TiD imusarjan putsaus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

TiD imusarjan putsaus

Viesti Kirjoittaja mike »

Aattelin kurkata millanen töhnäkerros kansien alta löytyy.
Mitäs kaikkea uutta osaa pitää varata putsausprojektiin?
Riittääkö kolme uutta tiivistettä vai pitääkö jotain polttoaineen paluuputkiakin uusia?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: TiD imusarjan putsaus

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

mike kirjoitti:Aattelin kurkata millanen töhnäkerros kansien alta löytyy.
Mitäs kaikkea uutta osaa pitää varata putsausprojektiin?
Riittääkö kolme uutta tiivistettä vai pitääkö jotain polttoaineen paluuputkiakin uusia?
Oulussa näemmä muillakin Tid-9-5:sia :) Kerro sitten kokemuksiasi, kun saat homman tehtyä. Itseäkin kiinnostaisi tietää, mitä tuolta löytyisi ja onko vaikutusta koneen käytökseen. Nuo suutinten paluuletkut uusitutin eilen, kun ei aina starttaa kuin palmun alta. Vaikutus taitaa olla silti kosmeettinen, mutta kuulemma olivat jonkin verran rispaantuneet. Ei ainakaan paljoa maksa, jos itse homman osaa tehdä..
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Ei tarvitse välttämättä mitään tiivisteitä uusia. Köyhän miehen putsauksen tekee seuraavasti:
Imusarjan päältä johtonippua syrjään ja kotelon kansi veke. Siitä näkee jo tilanteen onko hätä vai ei. Kotelo ahtoputkesta irti ja putsaa sen vaikka irrallaan. Imusurjasta imuroi enemmät skeidat vaikka imurin päähän laitettavalla puutarhaletkulla, ei tee hyvää jos tippuu koneeseen. Samalla kannattaa ruiskuttaa vaikka elmekkiä egr venan tiivistepintaan.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Nuohous ohi.

Viesti Kirjoittaja mike »

Nyt on imusarja nuohottu ja yllätyshän siellä odotti. Onneks tällä kertaa kuitenkin ihan positiivinen sellanen. Ei ollu karstaa oikeastaan yhtään.

Pahimmat kököt oli imusarjan ylemmässä osassa EGR:n kohdilla ja kannessa missä on imuilman lämpötila-anturi. Aluksi siis näytti pahemmalta mitä todellisuudessa olikaan.

http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7775.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7781.jpg

http://i169.photobucket.com/albums/u220 ... G_7785.jpg


Käynnistyksen kanssa olikin sitten aika suuria ongelmia kun ei meinannu onnistua ilmaus ihan kotikonstein.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Nuohous ohi.

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

mike kirjoitti: Käynnistyksen kanssa olikin sitten aika suuria ongelmia kun ei meinannu onnistua ilmaus ihan kotikonstein.
Ei kannattane tyhjillään pyöritellä hirveästi ettei VP44 ota itseensä.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Se pumppupelkohan sitä oli persiissä mutta pakko oli pyörittää lyhyissä pätkissä taukoa pitäen kun auto piti saada ajoon ja tietty tämä kaikki tapahtu viikonloppuna kun ei mistään enää kunnon alipainevehkeitä löytynyt.

Tuosta pumpun itteensä ottamisesta näky olevan monenlaista juttua netissäkin.

Käyttöohjekirjassa oli muistaakseni jotain 60 sekunnin starttailuista puhetta jos pääsee nafta loppumaan.

Kyllä se vaan oli kaikki helpompaa vanhalla kalustolla missä oli sentään käsipumppu ilmausta varten...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin