6 päivääkö kesti eka Saabbini?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5043
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja mestari »

olisko kuitenkin ihan työmatkan alussa pitänyt sorvata sitä myynti ilmoitusta kun nyt tuntuu siltä että ostakunta on aika kapealla sektorilla
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani »

öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani »

mestari kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:45
olisko kuitenkin ihan työmatkan alussa pitänyt sorvata sitä myynti ilmoitusta kun nyt tuntuu siltä että ostakunta on aika kapealla sektorilla
Varmaan olisi. No ehkä joku ottaa siitä projektin jos osaa itse laittaa tai varaosa-autoksi.

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1550
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kampilaakerithan ne yleensä menee,mutta pitäis öp-valo vilkkua.. Mut ei vielä noilla metreillä,180tkm??,jos on yhtään huolettu. Eli vaihdeltu öljyt ajallaan.. Voihan siellä toki muutakin olla..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Saappipappi »

Rodmani kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:46
öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?
Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9522
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meillä irtosi huohotusletku kaasuläppäkotelolta ja kone oli ollut kuin hajoamaisillaan. Tyhjäkäynti oli niin matala, että öljykannuvalo vilkkui taulussa. Letku kiinni ja kone kerää, kuin uusi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani »

Saappipappi kirjoitti:
Pe Syys 27, 2019 20:40
Rodmani kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:46
öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?
Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Kiitoksia valaisusta ja kiertoon menee tavalla tai toisella ja minimoidaan tappiot ja loput niellään kokemusta rikkaampana.

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani »

Tiedustellaas vielä että mistäs tähän saisi/kannattais uutta moottoria katsella ja suosituksia vaihtajasta/minne kannattaisi viedä vaihdettavaksi Kymenlaaksossa? Kiitos

PaulMuadDib
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib »

Hernesmaalta kannattanee aloittaa kysely.
KA Saab 9⁵ 2007 Linear Pilot Turbo Wagon BioPower
YouTube

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2004
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Termos »

2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

escortmk2
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Elo 18, 2019 19:03

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Minulta löytyy kampiakseleita, kiertokankia, mäntiä, kansia ym. jos tarvetta.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2585
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Jos vaihtokone ei ole juuri läpikäyty, niin kannattaa käyttää öljypohja irti, putsata sihti, katsoa laakerit, mahdollisesti vaihtaa ketju sekä vaihtaa kampparin stefat. Kytkinkin on järkevä vaihtaa, kun kerran kone on pois nokalta.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani »

Suuret kiitokset kaikille vastaajille. Lähden näillä kartoittamaan tilannetta.

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9522
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos en itse saa koeajaa vaihtokonetta, niin silloin se kannattaa ainakin avata ja tehdä kevyt remppa. Eli yläkerran tiivisteet, venttiilin läppäys, männänrenkaat ja alakerran laakerit. Kokemuksella voin teille jakaa viheliäisen koneenvaihtokokemuksen: purkaamolta "ehjä kone" ja tein siihen lopulta jakopäärempan ja kansirempan, jossa irronnut imuseeti ja vääntynyt imuventtiili piti korjata...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1550
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Taannoin ostattelin Bildebasenista konetta rojektisaappiin. Kyseessä oli -04 mallin 2.3. Alle kaksataa ajettu ja edullinen. Otin yhteyttä myyjään ja kone olisi tullut parinsadan rahdilla pihaan. Myyjä kertoi kuitenkin koneen naputtavan kevyesti. Ja tämän ilman mitään kyselyjä! Epäili venttilinnostajaa.. No kaupat jäi tekemättä,mutta täydet pojot myyjälle rehellisyydestä. Että noin naapurimaassa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Vastaa Viestiin