä sulaa.
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Eka taitaa olla meinata että IMMU on rikki. Toinen että IMMU on rikki . Kaksi muuta voi johtua noista edellisistä eli IMMU voisi olla rikki 

-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Laiha seos. Mitä sille voi tehdä. Liittyykö se siihen immuun. Kulkine pelittää ihan normaalisti.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Laihasta seoksesta ottaa kyllä koko moottori itseensä aika helposti joten aika uhkarohkeaa on ajella vikavalot päällä - mikäli oikein tulkitsin niin 6 vuotta.
Tuohon ilmamäärämittaridiagnoosiin on helppo yhtyä, kaikki nuo voivat johtua siitä viallisesta ilmamäärämittarista. Samalla uusintaan menee tulpat koska nekään eivät tykkää laihasta seoksesta.. Eli itse vaihtaisin ensimmäisenä uuden alkuperäisen Saab ilmamäärämittarin ja nollaisin vikakoodit. Sitten katsoa että ilmestyykö uudestaan noita muita koodeja..
Vikavalot eivät Saabissa huvikseen pala että silloin on oikeasti vikaa jossain kun vikavalot palavat.
Tuohon ilmamäärämittaridiagnoosiin on helppo yhtyä, kaikki nuo voivat johtua siitä viallisesta ilmamäärämittarista. Samalla uusintaan menee tulpat koska nekään eivät tykkää laihasta seoksesta.. Eli itse vaihtaisin ensimmäisenä uuden alkuperäisen Saab ilmamäärämittarin ja nollaisin vikakoodit. Sitten katsoa että ilmestyykö uudestaan noita muita koodeja..
Vikavalot eivät Saabissa huvikseen pala että silloin on oikeasti vikaa jossain kun vikavalot palavat.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Kiitokset - olisiko vielä ehdotuksia mistä sen ilmamäärämittarin hankkia, onko kallis ja iso remppa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Katsastus - vikailmoitukset
http://www.maptunparts.fi/turbojarjeste ... allit.html
Esimerkiksi tuolta, tai Pro-carserviceltä Jyväskylästä.. tai laittamalla ostoilmoituksen foorumille uudesta.
Esimerkiksi tuolta, tai Pro-carserviceltä Jyväskylästä.. tai laittamalla ostoilmoituksen foorumille uudesta.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Katsastus - vikailmoitukset
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Saab- ... 23317e20ca
Tosta sama kampe postikuluineen kotiin kannettuna noin 80 eurolla.
Tosta sama kampe postikuluineen kotiin kannettuna noin 80 eurolla.
jeeeeeee!
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Viesteissähän ei ollut mainintaa koneesta. Allekirjoituksessa on kuitenkin V6-koneinen 9-5. Onko sama ilmamassamittari kuin neloskoneiseen?
Re: Katsastus - vikailmoitukset
Koneen voi päätellä viestistä kun "lohko 1 seos laiha" eli toisen V-blockin sylinteriryhmä käy laihalla niin kyseessä on V6:nen. On sama ilmamäärämittari. Maptunpartsin sivuilta kun katsoo tuosta linkistä niin yhteensopivuus on kaikkiin T7-koneisiin.
Ilmamassamittari Trionic 7,
Sopii:
Saab 9-3 - 2000-2002 - kaikki 4syl B205/235 bensamallit
Saab 9-5 - 1998-2009 - kaikki 4syl/6syl bensamallit
Ilmamassamittari Trionic 7,
Sopii:
Saab 9-3 - 2000-2002 - kaikki 4syl B205/235 bensamallit
Saab 9-5 - 1998-2009 - kaikki 4syl/6syl bensamallit
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm