Polttoainemittari
Polttoainemittari
9-5 -98 2.3t vaihdettiin polttoainepumppu (käytetty). Osanumero sama mutta mittarin koho erimittaisen varren päässä kuin aikaisemmassa. Näytti toimivan ok kun tankki oli puolillaan vaihdettaessa.
Ei kuitenkaan nouse täydellä tankilla ylös asti eikä tyhjänä mene tarpeeksi alas (sytytä merkkivaloa).
Mittarinäyttöähän pystyi muistaakseni jotenkin säätämään mutta onnistuuko tällainen säätö vai pitäisikö pumppuun vaihtaa alkuperäisen mallinen kohon varsi?
Ei kuitenkaan nouse täydellä tankilla ylös asti eikä tyhjänä mene tarpeeksi alas (sytytä merkkivaloa).
Mittarinäyttöähän pystyi muistaakseni jotenkin säätämään mutta onnistuuko tällainen säätö vai pitäisikö pumppuun vaihtaa alkuperäisen mallinen kohon varsi?
9-3 SC 1.8t -06
Mielestäni meni ainakin hyvin lähelle vanhan asentoa. Polttoaineputkethan määrää aika tarkasti mihin asentoon sen ämpärin voi laittaa. Tietysti voi olla, että joku väliseinä tms. ahdistaisi. Mietin vain, että voiko mittarin näyttämää säätää vai rajoittuuko säätö vain esim. varoitusvalon syttymiseen. Täytynee kysäistä huollosta.
9-3 SC 1.8t -06
Minä vaihdoin omaan 9-5 -00:aan purkupumpun joka oli otettu suurinpiirtein vastaavan ikäisestä 9-3:sta ja jonka piti olla samanlainen. Olikinhan se muuten paitsi tuon polttoainemittarin kohon varren osalta. Se pidempi varsi teki sen, että kun polttoainetta oli vajaa 20 litraa, mittari jumahti paikalleen eikä siitä enää laskenut - ilmeisesti ottaa tankin kylkeen kiinni? Se varsi oli jo asennusvaiheessa työläämpi asetella sinne tankkiin, olisi varmaan jo siitä pitänyt arvata. Kun vaihdoin vanhasta pumpusta sen kohon varren (parilla kolmella klipsulla kiinni), koko pumppuhässäkkä meni paljon helpommin tankkiin ja mittarikin alkoi taas toimimaan niin kuin pitää. Pituuseroa niillä varsilla oli jotain reilun sentin verran.
Ja sitä mittarin yläpään näyttämäähän voi tietysti säätää sitä vartta vääntelemällä. Oikea asento on että kohon alareuna on varren ala-asennossa juuri samalla tasolla kuin se polttoainepumpun ämpärin pohja. Muistaakseni siinä kärsi olla enintään kolmen millin heitto yläsuuntaan.
- Pika
Ja sitä mittarin yläpään näyttämäähän voi tietysti säätää sitä vartta vääntelemällä. Oikea asento on että kohon alareuna on varren ala-asennossa juuri samalla tasolla kuin se polttoainepumpun ämpärin pohja. Muistaakseni siinä kärsi olla enintään kolmen millin heitto yläsuuntaan.
- Pika
Pumpun ämpärin kannessa on nuoli ja bensatankissa on sentin mittainen viiva kohdistusta varten. Jonkun asteen kärsii olla heittoakin.Sabaman kirjoitti:Onko uusi uimuri oikeassa asennossa? Itse kun vaihdoin, niin mielestäni sen varren saa lähtemään eri suuntiin tankissa, jolloin joku voi estää sitä nousemasta kunnolla. Myös asento johon koko ämpäri kiristetään isolla renkaalla voi vaikuttaa.
- Pika
Ongelma
Mulla vaihdettiin kanssa se Motonetin pumppu, muuten pelittänyt hyvin mutta... Kun tankkaa täyteen, viisari näyttää 3/4 tankillista. Siitä se sitten ajan kanssa soutelee, koskaan ei näytä täyttä mutta usein laskee nollille (viisarinäyttö ja ajotietokoneen näyttö), vaikka ainetta tankissa on. Ja sitten nousee taas. Mahtaisikohan se kohon varren vääntely auttaa mullakin, kokemuksia?