Saab 9-5 Aeron ja Hirchsin ahtimien erot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JuhaS14
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 12:05

Saab 9-5 Aeron ja Hirchsin ahtimien erot?

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Terve! Onko kyseisissä ahtimissa jotain eroa? Luulisin, että on, koska Aerossa oleva TD04 ahdin riittänee n. 300hepoon asti vai onko se vedetty tosiaan Hirch-mallissa "äärimmilleen"? Eli nyt jos jollain olis ks. ahtimen speksit niin olisin TODELLA kiitollinen....
Ystävällisin terveisin,

Juha Söderholm
http://www.lansiauto.fi
ww.moorivene.info
http://www.dnsf.org
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Suora lainaus Saab-Hirsch sivuilta:

When Hirsch engineers are done with your engine, it will have a much larger Intercooler, new turbocharger, and ignition timing that's set for optimal performance. You then jump from 250 to 305 hp, with massive improvements in torque

http://www.saab-performance.com/GB_en/2_3_engine.html

Tarkat speksit saattaa löytyä myös em. sivuilta, en itse niitä kovin paljoa tonkinut.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

ahdin

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Se on muistaakseni niin että toi 280bhp otetaan aeron perusahtimella TD04 ja toi 305bhp taas GT28 siis Garrett.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Noin se taisi olla joo.
STCF #3
JuhaS14
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 12:05

..

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Kiitos vastauksista ;)

Olisiko vielä jotain tietoa mihin asti kyseinen ahdin (GT28) riittää ja tarkempia speksejä kuten AR?
Ystävällisin terveisin,

Juha Söderholm
http://www.lansiauto.fi
ww.moorivene.info
http://www.dnsf.org
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

tehoja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

En tiedä kovin tarkkaan mihin GT riittää mutta on sillä otettu ainakin 330-340hv tehoja..
JuhaS14
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 12:05

Re: tehoja

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

-valomerkki- kirjoitti:En tiedä kovin tarkkaan mihin GT riittää mutta on sillä otettu ainakin 330-340hv tehoja..
Eikös nuo GT-sarjalaiset ole kuulalaakeriturboja?
Ystävällisin terveisin,

Juha Söderholm
http://www.lansiauto.fi
ww.moorivene.info
http://www.dnsf.org
JuhaS14
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 12:05

Viesti Kirjoittaja JuhaS14 »

Ja mahtaako joku tietää onko ahdin mahdollisesti R-mallinen? Eli GT28R?
Ystävällisin terveisin,

Juha Söderholm
http://www.lansiauto.fi
ww.moorivene.info
http://www.dnsf.org
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Täältä voi downloadata garrettin katalookin:

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... nloads.jsp

löytyy speksejä.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Tuolta oon käyny (about vuoden ajan) välillä kurkkimassa josko "Under utveckling och test" teksti katoaisi ja tulisi tietoa kehiin.

http://www.slturbo.com/prod_turbo_uppgrad.htm

On meinaan asiallisella mallillla toi SL-turbon hinnoittelu 8)

Garretin kuulalaakeroitu vissiin GTBB (vähä niinku -ball bearing- tai jotain) 8O

Onkos kukaan kyselly mistä noihin Maptunin trimmaamiin tonnareihin on GTBB:t hankittu :?:
jannu huoleton
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jannu huoleton »

Tuolta löytyynee kans jotain:

http://www.gikturbo.se


Ja sähköpostiinkin vastasivat aika ripeästi.
Vastaa Viestiin