raitisilmasuodattimesta pari kyssää, (ja sisätilalämppäri)
raitisilmasuodattimesta pari kyssää, (ja sisätilalämppäri)
Tuossa olen nuuhkinut, että 9-5:ssä haiskahtaa vähän oudolle. Voisi varmaan sen raitisilmasuodattimen vaihtaa ensitöikseen.
Onko motonetin myymä suodatin kelvollinen, vai laittaako enempi rahaa tiskiin ja ostaa saabilta?
Voiko noissa tehdä enää ite suodattimia metritavarana saatavasta harsosta, niinkuin og-kalustossa?
Miten ja mistä se suodatin vaihdetaan?
Onko motonetin myymä suodatin kelvollinen, vai laittaako enempi rahaa tiskiin ja ostaa saabilta?
Voiko noissa tehdä enää ite suodattimia metritavarana saatavasta harsosta, niinkuin og-kalustossa?
Miten ja mistä se suodatin vaihdetaan?
Viimeksi muokannut Mertmi, Su Loka 29, 2006 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Motonetin suodatin ihan kelvollinen, mutta tällä hetkellä alkuperäinen suodatin maksaa enää 48 euroa...
Ei pysty itse tekemään. Vaihto tapahtuu sisäkautta, ensiksi otat hanskalokeron ja alamuovin pois. Sitten näkyy keskikonsolin "takana" musta luukku, josta otat abaut 7 ruuvia pois ja sitten vaan vaihtamaan...
Aikaa menee eka kerralla kolme varttia vaihtamiseen.


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Pitänee hommata se suodatin ja kai se sterkkojen vahvarikin siellä samalla suunnalla on, jos saisi tehtyä sen haroituksen subbaria varten sieltä linjajohdoista. Tästä päästäänkin, siihen, mihin porukka on sijoittanut sisätilalämmittimen? Nyt se on pöljästi siinä kojelaudan alapinnassa eikä appari pysty oikaisemaan jalkojaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Ei ainakaan vakiona ole aktiivihiili, vaan ihan tavallinen paperisuodatin. Yleensä ilmastoinnin haju kuitenkin johtuu siitä, että ilmastoinnin höyrystimelle tiivistyy kosteutta ja tälle kostealle pinnalle tarttuu pölyä yms ja lopputuloksena höyrystimen pinnalle syntyy haiseva sieni- ja homekasvusto.
Eski
Eski
Se linjalähdön haaroittaminen vaatii pientä askartelua, ne kun on balansoituja, tuolla on aika hyviä ohjeita siihen, kuten audiojärjestelmään yleensä: http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtmlMertmi kirjoitti:Pitänee hommata se suodatin ja kai se sterkkojen vahvarikin siellä samalla suunnalla on, jos saisi tehtyä sen haroituksen subbaria varten sieltä linjajohdoista. Tästä päästäänkin, siihen, mihin porukka on sijoittanut sisätilalämmittimen? Nyt se on pöljästi siinä kojelaudan alapinnassa eikä appari pysty oikaisemaan jalkojaan.
Sisätilanlämppäri mahtuu mun mielestä ihan hyvin siihen hanskiksen alle, kunhan ruuvaa sen läpän parilla ruuvilla kiinni kun muuten se tippuu herkästi. Tossa kaupassa kattelin Defan uutta Terminia, se mahtuis kivasti vaikka keskikonsolin kylkeen ja tehoakin on 1350W.
BMW 320dA Coupe LCI
Tuo linjan varastaminen tosiaan aika helppoa, biltemasta vaan 10€ galvaaninen erotin ja ei muutakun tuo mokkula sinne apparin jalkatilaan soittimen ja vahvarin väliin.
Itsellä on tuollainen pienempi defa kojetaulun alla ja hyvin pystyy kartturi jalkansa suoristamaan.
Jaksaa myös pitää hyvin ikkunat auki kovemmallakin pakkasella, vaikka on tehot pienimmällä(työmaan tolppien takia) 
Itsellä on tuollainen pienempi defa kojetaulun alla ja hyvin pystyy kartturi jalkansa suoristamaan.


Saab 9-3 TTID Vector 2008
Mulla on sisätilalämppärinä Calixin itsestäänseisova, pystysuoraan puhaltava malli. Ei tartte pelätä, että kuumentaisi penkkiä. Keskikonsolin kylkeen kiinnittäminen meikäläisellä ei ollut vaihtoehtona, siinä kun puhelimen teline. Ja se taas ei taatusti tykkää lämmittimen puhaltamasta kuumasta ilmasta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ei siinä mitään mokkuloita tarvitse laittaa signaalia huonontamaanFrostgrey kirjoitti:Tuo linjan varastaminen tosiaan aika helppoa, biltemasta vaan 10€ galvaaninen erotin ja ei muutakun tuo mokkula sinne apparin jalkatilaan soittimen ja vahvarin väliin.)

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
subbarin asennuksesta
itse asensin naapurin saabistin kanssa subbarin 9-5 farkkuuni ja otettiin lähdöt kalvaaniselle erottimelle vahvistimelle tulevista linjoista em. linkin ohjeiden mukaisesti. subbari pysyi elottomana ja ei suostunut vorkkiin. Varastettiin lähdöt erottimelle vahvistimen ja kaiuttimien välistä niin johan rupes vorkkiin eli suosittelen ryöstöä kalvaaniselle erottimelle vasta vahvistimen jälkeen. Miten muuten meinasit ottaa lähdöt subbarille suoraan vahvistimelta. Ei muuten varmasti pelaa kunnolla orggis vahvistimen tehoilla. Itse heitin väliin toisen (vaatii erottimen koska vahvari tarvii rca tulon) vahvarin niin rupes bassot kuulumaan. 

Saab 9-5 V6 TID
Honda CB SEVENFIFTY (avoauton korvike)
Honda CB SEVENFIFTY (avoauton korvike)
Laitoin kyllä ihan erillisen vahvistimen subbarille, mutta ilman taajuuskaistaa leikkaavaa galvaanista erotinta.
Tarina löytyy tuosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43357
Kytkennästä on enemmänkin kokemusta, mutta menee offtopicin puolelle tässä säikeessä, Mertmi pian suuttuu
Tarina löytyy tuosta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=43357
Kytkennästä on enemmänkin kokemusta, mutta menee offtopicin puolelle tässä säikeessä, Mertmi pian suuttuu

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen