Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

Tässä hieman asioiden taustoja/tarinaa:

5 vuotta hyvin palvellut -98 9-5 2.3t 420tkm wagonimme ei mennyt enää katsastuksesta läpi, korjattavaa olisi viidensadan edestä että saisi leimasta läpi ja koska auto juo öljyä 1-2 litraa/1000 km, se vaatisi todennäköisesti lisäksi myös perusteellista koneremonttia. Tuntui että on aika hankkia "uusi" käytetty auto.

Niin paljon vanhaan malliin tykästyneenä löysin lupaavan oloisen vm. 2001 automaatti 9-5 2.3t wagonin, jolla oli ajettu 350tkm. Urheilullisen näköiseksi laitetussa autossa oli sporttialusta ja matalaprofiilirenkailla hienot vanteet. Aeron softakin siihen oli jossain vaiheessa vaihdettu. Ilmoituksessa kiinnitti huomion mahdollisuus saada "hyväkuntoiset" orkkisiskarit ja jouset asennettuna, sekä 16" saab vanteilla tyydyttävät kesärenkaat että saab 15" vanteet kohtuullisilla nastoilla kauppaan mukaan. Ajamme paljon omien ja (koira/eräily) lasten harrastuksien vuoksi huonommilla teillä ja kohtuullisesta maavarasta on tällöin hyötyä.

Myyjä oli autoliikkeen korjausmies ammatiltaan ja kovasti laittanut autoon osaa myyntiä varten. mm. Jonkin anturin (lambda ehkä) mitä en enää muista, bypassin, jarrupalat uusinut, käyttänyt öljypohjaa auki vuodon takia ja laittanut paremmat liimat, Abs-ongelma oli vasta korjattu, vaihdettu öljyt laatikkoon ja moottoriin. Auto oli vasta vuoden alussa katsastettu lähes moitteettomasti. Moottorinvikavalo kuiten palaa ja myyjän mukaan syy on sytytyksessä eikä ole vaikuttanut käyttöön, antaa sinne vikakoodia. En ollut tästä enkä pienestä öljynvuodosta huolissani, koska tiputti tipan kuulemma yössä. Myyjä vaikutti luotettavalta jo taustojenkin puolesta ja vaikka en omaa juurikaan taitoja korjata autoa eikä oikein ole ollut mahdollisuuksiakaan opetella, ajattelin että kykenen arvioimaan auton kuntoa aikaisemmalla :saab: kokemuksella, että pystyn ostamaan ilman ulkopuolista asiantuntijaa.

Koeajossa moottori kehrää nätisti ja laatikko toimii pehmeästi, pientä kolinaa kuuluu mutta myyjä vakuutteli sen johtuvan tod. näk. koiranluusta jota ei ollut ehtinyt vaihtaa. Auto oli hyvin pesty ja puunattu ja siistin näköinen sekä ulkoa ja sisältä. Hiukan ruosteinen alusta, mutta tämän ikäisessä historialtaan etelä-suomessa elämänsä viettäneenä ymmärrettävää. Moottoritila oli aika öljyinen jakopään puolelta, mutta ei sen enempää mitä olin tottunut näkemään vanhassa autossamme niin asia ei huolettanut, olin valmistautunut että muutama satanen voisi mennä vianetsintään ja tiiviste/letku ym. mahd. korjauksiin, jotta saisi sitten hyvin kulkevan pelin taas muutamaksi vuodeksi. Myyjä epäili pienempää vikaa myös. Kauppahintakin aleni reilusti ilman sporttivanne/renkaita ja alustaa tasan kahteen tonniin.

Auto ostettiin käteiskaupalla ja tyytyväisenä ajelimme takaisin Ouluun ihaillen auton pirteätä moottoria ja mukavaa kulkua. Auto jätettiin vanhempieni kotitalon pihalle, jotta saamme vanhan auton puunattua ja tavarat tyhjennettyä. Suunnitelmana on myydä vanha auto varaosiksi jollekin harrastajalle, jobbarille kunnostettavaksi tai sitten viedä paaliin jos se ei kellekkään kelpaa. Uusi auto seisoi vajaan viikon paikallaan ja ajattelin tarkistaa että kuinka paljon se sitten oikeasti vuotaa öljyä. Sitä oli valunut melko paljon ja alusta moottorin alta oli ihan kostea. Suurin osa olikin vihreää jäähdytinnestettä, minkä vuotoa en ollut huomannut missään vaiheessa, eikä myyjä ollut asiasta maininnut sanallakaan. Kysyin asiasta ja vastasi että ei ole tarvinnut kertaakaan lisätä hänen omistusaikanaan (2 kk) Vanhassa autossa on hyvät uudet nastarenkaat peltivanteilla joten vaihdatin ne uuden auton aluvanteille ja samalla pyysin tarkistamaan vuotojen laajuuden.

Korjaajamiehen tarkastelun arvio oli että kampiakselin stefa todennäköisesti vuotaa öljyä ja sylinterikansi jäähdytinnestettä, ei voi tarkasti sanoa koska moottori oli niin sotkuinen nesteistä että vaatisi pesun ensin. Ihmetystä aiheutti myös kummallinen johtoasetelma huohottimella ja imusarjan ero vanhaan autoon. Olisikohan moottoriin tehty muutakin kuin pelkkä softaus?

Käsittäisin että Oulussa halvallakin pajalla hinta-arvio kaikkinensa on helposti 1000 euroa kansiremontista, johon vielä nuo kampiakselin stefan korjaus kulut päälle. Hihnakin on todennäköisesti myös pehmeä, yms. vielä havaitsemattomat lisäkulut päälle. Pettynyt olo on päällimmäisenä. Tiedän että saan syyttää tapahtuneesta vain itseäni, kuitenkin yksityiseltä auton ostossa taitaa olla vain perävalotakuu. Vaimokaan ei ollut kovin tyytyväinen kuullessaan tästä, koska uutta autoa ei enää ole vara ostaa. Eikä minulla ole moraalia pistää autoa eteenpäin samanlaisena pommina. Foorumia paljon lukeneena, mutta tänne koskaan kirjautumatta päätin nyt liittyä ja kysyä neuvoa. Oulun seudun alueella jos olisi joku kokeneempi harrastelija jolta saisi apua, voisi ehkä katsoa myös tuota viritelmää moottorissa. Olisimme erittäin kiitollisia.
Viimeksi muokannut TurboTuomas, Ke Maalis 08, 2017 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Stefan vaihto ei järin suuri hommana ole joten siitä ei kamalasti kustannuksia tule. Vaatii toki kunnollisen pulttipyssyn jos itse tekee. Onkohan konetta käytetty joskus auki ja jäähdytysnesteen vuoto johtuisi siitä että kannenpultit vaatisi uudelleen kiristyksen? Tosin omassa ovat pysyneet +20tkm yhdellä kertaa laitettuna kiinni. Saako siitä selvää että mistä kohdasta se nestettä vuotaisi? Onkos nyt sunnuntaina potkuja jos siellä joku ehtisi kurkistamaan pellin alle?
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ensimmäiset toimenpiteet on tosiaan moottorin/konehuoneen pesu, sekä vikakoodien luku. Jos moottorin vikavalo palaa, on autolla syytä ajella todella varovaisesti, mieluummin ei ollenkaan.

Kampiakselin stefan (+sen takaa löytyvän öljypumpun o-renkaan) vaihto ei ole kallis remontti. Tuossa on huomioitavaa, että käyttää vain alkuperäisiä tiivisteitä, tarvikeosat ovat usein huonolaatuisia.
Kun stefaa vaihdetaan, pitää kampiakselin hihnapyörä irroittaa. Kun hihnapyörä on irti, kannattaa ehdottomasti kiristää sen torx-ruuvit kierrelukitteen kanssa: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=121611
Hihnan vaihto saman remontin yhteydessä on helppo tehdä.

Imusarjan kuuluukin näyttää erilaiselta, vanhemmassa femmassa on kaksiosainen imusarja.

Yksi usein foorumin viesteissä vastaan tullut jäähdytysnesteen vuotopaikka on lämmityslaitteen hana. Edelleen vuodon paikallistamisessa helpottaa, kun konehuone pestään.

Tässä nyt pikaisesti omat pähkäilyni tilanteeseen, toivottavasti pahimmat ennustukset eivät toteudu :)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Kampiakselin stefan vaihto ei ole mikään kummoinen ja kallis operaatio ja kaikki varmaan toivoisi, että kannen välinen vuoto olisikin vesipumppu tai joku vastaava tai sitten kannen välinen vuoto asettuisi jälkikiristyksellä siedettävään tilaan. Valitettavasti ennuste taitaa olla huono. Kai selvitit auton tarinan ja huoltohistorian? Sillä on hyvin pieni merkitys mitä jobbari kertoo viimeisen vuorokauden aikana tehneensä. Moottorivalo palaa ja kuuluu kolinaa...? Jos ei osaa korjata, niin takavasemmalle ja vikkelästi tai sitten moottorin hinta pois kauppahinnasta.

Jos ostaa 350tkm ajetun auton niin minun mielestä pitää olla taidot korjata autoa tai sitten pitää olla pinkka kunnossa. Kaikkein turvallisin lähestymistapa on varauta tilanteeseen, että yli 15 vuotta vanhojen autojen vikojen summa on vakio, ellei niiden huolloista ja korjauksista ole hyvää pitävää näyttöä.

Tiedän että yllämainitut kommentit ei juuri auta ostajaa, mutta harmittaahan tuo, että tietämätöntä on kusetettu. Tai en minä tiedä onko se kusetus? Jotenkin tuntuu, että ostaja ei ole pystynyt kohtaamaan faktoja. Yksi kaveri on tehnyt hetken aikaa automyyjän hommia. Kertoi, että autokaupan pomo opetti nöösipojalle heti ensimmäisenä, että auto ostetaan aina tunteella! Jos pahvi on väsähtänyt niin myyjä todennäköisest sen tiennyt. Pahvi saattaa lämpimänä pitää. Jos moottorin vikavalon sammutus olisi ollut helppo homma, niin miksi sitä ei sammutettu siinä samalla kun käytettiin öljypohja irti, vaihdettiin ABS anturia korjattiin jarruja ja muuta pientä..?

Kaikkein parasta tässä olisi purkaa kauppa. Joku sieltä Oulusta jeesaa ja vetoaa syyntakeettoman huijaukseen.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

Kiitoksia nopeista vastauksista!

Aikaisempi hyvä kokemus vanhan paljon ajetun ostosta vaikutti tosiaankin paljon tähän soppaan. Joka kylläkin ostettiin silloin autoliikkeestä. Itse en osaa autoa juurikaan korjata, työkaluja ja tilojakaan ei juuri ole. Tämä oli ensikokemus yksityisen kanssa tehdystä kaupasta ja syy luottamukseen oli varmasti myyjän autokorjaamoammattitaustassa ja asiantuntemuksessa. Uudessa autossa on tasaisesti ylläpidetty huoltokirja öljynvaihtoineen, oli merkintää tehdyistä korjauksista ja huolloista. Auton tarinasta kuulin sen verran että auto oli ollut myyjän veljellä ABS vikaan saakka jolloin herra oli ostanut auton veljeltään korjattavaksi. Näistä virityksistä myyjällä ei ollut hirveästi sanottavaa, tai jätti mainitsematta. Puhui että toimii nätisti ja kulkuja on. Kyllähän siinä perää on että tämä meni omalta osalta ns. tunteisiin. Noinkin vakavasta viasta, kuin kannen vuoto hänen olisi kyllä kuulunut kaupan yhteydessä mainita. Moottorin vikavalosta hän sanoi että että kun oli sen kuitannut itse pois, se oli palautunut uudelleen myöhemmin takaisin ja syy olisi Di-kasetti/sytytys, joten tähän uusi kasetti voisi korjata vian.

