9-5 3.0t v6 onko ollut murheita koneessa ,kannattaako...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

9-5 3.0t v6 onko ollut murheita koneessa ,kannattaako...

Viesti Kirjoittaja nerola »

ostaa :?
ehkä ostamassa vai onko 2.3t varmenpi ratkasu
eki saabi 9-3s -00 2.0t
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Hihna ja seurauksena kansiremontti jos pettää...

Äänet on paremmat kun 4 koneessa :wink:
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

saabracing kirjoitti:Hihna ja seurauksena kansiremontti jos pettää...

Äänet on paremmat kun 4 koneessa :wink:
haku toiminnolla en löytänyt mitään tietoa aiheesta
vissiin kalliit osat?
eki saabi 9-3s -00 2.0t
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eipä niitä haulla oikeen kyllä löytyny :x

Haku ei oikeen toimi tietyn hakusanan ku nlaittaa..

jotain kumminkin...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9955
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

luultavasti ainakin huohotus ja mäntäongelmien takia jopa varmempi ratkaisu, kun nämä "pikku" turbot :lol:

En ole ainakaan kuullut mitään ongelmia noista V6 :sta :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

V6

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Toimii kuin junan vessa,ei itselläni ainakaan ongelmia...mitä nyt joskus sadekelillä tuppaa renkaat sutimaan :lol: :oops:

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
freddy
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 08:28

Re: 9-5 3.0t v6 onko ollut murheita koneessa ,kannattaako...

Viesti Kirjoittaja freddy »

nerola kirjoitti:ostaa :?
ehkä ostamassa vai onko 2.3t varmenpi ratkasu
Soita 0400-813709, jos 9-5 3.0V6 Griffin, vm 1999 kiinnostaa?
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

vakavasti harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

9/2000 rekisteröity Griffin aivan huippuvarustein (mm. ilmastoidut istuimet ja parkkitutka vielä muutenkin runsaan varustelun lisäksi) on muutaman päivän koeajossa. Kilometrejä on aiemmalla (yhdellä) omistajalla kertynyt 43 tkm! Lisäksi auto on pirun siistissä kunnossa.

Pari vuotta sitten omistin 9-5 Aeron, sitten on ollut turbo-GTS Vectra, jonka heti viritin ja ei siitä pahaa sanottavaa ole ollut.

Tällä Griffinillä tulee kyllä TOSI Saab-fiilikset. Automaatti vaikuttaa hyvältä. Ainoa puute on että ESPiä ei ole, mutta eiköhän se ole hyväksyttävissä. TCS luonnollisesti on. Jakopään hihnan vaihtohan on nyt edessä - sehän on 90 tkm tai 6 vuoden kohdalla, kumpi ensin tulee täyteen. Liike on luvannut vaihdon kaupan päälle.

Aluksi vierastin ajatusta jakopään hihnalla varustetusta moottorista, mutta ei näissä ole tainnut tosiaan murheita olla. Opelin perujahan se konehan on, mutta olen suvaitsevainen...
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Itse olen ajanut Saabeilla kaikkiaan 15 vuotta. Nyt kun 6-koneisella 9-5 Wagonilla olen muutaman vuoden ajellut, en enää 4-koneiseen vaihda. Kiihdytyksissä kabiiniin kuuluu sopivan vaimea murina ja vauhtia kertyy mukavasti ilman koneen huudattamista. Toki sport-asennolla nilkka suorana kiihdytys saa koneen äänensävyn teräväksi, mutta silloin kyllä autokin poistuu horisonttiin ripeästi.

No, 3-litrainen automaattikone on tietysti kaupunkiajossa aika janoinen, moottoritienopeuksissa auto liikkuu kuin unelma. Ohitukset sujuvat pienellä kaasun polkaisulla ja nopeus nousee helposti kortinlähtölukemille.

Kaiken kaikkiaan moottorin luonne ja käyntiääni on paljon miellyttävämpi kuin nelikoissa (subjektiivinen mielipide).

Nokkahihnakin kestää oikein hoidettuna siinä missä ketjukin, eikä sen vaihtaminen huollon hintaa hirmuisesti nosta, kun tietää missä autonsa huollattaa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Nyt Griffin on ostettu ja oma

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Ks. postaus yllä ("vakavasti harkinnassa"). Pakko se oli ostaa - once in the lifetime opportunity. Kyllä Saab on meikäläisen auto ja tämä on NIIN hieno. Varustus on ylenpalttinen, kori ja sisutus ovat aivan kuin uutena ja mikään ei nitise eikä natise. V6 turbon ääni on mehukkaan muriseva ja vaikka se ei aivan Aeron räväkkyyteen ylläkään niin puhtia riittää. Automaatti on erinomainen: liikkeelle voi lähteä arvokkaan tasaisesti lipumalla tai sitten kuin hauki kaislikosta. Koekilometrejä kertyi 800 kun teimme viikonloppureissun. Ripeän maltillisella ajotyylillä keskikulutus oli 7,9 l/100 km, kaupunkiajoa siitä vajaat 300 km.

Viritystäkin selvitin. Rolf Uhr mailasi, että ovat virittäneet Griffiniä vuodesta 1998, eikä ongelmia ole ollut. Kehui moottoria mainioksi.

Anteeksi nyt tämä ylitse vuotava tyytyväisyys, mutta kun en muuta voi!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onneksi olkoon!! Eli tuntuisi olevan ihan toimiva konsepti. Mukava lukea juttuja muistakin kuin rivikoneista :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin