Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Käsiin ajautui vm. 2000 2,3t At SE, ajettu 61tkm. Mitäs harrastajat olette mieltä, pitäiskö ohjelmoida kone, laittaa Eibachit, isot pyörät ja tummentaa lasit vai pitää alkuperäisenä ja myydä hetken päästä autoa arvostavalle harrastajalle. Ja onko nuo mahdolliset muutokset "pyhäinhäväistys" tällä hetkellä alkuperäiseen autoon?
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Saahan nuo muutokset palautettuakin jos ei tykkää.
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Eihän nämä vielä keräilyharvinaisuuksia ole, vaan käyttöautoja. Siitä vaan, omalleen saa tehdä mitä lystää!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Antaa mennä vaan!
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
.
Viimeksi muokannut Griffin99, To Huhti 14, 2016 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Enemmän tai vähemmän "tuunattuja" löytyy joka risteyksestä mutta ultraoriginaaleja, vähillä kilometreillä ei oikein mistään. Jos on joku pakko pilata, myy se jollekin ja osta rahoilla joku jo "laitettu". Loppurahoilla ostat vaikka piriä ja uudet 19" linglongit.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
No jos otsikkoon vastaa, niin pidä alkuperäisenä. Pilaaminen pilaa auton.
Mutta joo. Laita mieluiseks koska itelle kai se auto tulee käyttöön..?
Mutta joo. Laita mieluiseks koska itelle kai se auto tulee käyttöön..?
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Softa on ainakin ihan fiksu juttu, varsinkin Biopower. Eibachin jouset nyt saa luikauksella vaihdeltua takaisin alkuperäisiin, vaikka kyllä mieto madallus yleensä parantaa ulkonäköä. Vanteet olis aika hyvät jos laittais 17" tai 18" OEM-kiekot.
Ainoa minkä itse jättäisin aloitusviestin listasta pois on tuo ikkunoiden tummennus, mutta saahan nekin kalvot revittyä helvettiin tosiaan jos ei niistä pidäkään. Onhan mullakin nykyisessä satkussa jonkun edellisen laittamat kalvot takaikkunoissa, ja ei ne oikeastaan haittaa. Ihan kivat.
Ylipäätään mun puolesta autolle voi ja saa ja kannattaakin tehdä mitä vaan, jos sen voi palauttaa takaisin alkuperäiseksi. Siinä vaiheessa alkaa hälytyskellot soimaan jos ruvetaan ovipahveja tai jotain peltejä rei'ittämään jälkiasennuksia varten, tai maalailemaan nippeleitä pinkiksi ja turkoosiksi (vaikka turkoosi onkin kiva väri )
OEM- ja "OEM+" muutokset kelpaa yleensä aina, ja esim. kaiuttimien parannukset ja sen sellaiset, kunhan nekin tekee asiallisesti eikä ruuvaa suoraan ovipahviin ja peltiin itseporautuvilla.
Ainoa minkä itse jättäisin aloitusviestin listasta pois on tuo ikkunoiden tummennus, mutta saahan nekin kalvot revittyä helvettiin tosiaan jos ei niistä pidäkään. Onhan mullakin nykyisessä satkussa jonkun edellisen laittamat kalvot takaikkunoissa, ja ei ne oikeastaan haittaa. Ihan kivat.
Ylipäätään mun puolesta autolle voi ja saa ja kannattaakin tehdä mitä vaan, jos sen voi palauttaa takaisin alkuperäiseksi. Siinä vaiheessa alkaa hälytyskellot soimaan jos ruvetaan ovipahveja tai jotain peltejä rei'ittämään jälkiasennuksia varten, tai maalailemaan nippeleitä pinkiksi ja turkoosiksi (vaikka turkoosi onkin kiva väri )
OEM- ja "OEM+" muutokset kelpaa yleensä aina, ja esim. kaiuttimien parannukset ja sen sellaiset, kunhan nekin tekee asiallisesti eikä ruuvaa suoraan ovipahviin ja peltiin itseporautuvilla.
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Itse en tekisi mitään "peruuttamatonta", ehkä 17" orkkis vanteet, ja Biopower Stage 1. Käyttö-/harraste autojahan nämä on (vielä). Omalleenhan saa tehdä mitä tahtoo, muiden mielipiteet on kuin p-lävet, jokaisella omansa .
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Tee mitä lystäät, mutta jos meinasit maksimoida tuoton, pidä se alkuperäisenä ja myy pussihousulle.
Tuunatun ostaa kuitenkin joku teini, joka ei arvosta autoa..
Tuunatun ostaa kuitenkin joku teini, joka ei arvosta autoa..
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
^Ei taida paljoa tuottoa olla odotettavissa jos pussihousuille yrittää myydä.
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Tervetuloa foorumille. Tee ihmeessä autosta mieleisesi. Keräilyarvoa tuolla autolla on yhtäpaljon kuin perusperhe corollalla. Ellet sitten säilö autoa 10-15 vuodeksi ja ei se rahallinen arvo nouse silloinkaan.
Nuo suunnitelmathan eivät ole peruuttamattomia ja "tuhotaanhan" täällä 96:sia 99:jä ja 900:siakin.
Nuo suunnitelmathan eivät ole peruuttamattomia ja "tuhotaanhan" täällä 96:sia 99:jä ja 900:siakin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
No tekee sellaseksi miten itsellä käyttöä on ja silmää miellyttää. Softaus ihan järkeväkin tehdä.
Myydessäkin tuunatutkin kyllä löytävät oman ostajakuntansa ja vakiot tai sleeperit taas omansa.
Myydessäkin tuunatutkin kyllä löytävät oman ostajakuntansa ja vakiot tai sleeperit taas omansa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Itse laittaisin mitsun turbon ja Aeron softa muokattuna biopower softalla. Automaatilla ei tarvitse välittää kytkimen kestävyydestäkään. Myös Aeron alustaa miettisin. Aika moni saabisti arvo Saabin omia vanteita ja nythän niitä näytti saavan edullisesti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Pitäiskö pilata vai pitää alkuperäisenä?
Itelleni mie olen autot ostanut ja mieleisekseni mahdollisimman pian muuttanut. Saa sit ajaa ne parhaat kilsat itse (esim. alustan päivityksen jälkeen). Eli anna palaa vaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01