MY04 aero ahdot ei nouse
MY04 aero ahdot ei nouse
Elikkäs vaiva olisi seuraavanlainen. Normi pintakaasu ajelussa lambda arvot on normaalit ja mair ja mreq ovat nätisti kimpassa. Kun tekee reippaamman kiihdytyksen lambda alkaa näyttämään nollaa, mreq on yli 1000 jonkun matkaa, mair jää noin 500-600 ja pinl ei nouse yli 1200. Mistä tätä nyt lähtisi perkaamaan, immu, mankkuvena vai jotain muuta...
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
Lamdan meno nollille kenkiessä on ihan normaalia.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
tee painetesti ja kuuntele vuotaako jostain...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
evap takaisku vuotaa mankkuvenalta r letku irti ja letkun päähän tulppa ja kokeile.
myös peruspaine vaikuttaa pieneltä jos pinl ei nouse 1400 paikkeille.
turbon painekellokin voi olla syynä onko painekellon tanko paikallaan?
myös peruspaine vaikuttaa pieneltä jos pinl ei nouse 1400 paikkeille.
turbon painekellokin voi olla syynä onko painekellon tanko paikallaan?
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
Letku tulpattuna sama vaiva jatkuu. Hukkiksen tanko on paikallaan ja liikkuu nätisti kun ilmapistoolilla koitti. Sääsin paineensäätimellä pistoolin paineen niin pieneksi kuin sain ja aukeaa kyllä tosi köykäsesti hukkis. Alkas tuntumaan että jousi taitaa olla kaiketi kuoleentunut. Täytyy seuraavaksi koittaa josko laittas jonkun ulkopuolisen vetojousen ja koittas alkaako sitten paine nousemaan. Jahka kyseinen auto taas kerkee tutkittavaksi.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
kellonletku irti koita tuleeko sillon ahtoja?
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
Kellon letku irti ei edelleenkäön nouse kuin 1200 paine. Tiiveyttä tutkiskelin ja mitään vuotoja ei tunnu löytyvän. Voiko sytytyskasetti tehdä moisia vaivoja? Tulpat on juuri hiljan uusittu.
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
Viallinen kasetti voi kertoa moottorinohjaukselle, että nyt nakuttaa. Tuolloin Trionic rajaa ahtoja kovalla kädellä, tuosta on omakohtaista kokemusta.MNeva kirjoitti:Kellon letku irti ei edelleenkäön nouse kuin 1200 paine. Tiiveyttä tutkiskelin ja mitään vuotoja ei tunnu löytyvän. Voiko sytytyskasetti tehdä moisia vaivoja? Tulpat on juuri hiljan uusittu.
Itse en kyllä kellon letku irroitettuna kokeillut, että miten ahtaa, kun vikaa selvittelin.
Omaa stooria vikaa selvittäessä, syynä siis viallinen sytytyskasetti:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0#p1093820
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 5#p1094726
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Ruisku"
- Viestit: 122
- Liittynyt: Pe Elo 26, 2016 16:21
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
jos ei turbon kellon letku irrotettunakaan ahda ni turbosta vikaa etsismään kellon jousi voi olla poikki. vetää hukkaportin tangosta rautalanka ja lukita se kiinni tuleeko ahtoja? jos ei ni turboa pöydälle. oliko vika tullut yhtä äkkiä vai ajankassa ilmestynyt?
Re: MY04 aero ahdot ei nouse
Hukkaportti rautalangalla lukittuna ei ahdot noussu ja sitten se vika löytyiki. Etummaisen katin kenno oli säpäleinä mikä aiheutti hivenen ahdistusta. 2 lambda oli jo pudotettu pois ohjelmasta niin downpipe poikki, katti tyhjäksi ja putki kiinni. Taas kulkee kuin ennen.