Öljypumpun tiiviste
Öljypumpun tiiviste
Onko paha vaihtaa Öljypumpun tiiviste ja mitä pitää purkaa
Saab 9-5 2.3 farkku 2006
Saab 9-5 2.3 farkku 2006
Jartsi
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Öljypumpun tiiviste
Tarkoitat varmaan o-rengasta?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Öljypumpun tiiviste
Kantsii vaihtaa samalla se akselitiiviste jos O renkaankin vaihtaa
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Öljypumpun tiiviste
Niin kampiakselin stefa??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Öljypumpun tiiviste
niin se on akselitiiviste...stefa on valmistaja.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Öljypumpun tiiviste
Jos oikein kirjaimellisia ollaan, kyseessä on akselin huulitiiviste. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Akselin_huulitiiviste
Renkaan joutuu irroittamaan, suojamuovi pois, moniurahihnan kiristimestä jännitys pois, hihna pois kampiakselin pyörältä, hihnapyörä irti, sitten se pumpun kansi jo näkyykin.
Hihnapyörän torxit kannattaa laittaa samalla lukkoliiman kera kiinni.
viewtopic.php?f=23&t=121611
Renkaan joutuu irroittamaan, suojamuovi pois, moniurahihnan kiristimestä jännitys pois, hihna pois kampiakselin pyörältä, hihnapyörä irti, sitten se pumpun kansi jo näkyykin.
Hihnapyörän torxit kannattaa laittaa samalla lukkoliiman kera kiinni.
viewtopic.php?f=23&t=121611
Viimeksi muokannut Mertmi, La Heinä 18, 2020 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljypumpun tiiviste
Ei ole
Tue kone öljypohjasta tunkilla,väliin puupalikka
Moottorin tuki pois
Hihna löysälle
Kampiakselin hihnapyörä pois pulttikoneella
O-rengaspihdeillä lukkorengas pois
Öljypumpun tiiviste vaihtaen
Samalla kampiakselin stefa vaihtoon ja ruuvilukitteella (vahva) lukitset kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit kiinni
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Öljypumpun tiiviste
^Kaksi ensimmäistä työvaihetta voi turhina jättää myös tekemättä
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Öljypumpun tiiviste
Wis tarjoaa tunkki-/kiila-sydeemiä
Re: Öljypumpun tiiviste
tarjotkoon, täysin turha
Re: Öljypumpun tiiviste
Eiks femmassa ole yleisohje, että pissapojan nesteen lisäykseen tarvitsee avata moottorin tuki, nostaa konetta tunkilla ja laittaa kiila apurungon ja ö-pohjan väliin
Asiaan - se seegeri rengas on sitten iso, paksu ja siinä on hemmetin voimakas jousipaine. Ei aukee, eikä varsinkaan mene kiinni ihan normaaleilla halpis (pienillä) pihdeillä - tai saa olla ihan pirusti puristusvoimaa hanskassa. Muuten kyllä homma on ihan "parkkipaikka" homma, kuten edellä on todettu. Ja mitä pidempi 1/2" vääntövarsi on hihnankiristimen löysäämiseen, sitä parempi (=helpompi).
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86