Venttiilikoppa irti ja kone loistokunnossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Venttiilikoppa irti ja kone loistokunnossa

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

No niin, nyt on venttiilikoppa irroitettu ja koneen kunto ja paskaisuus tarkastettu, koska täällä on paljon ollu kauhujuttuja asiasta. Tulos oli että ei mitään paskaa/röhnää löytynyt. Kiilsi ku uutena, ketjut, nokat, rattaat kaikki todella hyvässä kunnossa. Mitään öljysakkaumia tms ei ollut. Auto vm 2000, ajettu 120 tkm, Nordic steg 1 kiinni. Alkuperäinen suomiauto ja öljyt vaihdettu 10-välein. Ei muuta ku kovaa ajoa.

9-5 Nordic
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Otitko kuvia näkymästä? varmasti sisäpuolelle on tarttunut jo väriä öljystä, eli mennyt vähän ruskehtavaksi?
Hieno homma, toivottavasti ei ole skeidaa myöskään öljypohjassa eikä muualla "näkymättömissä".
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

otin kuvia joo. mihin postaan ne, jos jotakuta kiinnostaa.

9-5 Nordic
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

saab4fun.com

ihan ok kuville...
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Täytyypi omasta kopata tuo auki, kun seuraavaksi öljyjä vaihtelee, eli 210tkm kohdalla. :wink: Se menee kyllä luultavasti loppu kesään :roll:

Omassa on aina käytettu Mobilia :arrow: ainakin tarroja on joka puolella ja itse olen 160tkm jälkeen vaihtanut ne 10tkm välein. Tuota ennen huolto-ohjelman mukaan 20tkm välein.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Rally formulaa tottakai, ehkä kerran shell helixiä.

9-5 Nordic
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sinun putipuhtaan ja uutuuttaan loistavan koneen kuvia katselleena en voi muuta kuin suositella öljynvaihtoväliksi 10tkm, kuten tässä tapauksessa on tehty, kerrassaan hienokuntoinen kone!
Harmi kun ei ole nyt juuri valuuttaa ostaa tuota upeaa yksilöäsi pois, priima 9-5 wagon tuonkuntoisella moottorilla puhuttelee meikäläistä :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Velipojan 9-5 Aerossa oli myös kone n.130tkm kohdalla tosi puhdas, siihenkin melkein uudesta asti vaihdettu öljyt 10tkm välein :!: :!:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Velipojan 9-5 Aerossa oli myös kone n.130tkm kohdalla tosi puhdas, siihenkin melkein uudesta asti vaihdettu öljyt 10tkm välein :!: :!:
Siis se joka pamahti?
Jos sitä oli vaan kiusattu liikaa ja nakutus rikkoi männän, meikä ei tuohon virihommaan lähde, vois kruuvata koko helkutan ahtimen irti ja heipata jorpakkoon :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Nyt tuli omasta 205tkm ajetusta 2.3lpt otettua tuo kansi pois ja tässä tulos!
Kuva


:D :D :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Putsaapa muuten tuo kansi samalla vaivalla, vähän jo karstaa jakopäässä. Tarkista että ne kopan putket ovat auki. Hyvältä näytti!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Juu tuli putsattua tuo pieni määrä mustaa mönjää mitä rattaiden päällä oli. Nokat ja tuo koko oikea(edestä päin katsottuna) oli aivan puhdas.

Öljynä on tietääkseni aina käytetty Mobilin 1:stä, tarroja ja ainakin löytyy ja olen ymmartänyt että Saabin huolloissa ne pistävät tota Mobilia.

Taas nousi hieman usko noita Saabin uudempiakin koneita kohtaan, kone käy muutenkin hienosti ja toimii kun unelma. :wink: Vääntöä ja kulkua piisaa :D

Tuossa on ilmeisesti tuo huohotustus toiminut välttävästi, kun ei ollut tuon enempää sitä moskaa kerääntynyt :arrow: pitää näköjään edelleen antaa vaan kunnolla runtua välillä niin ei kerkeä karstat kerääntyä :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei se runtu taida auttaa vaan normiajossa ehkäpä etupäässä tuo öljynvaihtoväli, eli sen maks kympin.
Mullakin nousi motivatio tuon oman 9-5:n suhteen kun näin sun ja tuon 9-5nordicin koneiden kuvat, eli iha ok kone saattaisi olla mutta aika altis likaantumaan = tarkka öljyistä jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti:öljynä lienee ollut Mobil rally formula?
Mikä taika tuolla öljyllä on *muka* moottorin hyvinvoinnin kannalta?

Tuota kyseistä öljyä käytin entisessä kulkineessa 190tkm => 250tkm, mutta saabin turbokoneeseen en meinaa laittaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itsekkin jo henkisesti valmistauduin koko koneen putsaamiseen, kun näin noi sinun mottisi kuvat. Tällä kummiskin jo ajettu yli 200tkm. Yllätys oli suuri, kun kone oli noinkin puhdas vaikka huohotus systeemille ei ole tehty mitään(eikä tehdä). Tästä lähinkin vaihdetaan öljyt vähintään 10tkm välein jollei useemminkin :D . Tarkoitus myös seuraavassa öljyjen vaihdon yhteydessä ottaa öljypohja auki ja varmistaa tuo koneen puhtaus.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin