Raitisilmasuodatin
Raitisilmasuodatin
Minkälainen homma on vaihtaa 95.seen raitisilmansuodatin.Löytyykö hanskalokerosta vai mistäpäin?
--------------------Aero 9-5--------------------
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 67
- Liittynyt: Pe Helmi 13, 2004 10:53
- Paikkakunta: Teksas
Työkaluiksi tarvittiin ainakin Torx-avain, olisiko ollut myös muutama ristipäinen ruuvi. Vänkärin jalkatilasta ilmastointilaitteen suoja pois (matolla päällystetty kotelo, pikakiinnike aukeaa painamalla keskeltä tappi sisään) ja muovinen suojapaneeli hanskalokeron alta (3 - 4 ruuvia). Sitten hanskalokero pois, ruuveja on etureunassa ja sisällä. Parit lampunjohdot joutui ottamaan irti kannasta jotta hilut eivät roikkuneet siinä tiellä ja jäähdytetyn hanskalokeron putki irtoaa siinä samassa aikalailla automaattisesti.
Filtterikotelon sivukansi oli kiinni aika monella ruuvilla, siinä alkoi kaipamaan akkumeisseliä kun niitä availi. Kun filtterin vetää pois kannttaa katsoa ettei ylimääräisiä johtoja tartu siihen kiinni, ilmastointilaitteen höyrystimessä on lämpötila-anturi ja sen johto roikkuu siellä filtterin kanssa samassa tilassa. Jos se tulee sieltä pois, sen saa näppituntumalla kyllä takaisin höyrystimen säleikön väliin, mutta tietysti parempi jos ei alunperin lähde irti.
Filtterin lisäksi siellä kotelossa oli aika paljon kaikenlaista oravaa pienempää eläintä, lehteä yms flooraa ja faunaa joten imuri ja joku räsy kannattaa olla käsillä myös.
Filtterikotelon sivukansi oli kiinni aika monella ruuvilla, siinä alkoi kaipamaan akkumeisseliä kun niitä availi. Kun filtterin vetää pois kannttaa katsoa ettei ylimääräisiä johtoja tartu siihen kiinni, ilmastointilaitteen höyrystimessä on lämpötila-anturi ja sen johto roikkuu siellä filtterin kanssa samassa tilassa. Jos se tulee sieltä pois, sen saa näppituntumalla kyllä takaisin höyrystimen säleikön väliin, mutta tietysti parempi jos ei alunperin lähde irti.
Filtterin lisäksi siellä kotelossa oli aika paljon kaikenlaista oravaa pienempää eläintä, lehteä yms flooraa ja faunaa joten imuri ja joku räsy kannattaa olla käsillä myös.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
- Paikkakunta: Haapajärvi
Pitäisi jossain vaiheessa itsekin tsekata tuo suodatin ja etenkin se "oravanpesä" ettei syyssateet ala tulvia jalkatiloihin... Mitenkäs kasausoperaatio, etenkin tuon jäähdytetyn hanskalokeron putken takaisin laitto..? Onko tuo jäähdytetty hanskalokero muuten vakiovaruste automaatti-ilmastoinnin kanssa?Tex Willer kirjoitti: siinä tiellä ja jäähdytetyn hanskalokeron putki irtoaa siinä samassa aikalailla automaattisesti.
Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
- Paikkakunta: Haapajärvi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 46
- Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
- Paikkakunta: Haapajärvi
Miten tuo rassaus noin yleensä tapahtuu?Mimmi kirjoitti:Äkkiä rassaamaan putket puhtaiksi.
Alakautta? Yläkautta? Millä saa työkalulla saa parhaiten auki?
Mulla ei itse suodatin ollut märkä mutta suodattimessa oleva superloni oli kostea..... Apurin "nänniä" olen jo pitkän aikaa moittinut niukka tuottoiseksi....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re:
Tähän vielä lisäksi pari hassua kuvaa.Tex Willer kirjoitti:Työkaluiksi tarvittiin ainakin Torx-avain, olisiko ollut myös muutama ristipäinen ruuvi. Vänkärin jalkatilasta ilmastointilaitteen suoja pois (matolla päällystetty kotelo, pikakiinnike aukeaa painamalla keskeltä tappi sisään) ja muovinen suojapaneeli hanskalokeron alta (3 - 4 ruuvia). Sitten hanskalokero pois, ruuveja on etureunassa ja sisällä. Parit lampunjohdot joutui ottamaan irti kannasta jotta hilut eivät roikkuneet siinä tiellä ja jäähdytetyn hanskalokeron putki irtoaa siinä samassa aikalailla automaattisesti.
Filtterikotelon sivukansi oli kiinni aika monella ruuvilla, siinä alkoi kaipamaan akkumeisseliä kun niitä availi. Kun filtterin vetää pois kannttaa katsoa ettei ylimääräisiä johtoja tartu siihen kiinni, ilmastointilaitteen höyrystimessä on lämpötila-anturi ja sen johto roikkuu siellä filtterin kanssa samassa tilassa. Jos se tulee sieltä pois, sen saa näppituntumalla kyllä takaisin höyrystimen säleikön väliin, mutta tietysti parempi jos ei alunperin lähde irti.
Filtterin lisäksi siellä kotelossa oli aika paljon kaikenlaista oravaa pienempää eläintä, lehteä yms flooraa ja faunaa joten imuri ja joku räsy kannattaa olla käsillä myös.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Re:
Tuota höyrystimen lämpötila-anturia ei taida olla kaikissa malleissa. Ei siis kannata huolestua, jos sitä ei näy. Ainakin omastani anturi puuttui vaikka PCS:n mukaan pitäisi puuttua vasta vuosimallista 2004 eteenpäin.Tex Willer kirjoitti:Kun filtterin vetää pois kannttaa katsoa ettei ylimääräisiä johtoja tartu siihen kiinni, ilmastointilaitteen höyrystimessä on lämpötila-anturi ja sen johto roikkuu siellä filtterin kanssa samassa tilassa.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Re: Re:
Mikäli puhut allekirjoituksesi autosta ja se on loppuvuodesta rekisteröity niin se lienee nimenomaan 2004 vuosimallia.Juspu kirjoitti:Ainakin omastani anturi puuttui vaikka PCS:n mukaan pitäisi puuttua vasta vuosimallista 2004 eteenpäin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Raitisilmasuodatin
Joo sigun femmasta oli kyse, mutta se on rekisteröity ensimmäisen kerran 15. toukokuuta 2003. Saabilla taitaa mallivuosi vaihtua elokuussa eli ei mielestäni ole 2004 mallia.
#2509
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Saab 9-5 Kombi Hirsch -03
Saab 9000i -90
Re: Raitisilmasuodatin
Mikäs neuvoksi kun suodatinkotelon päätykansi vuotaa sulamisvesiä kokoajan apparin lattiamatolle. On tehnyt tätä oikeastaan aina jonkin verran. Kuuluuko siinä edes olla mitään tiivistenauhaa. Mulla ei ole...
Just sain lämppärinkennon alumiittiputkien stefat vaihdettua kun nekin alkoivat tihkuttaa.
Melkoinen toimintojen syksy ollut muutenkin, ohjaustehostimen letku, tuulettajanpuhallin, takaluukin johtonippu, vaihdevaijeri, virtalukon pohja, moniurahihna pois päältä öljyn takia kerran. Tämä kaikki n. 3 kkk aikana. Ilmasoinnin kennosta roikuu pari alinta riviä jo. Taitaa sekin päästä pian vaihtolistalle jos haluaa et kylmäaineet pysyy sisällä. No korreloi varmaan hyvin siihen et bensalla ja öljyillä on menty yhdessä pian 10 vuotta. Auto siis tuo -98 mallinen...
Just sain lämppärinkennon alumiittiputkien stefat vaihdettua kun nekin alkoivat tihkuttaa.
Melkoinen toimintojen syksy ollut muutenkin, ohjaustehostimen letku, tuulettajanpuhallin, takaluukin johtonippu, vaihdevaijeri, virtalukon pohja, moniurahihna pois päältä öljyn takia kerran. Tämä kaikki n. 3 kkk aikana. Ilmasoinnin kennosta roikuu pari alinta riviä jo. Taitaa sekin päästä pian vaihtolistalle jos haluaa et kylmäaineet pysyy sisällä. No korreloi varmaan hyvin siihen et bensalla ja öljyillä on menty yhdessä pian 10 vuotta. Auto siis tuo -98 mallinen...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814