Nopeat kysymykset 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10903
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jyrmo
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Elo 27, 2020 07:12

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Jyrmo »

Termos kirjoitti:
Pe Elo 28, 2020 23:44
Jyrmo kirjoitti:
Pe Elo 28, 2020 09:50
Hei,
-06 9-5 viiru ilmottelee parista asiasta. Peruutustutka ei toimi, park assist failure tms. kun kytkee pakin. Autocomilla vikakoodit oli jokseenkin että short to ground kaikkiin neljään tunnistimeen. Elikkäs, mistä löytyy näitä yhdistävä liitin? Muita veikkauksia?
Ja, xenonien säätövikavalo palaa, näistä ei autocom löytänyt koodia, ei yhteyttä? Valot kuitenkin säätyy joten lukemani mukaan vika on etutunnistimessa. Kumman eturenkkaan takana se on?
Kiitos.
Tutkien liitin on käsittääkseni puskurin ja korin välissä, vaatii siis puskurin irroittamisen.

Mutta juu, suosittelen vahvasti, että hankkiudut Tech2 -testerin tykö tarkempien diagnoosien määrittämistä varten. Saatat säästyä aika mittavalta ruuvaamiselta :mrgreen:

Edit: Niin, xenonien sensorit on vänkärin puolella.
Kiitos. Joo tullut katseltua noita testereitä että pitää hankkia jossain vaiheessa, niillä kun pystyy säätämäänkin kaikenlaista. Auto ollut minulla vasta 4 päivää.
Sellaisen kanssa huomasin että navisoitin ei muista equn säätöjä vaan valitsee n. ajan päästä manual ja kaikki defaultissa. Sisäinen patteri on rip? Kello näkyy kyllä.
9-5 2.0t biopower wagon -06
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2137
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Termos »

Tuossa kartta harrastajien omistamista testereistä, jos vaikka lähistöllä sattuisi olemaan apuja:


https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 000012&z=6
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
karihai
"Aero"
Viestit: 355
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja karihai »

Saab 9-5 Sedanissa kattopellin takasivun ja kylkipellin välinen sauma c-pilarin kohdalla ratkeilee molemminpuolin. Siihen on kai jotain joustavaa ainetta laitettu tehtaalla.
Millä tuon voisi korjata, ettei siitä pääse vesi rakenteisiin. Käykö joku silikoni tai butyylimassa, oliko niin ettei autohommissa kannata käyttää etikkaa sisältäviä silikoneja?
Pee
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Pee »

Wis:stä, Teroson Teromix 6700 T305
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Nico_
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 05, 2020 17:31

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Nico_ »

Onko kaikissa alkuperäisissä saab aluvanteissa (og9-3 ja og9-5) saman kokoinen keskikuppi? Ja jos on niin mikä on sen halkaisija?
-JS
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 21:15
Paikkakunta: Lievestuore
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja -JS »

Onko tosiaan näin että tyhjällä vara-avaimen paristolla käy hälyt huutamaan, eikös auton pitäisi jotenkin haistaa oikea avain. Tuli tilanne vastaan kun kaupan pihaan menin emännän autoon toisella avaimella mekaanisesti. Hälyt päälle eikä hiljene :oops: .
Onneksi ei montaa minuuttia tarvinnut odotella toista avainta. Pitää huomenna testailla lisää ja vaihtaa paristot molempiin. Tällä paristo tyhjällä avaimella kyllä käyntiin lähtee.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Huikko »

On. 62,5mm (keskikuppi siis)
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Pee
"Hirsch"
Viestit: 709
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Pee »

Miten se haistaa jos patteri tyhjä?

Käyttöohjekirjasta:
Avatkaa oven lukitus manuaalisesti. Jos auto on varustettu varashälyttimellä, tämä laukeaa nyt.
Hälytin vaikenee kuitenkin, kun avain asetetaan virtalukkoon ja käännetään asentoon ON.

Mikä ei kyllä tunnu toimivan ihan joka kerta :)
Koira jäi auton sisälle ja en älynnyt hälyjä sammuttaa kauppaan lähtiessä.
Tulin autolle, avasin oven kauko-ohjaimella, huuto jatkuu.
Auto käyntiin ja huuto jatkui vielä jonkun aikaa ajaessa. Hieman kuumotti poskia :oops:

Hälyllä varustettuun autoon hyvä käyttövinkki, kun lukitsee avaimella ei hälyt mene päälle.
Autolle tullessa voi sitten avata vaikka kauko-ohjaimella.
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
tuba
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 20:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja tuba »

Termos kirjoitti:
Pe Elo 28, 2020 23:31
tuba kirjoitti:
To Elo 27, 2020 10:02
Joo, originaali Denson NAV on paikallaan.
Oletko koittanut nollata Densoa esim. irroittamalla sulakkeen hetkeksi? Muistaakseni sulake numero 9 kojelaudan päädyn keskuksessa.
Kokeilen tämän vielä, katsotaan mitä tapahtuu. Kiitos!
Saab 9-5 Vector 1.9TiD 2006
Vanhat:
900 2.1 -92
900 2.0A -96
9-3 SE 2.0T -00
NG 9-3 2.2tid -04
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Vaihdoin äkkiä jarrupalat ja laitoin uudet kumit sekä männät. Edelleen jumittaa satula. Varmaan letku litussa sitten. Siellä on kupariprikat letkun ja satulan sekä letkun ja putken välissä.

Onko kenelläkään heittää kokoa prikoille? Voisin hakea ne autolla. Jos puran letkun ensin ja otan mallikappaleet, niin menee kävelyksi. Letku on jo uusi, mutta sen mukana ei tullut prikkoja.

2000 9-5 2.0t vakiojarrut ja 15" vanteet, eli pikkusatula.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
pvdriver
"Viggen"
Viestit: 625
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Mitään prikkoja ei kuulu olla.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Vanhassa on kummallakin puolella letkua banjopultin kanssa. En kyllä keksi miten tuo pitäisi nestettä ilman prikkoja.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Bapsu
"Hirsch"
Viestit: 762
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Juu kyllä siellä prikat kuuluu banjossa olla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9946
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset 9-5

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitenkäs helposti palat sujahti paikalleen? Joskus niissä on ihan älyttömät purseet reunoissa ja ruostetta myös siellä satulan pesässä. Eli tsekkaisin että pala ei leivo kiinni satulassa. Mäntää voi jumpata sisään / ulos ottamalla pala kerrallaan pois ja vaikka se vanha kulunut pala paikalleen ja jarrupolkimella polkee männän ulos. Sitten meisselillä ja siirtoleukapihdeillä sitten takaisin sisään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
Vastaa Viestiin