Aattelin kurkata millanen töhnäkerros kansien alta löytyy.
Mitäs kaikkea uutta osaa pitää varata putsausprojektiin?
Riittääkö kolme uutta tiivistettä vai pitääkö jotain polttoaineen paluuputkiakin uusia?
TiD imusarjan putsaus
TiD imusarjan putsaus
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Re: TiD imusarjan putsaus
Oulussa näemmä muillakin Tid-9-5:siamike kirjoitti:Aattelin kurkata millanen töhnäkerros kansien alta löytyy.
Mitäs kaikkea uutta osaa pitää varata putsausprojektiin?
Riittääkö kolme uutta tiivistettä vai pitääkö jotain polttoaineen paluuputkiakin uusia?

Ei tarvitse välttämättä mitään tiivisteitä uusia. Köyhän miehen putsauksen tekee seuraavasti:
Imusarjan päältä johtonippua syrjään ja kotelon kansi veke. Siitä näkee jo tilanteen onko hätä vai ei. Kotelo ahtoputkesta irti ja putsaa sen vaikka irrallaan. Imusurjasta imuroi enemmät skeidat vaikka imurin päähän laitettavalla puutarhaletkulla, ei tee hyvää jos tippuu koneeseen. Samalla kannattaa ruiskuttaa vaikka elmekkiä egr venan tiivistepintaan.
Imusarjan päältä johtonippua syrjään ja kotelon kansi veke. Siitä näkee jo tilanteen onko hätä vai ei. Kotelo ahtoputkesta irti ja putsaa sen vaikka irrallaan. Imusurjasta imuroi enemmät skeidat vaikka imurin päähän laitettavalla puutarhaletkulla, ei tee hyvää jos tippuu koneeseen. Samalla kannattaa ruiskuttaa vaikka elmekkiä egr venan tiivistepintaan.
Nuohous ohi.
Nyt on imusarja nuohottu ja yllätyshän siellä odotti. Onneks tällä kertaa kuitenkin ihan positiivinen sellanen. Ei ollu karstaa oikeastaan yhtään.
Pahimmat kököt oli imusarjan ylemmässä osassa EGR:n kohdilla ja kannessa missä on imuilman lämpötila-anturi. Aluksi siis näytti pahemmalta mitä todellisuudessa olikaan.
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7775.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7781.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7785.jpg
Käynnistyksen kanssa olikin sitten aika suuria ongelmia kun ei meinannu onnistua ilmaus ihan kotikonstein.
Pahimmat kököt oli imusarjan ylemmässä osassa EGR:n kohdilla ja kannessa missä on imuilman lämpötila-anturi. Aluksi siis näytti pahemmalta mitä todellisuudessa olikaan.
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7775.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7781.jpg
http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7785.jpg
Käynnistyksen kanssa olikin sitten aika suuria ongelmia kun ei meinannu onnistua ilmaus ihan kotikonstein.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Nuohous ohi.
Ei kannattane tyhjillään pyöritellä hirveästi ettei VP44 ota itseensä.mike kirjoitti: Käynnistyksen kanssa olikin sitten aika suuria ongelmia kun ei meinannu onnistua ilmaus ihan kotikonstein.
Se pumppupelkohan sitä oli persiissä mutta pakko oli pyörittää lyhyissä pätkissä taukoa pitäen kun auto piti saada ajoon ja tietty tämä kaikki tapahtu viikonloppuna kun ei mistään enää kunnon alipainevehkeitä löytynyt.
Tuosta pumpun itteensä ottamisesta näky olevan monenlaista juttua netissäkin.
Käyttöohjekirjassa oli muistaakseni jotain 60 sekunnin starttailuista puhetta jos pääsee nafta loppumaan.
Kyllä se vaan oli kaikki helpompaa vanhalla kalustolla missä oli sentään käsipumppu ilmausta varten...
Tuosta pumpun itteensä ottamisesta näky olevan monenlaista juttua netissäkin.
Käyttöohjekirjassa oli muistaakseni jotain 60 sekunnin starttailuista puhetta jos pääsee nafta loppumaan.
Kyllä se vaan oli kaikki helpompaa vanhalla kalustolla missä oli sentään käsipumppu ilmausta varten...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334