9-5 3.0t Se Wagon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

9-5 3.0t Se Wagon

Viesti Kirjoittaja Haksu »

"nOObiena" käännyn puoleenne,arvoisat 9-5 käyttäjät.
Mistä tietoa mahdollisista viritys lastuista ym.piristykseen liityvistä palikoista.
9-5:mme on automaatti vuosikertaa 99,kone V6 3.0 turbolla.

Jos jollakulla antaa lisä infoa ottaisin sitä mielihyvin vastaan. :oops:
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Siis... onko tuota 3.0 litran V6:sta saanut turbolla 8O :?:
treidaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 09:11

Viesti Kirjoittaja treidaaja »

Itseasiassa olen kyllä törmännyt vaihtoautohallissa turbottomaan 9-5:seen.
Hämmästelin tuota kovasti ja myyjä tiesi kertoa, että näitä on jokunen Suomeenkin tullut. Kuulemma on ollut jokin koesarja??? Tiedä sitten? :roll:
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ihmeelliseltä tuntuu turboton 9-5. Harvemmin ne koesarjat kuluttajalle asti päätyy.

Kuva olisi kiva nähdä tuollaisesta.
BMW 320dA Coupe LCI
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Firmamme tj osti Saab 9-5 heti niiden tullessa myyntiin ja hänen autonsa on myös turboton ja ollut kuulemma aina.
Enpä ollut moisesta aiemmin kuullut, mutta pakko se on uskoa kun moista kerran mies haastoi.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

9-5T kirjoitti:
Pauke kirjoitti:Firmamme tj osti Saab 9-5 heti niiden tullessa myyntiin ja hänen autonsa on myös turboton ja ollut kuulemma aina.
Enpä ollut moisesta aiemmin kuullut, mutta pakko se on uskoa kun moista kerran mies haastoi.
Minä tilasin kolmantena suomessa 9-5:sen heti sen tullessa myyntiin. Tarjolla oli vain 57kpl (kpl määrän voin muistaa väärin)2.3t SE varustelulla saman vuoden toimituksiin.
Tehdas ei ole toimittanut 9-5:sta turbotta.
2.0 ja 2.3 autoissa/moottoreissa ei ollut missään turbomerkkejä eikä mittaria jotka lienevät monille ainoa keino itse selvittää onko autossa turbo.

http://www.uusikaupunki.fi/~savirtan/va ... /95_97.pdf

Meneeköhän tässä nyt osittain sekaisin se asia, että aluksi 9-5 2,0t ei ollut tarjolla Suomessa ollenkaan (eli 2,3t oli "hinnat alkaen -kone"), vaikka sitä valmistettiin kyllä alusta saakka. Eli Suomessa 2,0t tuli tarjolle vasta samaan aikaan kuin farkkumalli alkuvuodesta 1999. Sitä vanhemmat 2,0t:t ovat yleensä tuontiautoja.

Mutta olen siis 9-5T:n kanssa täsmälleen samaa mieltä itse asiasta!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Äkkiähän sen turbon havaitsee kun pelliä raottaa. Tosiaan moni etsii niitä merkkejä ja "ahto"mittaria turbon merkiksi. Aluksihan ahtomittari oli vain Aerossa, ja myöhemmin tehon noston myötä tuli myös 2.3t:hen.
BMW 320dA Coupe LCI
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Ei tämän edes pitäisi olla mikään mielipidekysymys. 9-5T:n hinnasto sen nyt viimeistään todistaa epäilijöille.
Vastaa Viestiin