Kytkin remontti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Onkos kellään tietoa missä sais Uudenmaan alueelta kohtuun hintaan teetätettyä kytkin remontin, Saab 9-5 vm-01 Aeroon?
Missä hinnoissa kytkin rempat ovat pyörineet?
Itselläni alkaa nykyään 400nm kohdilla kytkin luistamaan.
Mitäs osia kannattaa kytkin remontissa vaihdattaa samalla?
Autolla on ajettu 300tkm.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kyseessä on ymmärtääkseni käytännössä päivän homma, joten työtä siinä on joka tapauksessa + tietty osat.

Itse veisin omani varmaan Saabiantille lahden toiselle puolelle. Siellä on ainakin aiemmin ollut tarjous alkaen n. 600€.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
9-5Vector2001
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja 9-5Vector2001 »

Omaan tehtiin 346tkm kohdalla kerralla: jakopää, vesipumppu, aeron isompi kytkin, kampiakselin lootan puoleinen stefa, apurungon puslat, vaihdelootan iso pusla, kaikki nesteet + kaikenlaista pientä. Miksei tehdä "kaikki", jos ottaa tekniikan alas autosta jolloin kaikki tapahtuu helpommin ja nopeammin? Hintakin on silloin työlle kohdallaan, kannattaa kysellä esim. näiltä foorumin tekijämiehiltä, esim. Vesa67.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Aattelin tilata Neobrotherilta noi osat.
Vesipumppu ja jakoketju on jo vaihdettu, että niihin ei tarvii koskea.
Siinä olis alkua ostoslistaan.

Aero kytkin
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-kit ... 2983-p.asp

Työsylinteri
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-sla ... 3104-p.asp

Vetonivel stefoja 2kpl
http://www.neobrothers.co.uk/transmissi ... 4635-p.asp

Kampuran stefa taakse 1kpl
http://www.neobrothers.co.uk/rear-oil-s ... 3129-p.asp

Vaihteistoöljyä 2l
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590085/C ... teistooljy


Onkos tuolla neobrothersissa myynissä uusia apurungon puslia? Pikaseen kun katselin niin en löytänyt.
Viimeksi muokannut JanisHell, Su Kesä 04, 2017 18:25. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Noitten lisäksi lootaöljyt, vetarin stefat ja kampiakselin stefa sama vaihtaa ku paikat on auki
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Saako noi kummatkin kampuran stefat vaihdettua kytkin rempan yhteydessä?

Kytkin remppa paikka on nyt tiedossa.

Onko toi laatikon puoleinen stefa, kampuran taka stefa?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saa vaihdettua ja tarpeen mukaan voi vaihtaakin. Etupään stefa eli hihnapyörän alla oleva ei sinänsä vaadi mitään apurungon irrotusta ja mikäli jakopääremppa olis jo tehtynä niin se stefa tulee korjaussarjan mukana.
Vetarien stefat on helppo vaihtaa kun laatikko on irrotettu, samoin vaihteensiirtimen stefa jos vuotaa hulluna.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Juuh etukampuran stefa poistettu ostoslistasta.

Näitä puslia tarvii 1kpl kutakin?
http://www.neobrothers.co.uk/powerflex- ... 4489-p.asp
http://www.neobrothers.co.uk/powerflex- ... 4490-p.asp

Tässä apurungon pusla paketti? Noita kaikkia 6kpl puslia ei tarvii aina vaihtaa?
http://www.neobrothers.co.uk/powerflex- ... 3563-p.asp
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Manuaaliin en juurikaan noita momenttipuslia vaihtele kun ne ei ole läheskään yhtä rikki kuin automaateissa aina. Ja apurungon puslia tarvii käytännössä vaan taaimmat vaihtaa ja paketissa on 6kpl
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Ok elikkä kaksí apurungon puslaa riittää. Manuaaleissa ei siis muita kannatinkumeja ei pahemmin tarvii vaihtaa?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Eku
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 20:56
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Eku »

Kallistuksenvakaajan keskikumit kannattaa vaihtaa samalla jos niitä ei ole vaihdettu. Ei maksa montaa euroa ja säästää melkoisesti työtä jos pultteja sattuu katkeamaan apurungon sisään...

Kannattaa myös katsoa missä kunnossa tukivarret ja puslat on, Neobrossilta jos on tilaamassa muutakin niin nuo tulee edullisesti samalla:
vasen ja oikea.
Jäsen #6846
Saab 9-5 Aero Kombi MY2001
AbbaZabba
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Elo 15, 2017 04:28

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja AbbaZabba »

Osaako joku sanoa uusavuttomalle että välttääkö nämä https://www.autoihinvaraosat.fi/7715167-abs https://www.autoihinvaraosat.fi/1221333-sachs perus 2.0l ysivitoseen tai kannattaako satsata johonkin laadukkaampaan?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kytkinpakettia väittävät oikeaksi ja valmistaja on ok. Työsylinteriksi mielummin vaikka Valeo jos et orkkista osta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Nää on näitä autoihinvaraosat, varaosat24, autodoc, motordoc jne.... sama firma kaikkien takana. Pääasiassa toimittavat sitä mitä lupaavat. Saattavat yrittää tyrkyttää jotain omata mielestään erittäin laadukasta tuotetta tilatun tilalle ilman ostajan hyväksyntää. Vaihtavat kyllä tavaran tilattuun, mutta aikaa palaa...
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Termos »

AbbaZabba kirjoitti:Osaako joku sanoa uusavuttomalle että välttääkö nämä https://www.autoihinvaraosat.fi/7715167-abs https://www.autoihinvaraosat.fi/1221333-sachs perus 2.0l ysivitoseen tai kannattaako satsata johonkin laadukkaampaan?
Aeron isompi ja kestävämpi kytkin ei ole pahasti kalliimpi:
https://www.topautoosat.fi/sachs-1221488.html

Tilasin itse tuon, aitoa Sachs-tavaraa oli paketissa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin