Hella Raintronic asennusohjeita kaivataan

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
dartsiartsi
"Turbo"

Hella Raintronic asennusohjeita kaivataan

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Ostin rapiat vuosi sitten otsikon mukaisen sadetunnistimen eräältä aktiiviselta tämän foorumin jäseneltä

(Tomi, jos näet tämän, annapa ohjeita :!: ),

ja tänään sitten vihdoin innostuin asentamaan ko. värkkinettä paikoilleen. Aloittelin helpommasta? päästä ja liimasin optisen/elektroniikkayksikön paikoilleen tuulilasiin ja löysin jopa sen johdolle läpivientipaikan sisälämppärille apparin puolelle tehdystä aukosta. Nyt olisi johto ja rele konehuoneen puolella, eikä siis puutu kuin lopullinen kytkentä.

WIS:stä olen tulostellut kytkentäkaavion ym., mutta Hellan releen nastojen numerointi on täysin erilainen kuin Saabin oman sadetunnistinreleen, joten vastaavuuksien löytäminen tuottaa ongelmaa. Hirvittää ruveta kokeilemalla etsimään kytkentäpaikkoja, tuloksena voi olla liuta vikakoodeja :?:
Ohjeessa mainittua koestuslamppua ei satu olemaan, jolla voisi oikeita karvoja haeskella. Ilmeisesti pyyhkijän moottorin esiin kaivamalla olisivat tarvittavat piuhat näkösällä, joihin kytkeytyä, relekotelon luona näyttää aikas ahtaalta ja teipatuilta nuo johtosarjat. Kytkentäkaavion mukaan myös liittimiltä H43-2 ja H80-1 voisi vat löytyä nuo johdotukset, ainakin osa.

Tiedän , että näitä on ysifemmaan laiteltu, joten jos jollain olisi nippelitarkkaa tietoa, mihin nastaan ja mille rimalle/liittimelle kannattaisi piuhat kytkeskellä, niin uskaltaisi alkaa tekemään. Ohjekin tuli mukana, mutta meikäläiselle liian ylimalkainen, jotta uskaltaisi asentaa ilman lisätietoja. Jotain piuhoja pitänee myös katkoa kytkärin mukaan??
Löytyisikö joltain omakohtaista kokemusta ko. hommasta??

Osaan Saabeista (tonttuun ja satkun vanhempaan malliin) menee suoraan relettä vaihtamalla , mutta 9-5:ssä pitää käyttää "kytkentäkaava B:tä" , joka siis edellyttää hieman sähköisten liitosten tekoa.

Itselläni on WIS, joten neuvot tarkkuudella "kytke piuha Hellan releen navasta 53M auton liittimen H43-2 nastaan 12 " ovat riittäviä. Neuvoja odotellen....
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Laitoin sähköpostia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dartsiartsi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Kiitos ng900aero sähköpostista, se ei kuitenkaan mun tapauksessa tehnyt mua viisaammaksi, eli edelleen saa antaa neuvoja :oops:
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Hessu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Vähän samaa vikaa, eli minulla on BMW:hen tarkoitettu Raintronic, jota yritän tunkea toisen merkkiseen autoon. Tietenkin sen saa toimimaan mutta asennusohjeet ovat vain bemariin.
Mittasin jokaisen releen nastan jännitteet kaikkien eri toimintojen aikana vakiosysteemillä mutta ei oikein vieläkään aukene niiden pysäköinti-, heräte-, ja ohjaussignaalien paikat. Tuleekohan Raintronicin rele entisen tihkureleen rinnalle vai korvaako se sen?
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä ajattelin tehdä sille ihan oman kytkimen ja eristää sen muusta viiksen toiminnoista pois kokonaan.
9-3.1972
Defeat
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Muistaako kukaan pitääkö Raintronic kalibroida uudelleen, jos on käyttänyt akun irrallaan?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Vastaa Viestiin