Ilmanpuhdistajan vaihto 9-5 Wagon 2.0
Ilmanpuhdistajan vaihto 9-5 Wagon 2.0
Kysäsen asiaa onko mutkikas homma ja kelpaako Motonetin myymä suodin?
Eipä ole mikään paha nakki!
Oikean puolen renkaan etupuolelta löytyy tuo ilman suodattimen pömpeli, hieman joutuu maassa makaamaan jos meinaa ihan tallissa vaihdella. Muutama TORX ruuvi vaan auki niin saa pömpelistä pohjan irrotettua, uusi suodatin tilalle ja ruuvvaa kannen takaisin. Tuskinpa noissa paperi filsuissa mitään mullistavia eroja on. Itse olen käyttänyt Motonetin suodatinta ja hyvin on toiminut

Oikean puolen renkaan etupuolelta löytyy tuo ilman suodattimen pömpeli, hieman joutuu maassa makaamaan jos meinaa ihan tallissa vaihdella. Muutama TORX ruuvi vaan auki niin saa pömpelistä pohjan irrotettua, uusi suodatin tilalle ja ruuvvaa kannen takaisin. Tuskinpa noissa paperi filsuissa mitään mullistavia eroja on. Itse olen käyttänyt Motonetin suodatinta ja hyvin on toiminut

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Terve!
Mulla pitää ottaa etuspoilerin musta-alalista pois että saa sen "pömpelin" auki täysin ja saa suodattimen ulos sieltä. (9-5 sedan -99)
Ostin tommoisen motonet suodattimen ja huomasin että se ei tiivistä kunnolla alhaalla, se reikä on isompi kun orginaali suodattimessa.
Paljonko ilmaa tulee suodattimen ohi??
Mulla pitää ottaa etuspoilerin musta-alalista pois että saa sen "pömpelin" auki täysin ja saa suodattimen ulos sieltä. (9-5 sedan -99)
Ostin tommoisen motonet suodattimen ja huomasin että se ei tiivistä kunnolla alhaalla, se reikä on isompi kun orginaali suodattimessa.
Paljonko ilmaa tulee suodattimen ohi??
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Osti myös ilmansuodattimen motonetista ja huomasin keskireiän olevan liian suuri,eikä suodatin tiivisty edes päästä koska ilmansuodatinkotelon pohja on epätasainen. Luultavasti näin suodattimen valmistaja olettaa koska useimmissa autoissa tiivistys tapahtuu päistä (ovatkohan koskaan nähneetkään alkuperäistä)
Muistatkos paljonko alkuperäisellä on hintaa? Motonjetin suodatin maksaa 19.17e, pitäis omaankin ruppanaan vaihtaa.9-5T kirjoitti:Ilmansuodatinta en osta enään ikinä tarvikkeena mutta voihan ne hyviäkin olla tai peräti samoja kuin alkuperäiset.
Orkkissuodatin on mielestäni halvempi takuu moottorille kuin usein suoritettu öljynvaihto.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ok, kiitos tiedosta, eli alkuperäinen ostoslistalle, ei noin pienen hintaeron vuoksi viitsi pelleillä.
Edit: huh, olihan paskanen
vaihdettu varmaan viime huollossa (100tkm sitten). Pahuksen huithapeli-italiaanot
Luojan kiitos on ollut sen verran järkeä päässä että öljyt ja suodatin on vaihdatettu 20tkm välein (mikäli voin luottaa käsin ruutupaperille kirjoitettuihin "huoltomerkintöihin".
Edit: huh, olihan paskanen

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98