Pitkittäistukivarsien etupuslat rikki, takana

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Pitkittäistukivarsien etupuslat rikki, takana

Viesti Kirjoittaja JKen »

Saapas kävi 150 tkm huollossa, käy ja kukkuu hyvin mutta setä kertoi, että "Pitkittäistukivarsien etupuslat rikki, takana". Löytyyköhän tuosta kuvasta, mistä osasta on kyse? Mikä numero?

http://www.speedparts.se/kat/parts/imag ... akvagn.jpg

M: linkki korjattu
Viimeksi muokannut JKen, Ke Heinä 04, 2007 19:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kiitti, paikallinen saab huolto kertoi hinnaksi 67 EUR / kpl :D Eikös tuo 179 kr ole n. 20 EUR? Karu hintaero.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Niin, nuo osathan saa tilata ihan kotimaiselta jälleenmyyjältä selvällä suomenkielellä ja Euroopan yhteisvaluutalla osoitteesta:

http://www.pro-carservice.com

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Siinähän ne hinnat on speedpartsin kataloogissa kruunuina. Suhteellisen edullisen kruunun kurssin antavat. Kalkulaattori käteen tai sitten ihan soitat ja kysyt. Klubialettakin järjestävät.

Ite oon ostanut vähän sitä sun tätä ensin selailemalla speedpartsin nettikataloogia ja sitten pro-carservicelle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Suosittelen myös uretaanisia tilalle, pitäisi ainakin kestää. Hinnassakaan ei häviä kauheasti(esim. SP 690kr/pari)

Samalla kannattaa melkein uusia noilla kilometreillä nuo poikittais tukivarsien ulommat "pallonivelet" jos ei ole vaihdettu. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Frostgrey kirjoitti:Suosittelen myös uretaanisia tilalle, pitäisi ainakin kestää. Hinnassakaan ei häviä kauheasti(esim. SP 690kr/pari)

Samalla kannattaa melkein uusia noilla kilometreillä nuo poikittais tukivarsien ulommat "pallonivelet" jos ei ole vaihdettu. :roll:
Mikähän osanumero tuosta SP:n kuvasta? Pitäiskö jotain muuta vielä vaihtaa samalla ... ?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Numero 4 , yhteensä 4kpl takapäähän
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Frostgrey kirjoitti:Suosittelen myös uretaanisia tilalle, pitäisi ainakin kestää. Hinnassakaan ei häviä kauheasti(esim. SP 690kr/pari)
Tässä olisi ennen kesää laitettava Saabin takapäätä kondikseen. Joten ajattelin juurikin näitä PU-puslia ja niveliä tilalle. Te ketkä olette vaihtaneet kaikki takapään puslat PU:iin niin paljonko tuolle puslasetille tulee hintaa? Mistä halvimmalla? US-Parts, PCS...?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuolla näytti jotain 9-5:n puslia olevan myös

http://www.prostreet.fi./alustanosat/po ... b_9-5.html

Taitaa nuo powerflexit olla silti aika samanhintaisia paikasta riippumatta :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Speedpartsin peruspuslat on yleensä Scantechin pussittamia tarvikkeita, mutta en tiedä näistä 9-5 puslista, kun PCS käyttää yleensä aina Powerflexejä. Ainakin juuri nämä pitkittäistukivarsien etupuslat pitää olla Powerflexit, jos ei halua joka huollossa tehdä puslaremonttia...

Eski
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Alusta kovenee sitten raakasti noilla powerflekseillä, nuita taka-akselin puslia ei välttämättä pelkästään häiritsevissä määrin huomaa mutta eteen kun vielä laittaa niin alkaa hampaista paikat vähenemään.

Poikittaistukivarsien nivelistä kannattaa ennen asennusta käyttää suojakumi pois ja laittaa täyteen rasvaa, osassa ei oo juuri ollenkaan tehtaan jäljiltä!

Myös us-parts myy fleksejä ja toimitus on nopea.
Aki Peltola #1132
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Liekö syynä noi takapään puslat, kun viime päivinä on takapäästä
alkanut kuulua selvä napsaus oikealle käännyttäessä? Ääni tuntuisi
tulevan oikealta puolelta. Vasemmalle kääntyminen, tien epätasaisuudet,
kuopat ei aiheuta ääntä, auton suuntavakaudessa ei ole muutosta.
Renkaat on kunnolla kiinni.

Vai onko lukijoilla muita arvauksia oireen aiheuttajasta?
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Sdanger
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:51

Edelleen puslista

Viesti Kirjoittaja Sdanger »

Itsellänikin on tukivarsien ulompien päiden vaihto edessä, noiden väljyys huomattiin myös 150tonnin huollossa (kuten ketjun alkupääsä todettiin).

Missä järjestyksessä purkukannattaa aloittaa, ettei pura atomeiksi koko takapäätä turhaan...

Meikäläiselle tarjottiin Koivunen Oy:n puslia, onko ne kenen valmistamia tai onko jollain kokemuksia noista?
viides menossa 99,2x900,9-5, 9-5Aero
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Nyt on sitten ensimmäinen korjaustoimenpide tehty, normaalihuoltojen lisäksi. 70 t huollossa havaittiin taka-akselin pitkittäistukien puslissa alkavia repeämiä. Merkkihuolto arvioi vaihdon suuntauksineen ja alkuperäispuslilla n. 300€ arvoiseksi. Erään toisen merkin huollossa vaihdettiin powerflexit 2kpl 64€ + vaihtotyö ja nelipyöräsuuntaus, yhteensä koko homma 200€. Auto muutui tukevammaksi ajaa, kovuutta tuli jonkin verran lisää taakse, mutta kaikenkaikkiaan ei aivan paha hinta operaatiosta. Katsastusmieskin tykkäsi, kehui varsinkin päästöjä, otti kaksi kertaa, kun ei meinannu uskoa heti, totesi koneen olevan erittäin hyvässä kunnossa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ja aiheeseen liittyen:

Nouseeko melutaso auton sisällä, jos vaihtaa uretaanipuslat 3:sen tilalle?
http://www.speedparts.se/kat/parts/imag ... akvagn.jpg
Kokemuksia?

Paikallinen saab-huolto antoi ihan mielenkiintoisen tarjouksen kaikkien 6 puslan vaihdosta saab/opel osilla. Eikös merkkiliikkeen varaosissa ja työssä ole edelleen 2 vuoden takuu? Lupasivat vaihtaa myös itse hankitut puslat paikalleen, ne sais muualta halvemmalla (pcs), mutta tuo 2 vuoden takuu osille kiinnostaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Vastaa Viestiin