(Tomi, jos näet tämän, annapa ohjeita

ja tänään sitten vihdoin innostuin asentamaan ko. värkkinettä paikoilleen. Aloittelin helpommasta? päästä ja liimasin optisen/elektroniikkayksikön paikoilleen tuulilasiin ja löysin jopa sen johdolle läpivientipaikan sisälämppärille apparin puolelle tehdystä aukosta. Nyt olisi johto ja rele konehuoneen puolella, eikä siis puutu kuin lopullinen kytkentä.
WIS:stä olen tulostellut kytkentäkaavion ym., mutta Hellan releen nastojen numerointi on täysin erilainen kuin Saabin oman sadetunnistinreleen, joten vastaavuuksien löytäminen tuottaa ongelmaa. Hirvittää ruveta kokeilemalla etsimään kytkentäpaikkoja, tuloksena voi olla liuta vikakoodeja

Ohjeessa mainittua koestuslamppua ei satu olemaan, jolla voisi oikeita karvoja haeskella. Ilmeisesti pyyhkijän moottorin esiin kaivamalla olisivat tarvittavat piuhat näkösällä, joihin kytkeytyä, relekotelon luona näyttää aikas ahtaalta ja teipatuilta nuo johtosarjat. Kytkentäkaavion mukaan myös liittimiltä H43-2 ja H80-1 voisi vat löytyä nuo johdotukset, ainakin osa.
Tiedän , että näitä on ysifemmaan laiteltu, joten jos jollain olisi nippelitarkkaa tietoa, mihin nastaan ja mille rimalle/liittimelle kannattaisi piuhat kytkeskellä, niin uskaltaisi alkaa tekemään. Ohjekin tuli mukana, mutta meikäläiselle liian ylimalkainen, jotta uskaltaisi asentaa ilman lisätietoja. Jotain piuhoja pitänee myös katkoa kytkärin mukaan??
Löytyisikö joltain omakohtaista kokemusta ko. hommasta??
Osaan Saabeista (tonttuun ja satkun vanhempaan malliin) menee suoraan relettä vaihtamalla , mutta 9-5:ssä pitää käyttää "kytkentäkaava B:tä" , joka siis edellyttää hieman sähköisten liitosten tekoa.
Itselläni on WIS, joten neuvot tarkkuudella "kytke piuha Hellan releen navasta 53M auton liittimen H43-2 nastaan 12 " ovat riittäviä. Neuvoja odotellen....