Ottaen nuo mikaels:in mainitsemat asiat tosta muistiin niin auto oli tosiaan valmiiksi lämmin kun sitä kokeiltiin. Nyt kun asian noin esittää niin todella hölmöltä tuntuu. Viime viikonloppuna vuodon huomattuani tekstiviestittelin myyjälle ja hän tosiaan arveli vesipumppua, kysyi kuitenkin että vuotaako käydessä. Vastasin seuraavana päivänä sen testattuani että on kuivempi verrattuna silloin kun oli seisonut pitkään. Sen verran mitä lampulla sinne kannen reunalle näkee niin tihkuttaa sieltä reunasta, nesteet itsessään ovat puhtaat paisuntasäiliössä. Kovasti sitä tällähetkellä toivoo että tilanne ei olisi niin paha, taitaa ainoa vaihtoehto olla huomenna soittaa Toppilan autohuoltoon mistä on hyvät kokemukset ollu aikaisemmin, teettää ne vikakoodiluvut ja moottoritilan pesu. Tarkennuksena: kolahtelu kuuluu oikealta auton edestä vänkärin puolelta montuissa, ei moottorista.

Kaupan purkuko olisi mahdollista yksityiskaupassa? Se kyllä pelastaisi tilanteen. En ole vielä myyjään ollut tämänpäiväisistä havainnoista yhteydessä, kun olin siinä uskossa että menetetty peli ja huijatuksi tuleminen "tympii" niin paljon. Jos tästä "kahden auton loukusta" nyt jotenkuten selviää niin opettavainen kokemus se ainakin tulee olemaan.
Viimeksi muokannut TurboTuomas, Ke Maalis 08, 2017 21:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja Termos »

Älä nyt kuitenkaan tutkimatta tuomitse autoa romuksi, noilla kilometreillä siihen on kuitenkin jouduttu uusimaan jo yhtä sun toista osaa.
Kansipahvin vaihto korjaamolla tulee kieltämättä turhan kalliiksi auton hankintahintaan verrattuna, toivottavasti vuotaa muualta.

Mainitsit aloitusviestissä, että autoon on laitettu Aeron softa. Toimiiko siinä sid-info? Sieltä voisi kaivaa vikakoodit, jos info on käytössä.
Jos se ei toimi, niin onko mahdollista saada tietoa siitä, että mikä softa konetta ohjaa tai mistä se on hankittu?

Moottorin vikavalo, tuntematon softapäivitys ja omituisuudet huohotinjärjestelmässä ovat kyllä sitten iso takaisku auton käyttökuntoon saamisessa, noiden nestevuotojen lisäksi :(

Hyvällä tuurilla taas oikeat tulpat, uusi ilmamassamittari ja/tai sytytyskasetti poistavat vikavalo-ongelmat. Huohotinsysteemiin on ehkä tehty esteettisesti ongelmallinen evap-tulppaus. Kaikki on mahdollista, kun autoasi on "päivitetty" omistajien toimesta :wink:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

Joo en ole ajatellut luovuttaa, autoa ostaessani tiesin että vuotaa öljyä ja että sytytysongelma pitää selvittää. Olimme rahallisesti varautuneet että jonkinverran korjauksia joutuu tekemään että saadaan muutamaksi vuodeksi Saab-kyytiä. Jäähytinnestevuoto tuli yllätyksenä, että tiukille menee. Huvittavaa että tällä rahalla mitä nyt tähän kauppaan+korjauksiin palaa, oltaisiin ehkä saatu vanhasta autosta moottori rempattua ja vikalista korjattua. :oops:

Kokeilin että pääseekö Sid infoon painamalla + ja - yhtäaikaa, ei toiminut. Auton myyjä ei tiennyt tarkemmin softan tyyppiä, sen verran oli selvittänyt että moottorin tyyppi näkyy vikakoodinlukijassa B235R:nä. Tarkempaa tietoa varten pitäisi varmaan ruveta selvittelemään ja soittelemaan auton aikaisemmille omistajille. Varasin pesuun ja viantutkintaan ajan, se tosin meni ensi viikolle. Tosiaan moottoritilassa kaksi letkua on tukittu kierrepultilla, toinen takana ja toinen etualalla. Luin tosta EVAP:ista ja voi hyvinkin olla se.

Tulen mielelläni näyttämään autoa, potkijaisiin ym.
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

Sain myyjän kiinni puhelimella ja hän olikin onneksi valmis tulemaan vastaan kauppahinnassa tai jopa korjaamaan itse jos kannentiivisteessä vuoto osoittautuu paremman tutkimisen perusteella olemaan. Vakuutteli että hänen aikanaan jäähdytinnestevuotoa ei olisi ollut ja että nestettä ei ollut tarvinut lisätä. Halusi kuitenkin pitää maineestaan kiinni ja tulla vastaan asiassa. Hiukan toivoa siis, että homma sen osalta saattaa kääntyä parhain päin.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Hieno ele myyjältä, yleensä nuo jutut päättyy aivan toisella tapaa. Moottorin vikavalosta sen verran että vaikka viittaisi sytytykseen niin vika voi olla vaikka väsyneessä bensapumpussa, minun autosta hajosi kasetti joulun aikaan eikä se polttanut vikavaloa koko ajan, koodi oli kyllä suoraan kasettiin. Eli kannattaa selvittää missä vika on ihan oikeasti.
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

99GLS kirjoitti:Hieno ele myyjältä, yleensä nuo jutut päättyy aivan toisella tapaa. Moottorin vikavalosta sen verran että vaikka viittaisi sytytykseen niin vika voi olla vaikka väsyneessä bensapumpussa, minun autosta hajosi kasetti joulun aikaan eikä se polttanut vikavaloa koko ajan, koodi oli kyllä suoraan kasettiin. Eli kannattaa selvittää missä vika on ihan oikeasti.
Kiitos vinkistä, ensiviikon tiistaina todennäköisesti viimeistään selviää. Vanhassa autossa on noin 3-4 vuotta vanha toimiva kasetti, ajettu ehkä n 30-40tkm ja ostin varalta uudet ngk- tulpat, jotta niilläkin voi koettaa poistuuko ongelma.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

No sittenhän kasettivika on helppo sulkea pois, uudet tulpat ja varmasti ehjä kasetti paikoilleen.
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Uusien tietojen valossa tilanne vaikuttaa huomattavasti paremmalta! Miltä kansi näyttää oikeasta etukulmasta? Siinä kohtaa itsellä löytynyt löysää kannenpulttia (kiristysjärjestyksessä nro 10).
Itsellä antaa 1-2 krt/kk Fcod 4882 joka viittaa sytytyshäiriöön sylintereissä 1,2. Muistaakseni P1312 Tulpat on uudet ja valo on aina syttynyt käynnistyksen aikana. Uusi DI-kassu on, mutta vaikutus testaamatta.

Tsemppiä vikojen ratkaisuun ja tervetuloa forumille!
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Se vesiventtiili siinä rintapellissä osaa kyllä vuotaa jääh.nestettä aika lahjakkaasti, omaani sen juuri vaihdoin. Osa on halpa, vähän hankalassa paikassa mutta kohtuullisen helppo kuitenkin vaihtaa. Ihan fixsun oloinen myyjä, ja jos vika löytyy kansipahvista niin osaavalle tekijälle se ei ole pahakaan homma vaihtaa.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
TurboTuomas
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2017 17:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja TurboTuomas »

Kiitoksia vinkeistä ja tsempeistä!

Tein virheen lähtiessäni ruotimaan ketutuspäissäni asiaa tänne foorumille ennekuin olin keskustellut myyjän kanssa kaksinkesken. Olen pahoillani että annoin aikaisemmilla viesteilläni varmastikin sellaisen kuvan että myyjä olisi tarkoituksella huijannut minua. Toimin asiassa väärin. Taitaa kumminkin olla harvinaista että tämmöisiä yhteensattumia tapahtuu. Myyjä on osoittanut hyvää kauppatapaa lupautumalla tulemaan asiassa vastaan. Ajattelin näin sanoin korjata mahdollisia väärinkäsityksiä, koska aikaisemmista viesteistä pystyi henkilöön yhdistämään, mikä ei ollut missään nimessä tarkoitukseni, vaikka asiat olisivat pahoin päin menneetkin.

Huomenna testaan kasetinvaihdolla poistuuko vikavalo. Vai pitäisikö sen poistua itsestään, pitääkö se ensin kuitata pois jotta sen voi testata?
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Saab 9-5 hankinta meni ojasta allikkoon, vuotaa jäähdytinnestettä ja öljyä mikä neuvoksi? Oulu

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Ota akunkenkä irti siksi aikaa kun vaihdat tulpat ja kasetin, tämä nollaa koodit ja valon. Jos vika on kasetissa niin valo ei enää syty eikä koodia löydy.
Vastaa Viestiin