6 päivääkö kesti eka Saabbini?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 4964
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja mestari » Ke Syys 25, 2019 20:45

olisko kuitenkin ihan työmatkan alussa pitänyt sorvata sitä myynti ilmoitusta kun nyt tuntuu siltä että ostakunta on aika kapealla sektorilla
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani » Ke Syys 25, 2019 20:46

öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani » Ke Syys 25, 2019 20:47

mestari kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:45
olisko kuitenkin ihan työmatkan alussa pitänyt sorvata sitä myynti ilmoitusta kun nyt tuntuu siltä että ostakunta on aika kapealla sektorilla
Varmaan olisi. No ehkä joku ottaa siitä projektin jos osaa itse laittaa tai varaosa-autoksi.

Avatar
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1520
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja suapas » To Syys 26, 2019 15:41

Kampilaakerithan ne yleensä menee,mutta pitäis öp-valo vilkkua.. Mut ei vielä noilla metreillä,180tkm??,jos on yhtään huolettu. Eli vaihdeltu öljyt ajallaan.. Voihan siellä toki muutakin olla..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Saappipappi
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Pe Syys 28, 2018 16:36

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Saappipappi » Pe Syys 27, 2019 20:40

Rodmani kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:46
öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?
Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Saab 9-5 2.0t/stg1 BiopoweR

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9447
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Pe Syys 27, 2019 21:00

Meillä irtosi huohotusletku kaasuläppäkotelolta ja kone oli ollut kuin hajoamaisillaan. Tyhjäkäynti oli niin matala, että öljykannuvalo vilkkui taulussa. Letku kiinni ja kone kerää, kuin uusi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani » La Syys 28, 2019 21:33

Saappipappi kirjoitti:
Pe Syys 27, 2019 20:40
Rodmani kirjoitti:
Ke Syys 25, 2019 20:46
öljy tarkistettu tänään kun nakutus alkoi ja mittatikun max pintaa saakka oli. mitäkäs kaikki laakerit sieltä olisi voinneet/menneet yleisemmin ainakin ja osaako kukaan heittää haarukkaa korjausarviosta?
Jos olet ajanut ö-paine valoon asti ja siihen pisteeseen että kone on alkanut hirttää, niin jokin laakereista on pyörähtänyt päällekkäin niin kampiakseli ja kiertokanki tai kanget on entiset... Eli alakerta uusiksi, eniten vaivaa luulisi tuottavan moottorin laskeminen ja paikalle laitto sekä kaikkien öljykanavien perusteellinen pesu metallijauhosta... Tietysti koneen oikein kasaus.
Miltei helpommalla pääsee kun hommaa vaihtokoneen...
Kiitoksia valaisusta ja kiertoon menee tavalla tai toisella ja minimoidaan tappiot ja loput niellään kokemusta rikkaampana.

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani » Ti Loka 15, 2019 13:32

Tiedustellaas vielä että mistäs tähän saisi/kannattais uutta moottoria katsella ja suosituksia vaihtajasta/minne kannattaisi viedä vaihdettavaksi Kymenlaaksossa? Kiitos

PaulMuadDib
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 13:36
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja PaulMuadDib » Ti Loka 15, 2019 16:19

Hernesmaalta kannattanee aloittaa kysely.
KA Saab 9⁵ 2007 Linear Pilot Turbo Wagon BioPower

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 1976
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Termos » Ti Loka 15, 2019 16:53

2006 9-5 Aero biopower. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

escortmk2
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Elo 18, 2019 19:03

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja escortmk2 » Ti Loka 15, 2019 17:40

Minulta löytyy kampiakseleita, kiertokankia, mäntiä, kansia ym. jos tarvetta.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2509
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ti Loka 15, 2019 17:53

Jos vaihtokone ei ole juuri läpikäyty, niin kannattaa käyttää öljypohja irti, putsata sihti, katsoa laakerit, mahdollisesti vaihtaa ketju sekä vaihtaa kampparin stefat. Kytkinkin on järkevä vaihtaa, kun kerran kone on pois nokalta.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Rodmani
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2019 08:04
Paikkakunta: Kotka

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Rodmani » Ti Loka 15, 2019 20:15

Suuret kiitokset kaikille vastaajille. Lähden näillä kartoittamaan tilannetta.

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9447
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Pe Loka 18, 2019 06:51

Jos en itse saa koeajaa vaihtokonetta, niin silloin se kannattaa ainakin avata ja tehdä kevyt remppa. Eli yläkerran tiivisteet, venttiilin läppäys, männänrenkaat ja alakerran laakerit. Kokemuksella voin teille jakaa viheliäisen koneenvaihtokokemuksen: purkaamolta "ehjä kone" ja tein siihen lopulta jakopäärempan ja kansirempan, jossa irronnut imuseeti ja vääntynyt imuventtiili piti korjata...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Avatar
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1520
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: 6 päivääkö kesti eka Saabbini?

Viesti Kirjoittaja suapas » Pe Loka 18, 2019 16:42

Taannoin ostattelin Bildebasenista konetta rojektisaappiin. Kyseessä oli -04 mallin 2.3. Alle kaksataa ajettu ja edullinen. Otin yhteyttä myyjään ja kone olisi tullut parinsadan rahdilla pihaan. Myyjä kertoi kuitenkin koneen naputtavan kevyesti. Ja tämän ilman mitään kyselyjä! Epäili venttilinnostajaa.. No kaupat jäi tekemättä,mutta täydet pojot myyjälle rehellisyydestä. Että noin naapurimaassa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A ja M
# 2333

Vastaa Viestiin