Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Road rage
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Huhti 09, 2016 15:13

Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Road rage »

Käsiin ajautui vm. 2000 2,3t At SE, ajettu 61tkm. Mitäs harrastajat olette mieltä, pitäiskö ohjelmoida kone, laittaa Eibachit, isot pyörät ja tummentaa lasit vai pitää alkuperäisenä ja myydä hetken päästä autoa arvostavalle harrastajalle. Ja onko nuo mahdolliset muutokset "pyhäinhäväistys" tällä hetkellä alkuperäiseen autoon?
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Saahan nuo muutokset palautettuakin jos ei tykkää.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eihän nämä vielä keräilyharvinaisuuksia ole, vaan käyttöautoja. Siitä vaan, omalleen saa tehdä mitä lystää!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
Reksu
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Ma Elo 17, 2015 14:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Reksu »

Antaa mennä vaan! :)
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

.
Viimeksi muokannut Griffin99, To Huhti 14, 2016 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Enemmän tai vähemmän "tuunattuja" löytyy joka risteyksestä mutta ultraoriginaaleja, vähillä kilometreillä ei oikein mistään. Jos on joku pakko pilata, myy se jollekin ja osta rahoilla joku jo "laitettu". Loppurahoilla ostat vaikka piriä ja uudet 19" linglongit.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

No jos otsikkoon vastaa, niin pidä alkuperäisenä. Pilaaminen pilaa auton.

Mutta joo. Laita mieluiseks koska itelle kai se auto tulee käyttöön..?
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Softa on ainakin ihan fiksu juttu, varsinkin Biopower. Eibachin jouset nyt saa luikauksella vaihdeltua takaisin alkuperäisiin, vaikka kyllä mieto madallus yleensä parantaa ulkonäköä. Vanteet olis aika hyvät jos laittais 17" tai 18" :saab: OEM-kiekot.

Ainoa minkä itse jättäisin aloitusviestin listasta pois on tuo ikkunoiden tummennus, mutta saahan nekin kalvot revittyä helvettiin tosiaan jos ei niistä pidäkään. Onhan mullakin nykyisessä satkussa jonkun edellisen laittamat kalvot takaikkunoissa, ja ei ne oikeastaan haittaa. Ihan kivat. :)

Ylipäätään mun puolesta autolle voi ja saa ja kannattaakin tehdä mitä vaan, jos sen voi palauttaa takaisin alkuperäiseksi. Siinä vaiheessa alkaa hälytyskellot soimaan jos ruvetaan ovipahveja tai jotain peltejä rei'ittämään jälkiasennuksia varten, tai maalailemaan nippeleitä pinkiksi ja turkoosiksi (vaikka turkoosi onkin kiva väri :mrgreen: )

OEM- ja "OEM+" muutokset kelpaa yleensä aina, ja esim. kaiuttimien parannukset ja sen sellaiset, kunhan nekin tekee asiallisesti eikä ruuvaa suoraan ovipahviin ja peltiin itseporautuvilla.
9-5
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Itse en tekisi mitään "peruuttamatonta", ehkä 17" orkkis vanteet, ja Biopower Stage 1. Käyttö-/harraste autojahan nämä on (vielä). Omalleenhan saa tehdä mitä tahtoo, muiden mielipiteet on kuin p-lävet, jokaisella omansa :D .

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tee mitä lystäät, mutta jos meinasit maksimoida tuoton, pidä se alkuperäisenä ja myy pussihousulle.

Tuunatun ostaa kuitenkin joku teini, joka ei arvosta autoa..
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Ei taida paljoa tuottoa olla odotettavissa jos pussihousuille yrittää myydä. :)
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Tervetuloa foorumille. Tee ihmeessä autosta mieleisesi. Keräilyarvoa tuolla autolla on yhtäpaljon kuin perusperhe corollalla. Ellet sitten säilö autoa 10-15 vuodeksi ja ei se rahallinen arvo nouse silloinkaan.
Nuo suunnitelmathan eivät ole peruuttamattomia ja "tuhotaanhan" täällä 96:sia 99:jä ja 900:siakin. :D
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

No tekee sellaseksi miten itsellä käyttöä on ja silmää miellyttää. Softaus ihan järkeväkin tehdä.
Myydessäkin tuunatutkin kyllä löytävät oman ostajakuntansa ja vakiot tai sleeperit taas omansa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Itse laittaisin mitsun turbon ja Aeron softa muokattuna biopower softalla. Automaatilla ei tarvitse välittää kytkimen kestävyydestäkään. Myös Aeron alustaa miettisin. Aika moni saabisti arvo Saabin omia vanteita ja nythän niitä näytti saavan edullisesti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Itelleni mie olen autot ostanut ja mieleisekseni mahdollisimman pian muuttanut. Saa sit ajaa ne parhaat kilsat itse (esim. alustan päivityksen jälkeen). Eli anna palaa vaan. :-D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin