TCS....
Eli minkäs takia se tarkasti ottaen onkaan "hanurista"...senkö takia, ettäMutta ole vain tyytyväinen. Saabin sutimisenesto on aivan hanurista ja sen kytkee kuitenkin pois.
se katkasee vedon kun pyörät alkaa sutimaan vaiko...? Sutimiseneston tarkoitus on käsittääkseni estää pyörien sutimista, ja sen ko.ominaisuus myös tekee. Jos haluaa suditella paikallaan jäätiköllä, niin sitten kannattaa kytkeä ko.ominaisuus pois päältä.
Tehokkaimmissa esim, Aerossa tuo leikkaa liikaa tehoja pitävällä alustallakin kun hiemankin pyörät lyo tyhjää. Ja talvellakin jos tahtoo ripeästi mennä niin vetää totaalisesti tehot pois. Itse kaasua säätelemällä kerkiää paremmin. Näin ainakin vanhemmissa 98-01 mitä olen ajanut ja kyydissä istunutYsivee kirjoitti:Eli minkäs takia se tarkasti ottaen onkaan "hanurista"...senkö takia, ettäMutta ole vain tyytyväinen. Saabin sutimisenesto on aivan hanurista ja sen kytkee kuitenkin pois.
se katkasee vedon kun pyörät alkaa sutimaan vaiko...? Sutimiseneston tarkoitus on käsittääkseni estää pyörien sutimista, ja sen ko.ominaisuus myös tekee. Jos haluaa suditella paikallaan jäätiköllä, niin sitten kannattaa kytkeä ko.ominaisuus pois päältä.


Saab 9-3 TTID Vector 2008
TCS ja kytkin ratin oikeallapuolella vm. 2001 asti.
ESP ja kytkin ratin oikeallapuolella 2002-2003
ESP ja kytkin ratin vasemmallapuolella 2004-2005
2006:sesta en tiijä missä on, mutta ESP kummnikin.
Näin ainakin 9-5 Aeroissa.
ESP ja kytkin ratin oikeallapuolella 2002-2003
ESP ja kytkin ratin vasemmallapuolella 2004-2005
2006:sesta en tiijä missä on, mutta ESP kummnikin.
Näin ainakin 9-5 Aeroissa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Muisti vähän pätki. Runtumittarin sisällähän se merkkivalo olikin.
Ajonhallinta toimii kyllä ihan hyvin, kun ei meinaa saada ns. kirjoittamaan millään ja renkaiden kannalta taitaa olla ihan hyvä toi TCS, ettei tarvi joka talvi ostaa uusia. Rivakassa liikennevalolähdössä kuivalla asvaltilla kannattaa kyllä kytkeä pois, ettei tuu ikävää tökkimistä.
Ajonhallinta toimii kyllä ihan hyvin, kun ei meinaa saada ns. kirjoittamaan millään ja renkaiden kannalta taitaa olla ihan hyvä toi TCS, ettei tarvi joka talvi ostaa uusia. Rivakassa liikennevalolähdössä kuivalla asvaltilla kannattaa kyllä kytkeä pois, ettei tuu ikävää tökkimistä.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
Sutimista
Ainakin -01 9-3 Aerossa TCS antaa sutia kevyellä kaasulla, mutta kun painaa enemmän niin nyykähtää ja annostelee pidon mukaan tehoa ja tuntuu eteneminen näin kovin nahealta.
Eli TCS päällä kannattaa ehkä lähteä kevyellä kaasulla niin ei nyykähdä heti.
Eli TCS päällä kannattaa ehkä lähteä kevyellä kaasulla niin ei nyykähdä heti.
On se sikäli hyvä, ettei tarvitse sääliä renkaita ja käyttää kaasua varovasti. Mielestäni toimii automaatin kanssa ihan asiallisesti, ei tuolla ole liikennevaloissakaan jalkoihin jäänyt.Speedou kirjoitti:Kojelaudassa olisi sen poiskytkentä nappula ratin oikealla puolella. Ainakin ESPin kohdalla oli sinä ja muistaakseni myös tuon. Mutta ole vain tyytyväinen. Saabin sutimisenesto on aivan hanurista ja sen kytkee kuitenkin pois.
Aika tiukasti toi TCS nappaa kiinni, mutta ärsyttävämpi ominaisuus on, kun tosi liukkaalla (pito molemmissa etupyörissä sama) säätelee kaasua pikkasen turhan hitaasti ja isoin askelin, meno on melkoista hummaammista... Eli ensin liikaa kaasua -> pyörät sutii -> liian vähän kaasua jne...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Jeps, toimii tosiaan automaatin kera permmin. Itse olen vain aina ollut vähä nihkeä kaikkea elektroniikkaa kohtaa, joten tuli aina käynnistyksen jälkeen tavaksi painaa TCS (93) tai ESP (95) pois.jmarin kirjoitti:On se sikäli hyvä, ettei tarvitse sääliä renkaita ja käyttää kaasua varovasti. Mielestäni toimii automaatin kanssa ihan asiallisesti, ei tuolla ole liikennevaloissakaan jalkoihin jäänyt.Speedou kirjoitti:Kojelaudassa olisi sen poiskytkentä nappula ratin oikealla puolella. Ainakin ESPin kohdalla oli sinä ja muistaakseni myös tuon. Mutta ole vain tyytyväinen. Saabin sutimisenesto on aivan hanurista ja sen kytkee kuitenkin pois.
STCF #3
Re: TCS....
Löytyi vanha topicci missä onkin jo aikaisemmin käsitelty tätä TCS-hommaa. On pikkuhiljaa alkanut rassaamaan tuo luistoneston toiminta. Eli kuten ylhäällä jo kerrottu, meno tyssää kuin seinään systeemin toimiessa.
Mietin että olisikohan täällä kukaan kokeillut saada koko TCS:ää jotenki kiinteästi pois päältä. Auttaisiko luistoneston sulakkeen poisto tai jotain vastaavaa...?
Saahan sen tietysti napista pois päältä, mutta ei joka startissa muista sitä painella.
Kellään mitään ideaa tai kikkaa tähän ?
Mietin että olisikohan täällä kukaan kokeillut saada koko TCS:ää jotenki kiinteästi pois päältä. Auttaisiko luistoneston sulakkeen poisto tai jotain vastaavaa...?

Saahan sen tietysti napista pois päältä, mutta ei joka startissa muista sitä painella.
Kellään mitään ideaa tai kikkaa tähän ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: TCS....
Väitän että kuljettajalla jolla on oikea tuntuma kaasun käyttöön TCS ei hypi päälle ollenkaan. Ei aika-ajoissa (kauppareissut) eikä kisavedoissa (pohjoisen hiihtoreissut) Eikös ne ole samoille pölvästeille suunniteltu kuin ABS jarrutkin? Ihmisille jotka ei itse ymmärrä miten lujaa suhteessa vallitsevaan keliin pitää ajaa/jarruttaa tai lähteä liikkeelle. Yrittäkää muutkin kiihdyttää samaa vauhtia kuin renkaat pitää niin erotutaan jotenkin positiivisesti noista bemarityypeistä. 

9000CS 2,3