Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tietääkö kukaan lonkalta Saab 9-5 3.0 V6 turbo Griffinin tehoista ja suoritusarvoista. Kävin koeajolla ja tuntui aika kovalta kyykyttäjältä.
Ovat kai kaikki tomaatteja nää Griffinit? :?: :?: Ja onko tuo kone Opelin tekemä? :?:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kone on GM:n, turbotekniikka Saabin ja siinähän on jopa Trionic. On aina automaagi. Ei pärjää Aerolle suorituskyvyssä, eikä polttoainetaloudessa.

Eski
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eski kirjoitti:Kone on GM:n, turbotekniikka Saabin ja siinähän on jopa Trionic. On aina automaagi. Ei pärjää Aerolle suorituskyvyssä, eikä polttoainetaloudessa.

Eski
Mikä on tuo Trionic? :roll:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Trionic on Saabin oma moottorinohjausjärjestelmä. Tuollaisessa V6:ssa on kaksi DI-kasettia, ei tulpanjohtoja tai perinteistä virranjakajaa. Hakusanalla Trionic löytyy varmaan pariksi päiväksi luettavaa...

Eski
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Tehoa 200 hv ja vääntöä 310 nm. Haulla löytyy varmasti lisää suoritusarvoista.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onkohan kukaan selvittänyt mitä tuollaisen 3.0V6t:n ahdin maksaa..? Siinähän on surullisen kuuluisa Garretin GT17, mutta se on integroitu pakosarjaan, joten on varmaan aika arvokas puhallin...

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä noissa 3.0t:ssä ole tuota GT17 :wink: vaan:
9-5
3.0 V6t 99-00 GAR GT18V 59,0114 6,350 kr A
9-5
3.0 V6t 00-03 GAR GT1549 59,0116 5,350 kr A
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ei ole GT17 vaan GT18 99-00 ja GT15 00-03. Hinnat näyttäisivät pyörivän 600-700e välillä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jaahans, se oli sitten eräässä lehtijutussa väärin tuo ahtimen malli. Hinnat näyttää kyllä siltä, että ahtimen saa vaihdettua erikseen, vaikka väitettiin, että se on yhtä puuta pakosarjan kanssa...

Eski
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä se onkin pakosarjan kanssa yhtä puuta. Nuo hinnat ovatkin ns.vaihtohintoja, eli vanha takaisin :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
kaju
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Kesä 10, 2005 11:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kaju »

En tiedä automaatti Aeron kulutusta/kulkua, mutta numeroiden mukaan tuo ed. mainittu asia on suht. sama molemmissa vaihtoehdoissa.
Itsellä tuo 3,0t se ja n.20tkm kokemuksella kulutus kesällä n.8,5-9,5 talvella 11-12 pelkässä kaupunkiajossa. Kulku puolella ainakin 120-220 on kovin lyhyen tuntuinen aika. Aeron kanssa kun ei valitettevasti ole päässyt käytännössä kokeilemaan.

V6 moottori kehrää kyllä tasaisesti.... oli sen valmistaja mikä tahansa...
AERO-J
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 16:22

Viesti Kirjoittaja AERO-J »

kaju kirjoitti:En tiedä automaatti Aeron kulutusta/kulkua, mutta numeroiden mukaan tuo ed. mainittu asia on suht. sama molemmissa vaihtoehdoissa.
Itsellä tuo 3,0t se ja n.20tkm kokemuksella kulutus kesällä n.8,5-9,5 talvella 11-12 pelkässä kaupunkiajossa. Kulku puolella ainakin 120-220 on kovin lyhyen tuntuinen aika. Aeron kanssa kun ei valitettevasti ole päässyt käytännössä kokeilemaan.

V6 moottori kehrää kyllä tasaisesti.... oli sen valmistaja mikä tahansa...

Tänään ajettu automaatti AEROLLA -05 176km. SID:n mukaan keskikulutus 6,7l/100. Ajo pintakaasulla täysin nopeusrajoitusten mukaisesti.
Oma ennätys edellinen oli 6,9l/100 samalta reitiltä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos ei erityisesti pidä moottoreiden korjailuista niin tuo 3.0t on varmaankin dieselien ohella järkevin vaihtoehto ;)
Viimeksi muokannut ng900aero, To Helmi 23, 2006 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

En tiedä kulkupuolesta, mutta ei Griffin ihan laiska peli ole (ei tietenkään Aerolle pärjää). "Tasoihin" mentiin manuaali Volvo S40 T4:n kanssa. :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

ng900aero kirjoitti:Jos ei erityisesti pidä moottoreiden korjailuista niin tuo 3.0t on varmaankin dieselien ohella järkevin vaihtoehto ;)

Noo. Ei vain taida olla noita koneita täällä niin paljoa, että olis ehtinyt kertyä laajemmalti "kokemuksia" :wink: Mutu peittää paljon faktaa sillä ongelmathan ne yleensä tulee esiin.

Eiköhän se Saabin valurautainen ole mainio kone kunhan hoksaa vaihtaa öljyjä ja huolehtii tasapainottomuudesta. Kuinka moni motti kestää yhtä paljon kilsoja ja virittämistä? Unohdetaan ne skylinet etc.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin