Venttiilikoppa irti ja kone loistokunnossa
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Venttiilikoppa irti ja kone loistokunnossa
No niin, nyt on venttiilikoppa irroitettu ja koneen kunto ja paskaisuus tarkastettu, koska täällä on paljon ollu kauhujuttuja asiasta. Tulos oli että ei mitään paskaa/röhnää löytynyt. Kiilsi ku uutena, ketjut, nokat, rattaat kaikki todella hyvässä kunnossa. Mitään öljysakkaumia tms ei ollut. Auto vm 2000, ajettu 120 tkm, Nordic steg 1 kiinni. Alkuperäinen suomiauto ja öljyt vaihdettu 10-välein. Ei muuta ku kovaa ajoa.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Täytyypi omasta kopata tuo auki, kun seuraavaksi öljyjä vaihtelee, eli 210tkm kohdalla.
Se menee kyllä luultavasti loppu kesään
Omassa on aina käytettu Mobilia
ainakin tarroja on joka puolella ja itse olen 160tkm jälkeen vaihtanut ne 10tkm välein. Tuota ennen huolto-ohjelman mukaan 20tkm välein.


Omassa on aina käytettu Mobilia

Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Sinun putipuhtaan ja uutuuttaan loistavan koneen kuvia katselleena en voi muuta kuin suositella öljynvaihtoväliksi 10tkm, kuten tässä tapauksessa on tehty, kerrassaan hienokuntoinen kone!
Harmi kun ei ole nyt juuri valuuttaa ostaa tuota upeaa yksilöäsi pois, priima 9-5 wagon tuonkuntoisella moottorilla puhuttelee meikäläistä
Harmi kun ei ole nyt juuri valuuttaa ostaa tuota upeaa yksilöäsi pois, priima 9-5 wagon tuonkuntoisella moottorilla puhuttelee meikäläistä

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siis se joka pamahti?Frostgrey kirjoitti:Velipojan 9-5 Aerossa oli myös kone n.130tkm kohdalla tosi puhdas, siihenkin melkein uudesta asti vaihdettu öljyt 10tkm välein![]()
Jos sitä oli vaan kiusattu liikaa ja nakutus rikkoi männän, meikä ei tuohon virihommaan lähde, vois kruuvata koko helkutan ahtimen irti ja heipata jorpakkoon

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu tuli putsattua tuo pieni määrä mustaa mönjää mitä rattaiden päällä oli. Nokat ja tuo koko oikea(edestä päin katsottuna) oli aivan puhdas.
Öljynä on tietääkseni aina käytetty Mobilin 1:stä, tarroja ja ainakin löytyy ja olen ymmartänyt että Saabin huolloissa ne pistävät tota Mobilia.
Taas nousi hieman usko noita Saabin uudempiakin koneita kohtaan, kone käy muutenkin hienosti ja toimii kun unelma.
Vääntöä ja kulkua piisaa
Tuossa on ilmeisesti tuo huohotustus toiminut välttävästi, kun ei ollut tuon enempää sitä moskaa kerääntynyt
pitää näköjään edelleen antaa vaan kunnolla runtua välillä niin ei kerkeä karstat kerääntyä 
Öljynä on tietääkseni aina käytetty Mobilin 1:stä, tarroja ja ainakin löytyy ja olen ymmartänyt että Saabin huolloissa ne pistävät tota Mobilia.
Taas nousi hieman usko noita Saabin uudempiakin koneita kohtaan, kone käy muutenkin hienosti ja toimii kun unelma.


Tuossa on ilmeisesti tuo huohotustus toiminut välttävästi, kun ei ollut tuon enempää sitä moskaa kerääntynyt


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ei se runtu taida auttaa vaan normiajossa ehkäpä etupäässä tuo öljynvaihtoväli, eli sen maks kympin.
Mullakin nousi motivatio tuon oman 9-5:n suhteen kun näin sun ja tuon 9-5nordicin koneiden kuvat, eli iha ok kone saattaisi olla mutta aika altis likaantumaan = tarkka öljyistä jne.
Mullakin nousi motivatio tuon oman 9-5:n suhteen kun näin sun ja tuon 9-5nordicin koneiden kuvat, eli iha ok kone saattaisi olla mutta aika altis likaantumaan = tarkka öljyistä jne.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mikä taika tuolla öljyllä on *muka* moottorin hyvinvoinnin kannalta?9-5T kirjoitti:öljynä lienee ollut Mobil rally formula?
Tuota kyseistä öljyä käytin entisessä kulkineessa 190tkm => 250tkm, mutta saabin turbokoneeseen en meinaa laittaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Itsekkin jo henkisesti valmistauduin koko koneen putsaamiseen, kun näin noi sinun mottisi kuvat. Tällä kummiskin jo ajettu yli 200tkm. Yllätys oli suuri, kun kone oli noinkin puhdas vaikka huohotus systeemille ei ole tehty mitään(eikä tehdä). Tästä lähinkin vaihdetaan öljyt vähintään 10tkm välein jollei useemminkin
. Tarkoitus myös seuraavassa öljyjen vaihdon yhteydessä ottaa öljypohja auki ja varmistaa tuo koneen puhtaus.

Saab 9-3 TTID Vector 2008