MY04 aero ahdot ei nouse

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MNeva
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Elikkäs vaiva olisi seuraavanlainen. Normi pintakaasu ajelussa lambda arvot on normaalit ja mair ja mreq ovat nätisti kimpassa. Kun tekee reippaamman kiihdytyksen lambda alkaa näyttämään nollaa, mreq on yli 1000 jonkun matkaa, mair jää noin 500-600 ja pinl ei nouse yli 1200. Mistä tätä nyt lähtisi perkaamaan, immu, mankkuvena vai jotain muuta...

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 625
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Lamdan meno nollille kenkiessä on ihan normaalia.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1593
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

tee painetesti ja kuuntele vuotaako jostain...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179

rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

evap takaisku vuotaa mankkuvenalta r letku irti ja letkun päähän tulppa ja kokeile.
myös peruspaine vaikuttaa pieneltä jos pinl ei nouse 1400 paikkeille.
turbon painekellokin voi olla syynä onko painekellon tanko paikallaan?

MNeva
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Letku tulpattuna sama vaiva jatkuu. Hukkiksen tanko on paikallaan ja liikkuu nätisti kun ilmapistoolilla koitti. Sääsin paineensäätimellä pistoolin paineen niin pieneksi kuin sain ja aukeaa kyllä tosi köykäsesti hukkis. Alkas tuntumaan että jousi taitaa olla kaiketi kuoleentunut. Täytyy seuraavaksi koittaa josko laittas jonkun ulkopuolisen vetojousen ja koittas alkaako sitten paine nousemaan. Jahka kyseinen auto taas kerkee tutkittavaksi.

rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

kellonletku irti koita tuleeko sillon ahtoja?

MNeva
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Kellon letku irti ei edelleenkäön nouse kuin 1200 paine. Tiiveyttä tutkiskelin ja mitään vuotoja ei tunnu löytyvän. Voiko sytytyskasetti tehdä moisia vaivoja? Tulpat on juuri hiljan uusittu.

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2024
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja Termos »

MNeva kirjoitti:Kellon letku irti ei edelleenkäön nouse kuin 1200 paine. Tiiveyttä tutkiskelin ja mitään vuotoja ei tunnu löytyvän. Voiko sytytyskasetti tehdä moisia vaivoja? Tulpat on juuri hiljan uusittu.
Viallinen kasetti voi kertoa moottorinohjaukselle, että nyt nakuttaa. Tuolloin Trionic rajaa ahtoja kovalla kädellä, tuosta on omakohtaista kokemusta.
Itse en kyllä kellon letku irroitettuna kokeillut, että miten ahtaa, kun vikaa selvittelin.

Omaa stooria vikaa selvittäessä, syynä siis viallinen sytytyskasetti:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0#p1093820

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1094726
2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

rock n roll
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja rock n roll »

jos ei turbon kellon letku irrotettunakaan ahda ni turbosta vikaa etsismään kellon jousi voi olla poikki. vetää hukkaportin tangosta rautalanka ja lukita se kiinni tuleeko ahtoja? jos ei ni turboa pöydälle. oliko vika tullut yhtä äkkiä vai ajankassa ilmestynyt?

MNeva
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: MY04 aero ahdot ei nouse

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Hukkaportti rautalangalla lukittuna ei ahdot noussu ja sitten se vika löytyiki. Etummaisen katin kenno oli säpäleinä mikä aiheutti hivenen ahdistusta. 2 lambda oli jo pudotettu pois ohjelmasta niin downpipe poikki, katti tyhjäksi ja putki kiinni. Taas kulkee kuin ennen.

Vastaa Viestiin