Polttoainemittari

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Polttoainemittari

Viesti Kirjoittaja Jorma »

9-5 -98 2.3t vaihdettiin polttoainepumppu (käytetty). Osanumero sama mutta mittarin koho erimittaisen varren päässä kuin aikaisemmassa. Näytti toimivan ok kun tankki oli puolillaan vaihdettaessa.
Ei kuitenkaan nouse täydellä tankilla ylös asti eikä tyhjänä mene tarpeeksi alas (sytytä merkkivaloa).
Mittarinäyttöähän pystyi muistaakseni jotenkin säätämään mutta onnistuuko tällainen säätö vai pitäisikö pumppuun vaihtaa alkuperäisen mallinen kohon varsi?
9-3 SC 1.8t -06
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Onko uusi uimuri oikeassa asennossa? Itse kun vaihdoin, niin mielestäni sen varren saa lähtemään eri suuntiin tankissa, jolloin joku voi estää sitä nousemasta kunnolla. Myös asento johon koko ämpäri kiristetään isolla renkaalla voi vaikuttaa.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Mielestäni meni ainakin hyvin lähelle vanhan asentoa. Polttoaineputkethan määrää aika tarkasti mihin asentoon sen ämpärin voi laittaa. Tietysti voi olla, että joku väliseinä tms. ahdistaisi. Mietin vain, että voiko mittarin näyttämää säätää vai rajoittuuko säätö vain esim. varoitusvalon syttymiseen. Täytynee kysäistä huollosta.
9-3 SC 1.8t -06
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Minä vaihdoin omaan 9-5 -00:aan purkupumpun joka oli otettu suurinpiirtein vastaavan ikäisestä 9-3:sta ja jonka piti olla samanlainen. Olikinhan se muuten paitsi tuon polttoainemittarin kohon varren osalta. Se pidempi varsi teki sen, että kun polttoainetta oli vajaa 20 litraa, mittari jumahti paikalleen eikä siitä enää laskenut - ilmeisesti ottaa tankin kylkeen kiinni? Se varsi oli jo asennusvaiheessa työläämpi asetella sinne tankkiin, olisi varmaan jo siitä pitänyt arvata. Kun vaihdoin vanhasta pumpusta sen kohon varren (parilla kolmella klipsulla kiinni), koko pumppuhässäkkä meni paljon helpommin tankkiin ja mittarikin alkoi taas toimimaan niin kuin pitää. Pituuseroa niillä varsilla oli jotain reilun sentin verran.

Ja sitä mittarin yläpään näyttämäähän voi tietysti säätää sitä vartta vääntelemällä. Oikea asento on että kohon alareuna on varren ala-asennossa juuri samalla tasolla kuin se polttoainepumpun ämpärin pohja. Muistaakseni siinä kärsi olla enintään kolmen millin heitto yläsuuntaan.


- Pika
Pika
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 21:11
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Pika »

Sabaman kirjoitti:Onko uusi uimuri oikeassa asennossa? Itse kun vaihdoin, niin mielestäni sen varren saa lähtemään eri suuntiin tankissa, jolloin joku voi estää sitä nousemasta kunnolla. Myös asento johon koko ämpäri kiristetään isolla renkaalla voi vaikuttaa.
Pumpun ämpärin kannessa on nuoli ja bensatankissa on sentin mittainen viiva kohdistusta varten. Jonkun asteen kärsii olla heittoakin.


- Pika
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mitähän järkeä sitä koko ämpäriä on ylensäkään vaihtaa, kun sen varsinaisen vikaantuvan pumppuosan saa erikseenkin noin satasella...

Eski
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Joo, motonetistä tuli omakin Walbro. Aika sika ryöstöä tuo länkkärin hinta koko ämpärille.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Eski kirjoitti:Mitähän järkeä sitä koko ämpäriä on ylensäkään vaihtaa, kun sen varsinaisen vikaantuvan pumppuosan saa erikseenkin noin satasella...

Eski
Laiskuuttahan tuo. Samalla hintaa kun sai koko ämpärin "vähän ajetusta".
9-3 SC 1.8t -06
Sandman
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 20:09

Ongelma

Viesti Kirjoittaja Sandman »

Mulla vaihdettiin kanssa se Motonetin pumppu, muuten pelittänyt hyvin mutta... Kun tankkaa täyteen, viisari näyttää 3/4 tankillista. Siitä se sitten ajan kanssa soutelee, koskaan ei näytä täyttä mutta usein laskee nollille (viisarinäyttö ja ajotietokoneen näyttö), vaikka ainetta tankissa on. Ja sitten nousee taas. Mahtaisikohan se kohon varren vääntely auttaa mullakin, kokemuksia?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mittarin näyttämään ei voi Motonetin pumppu vaikuttaa, joten todnäk koho on mennyt asennuksessa vituralleen...

Eski
Vastaa Viestiin