Tuli hankittua 9-5....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Tuli hankittua 9-5....

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Tuli hankittua aamulla 1997 mallin 9-5. Autolla on ajettu 245 000tkm ja huollettu säännöllisesti....Mihinkä kannattaisi kiinnittää huomiota noilla kilometreillä?

Tässä vaiheessa sorry niille ärhentelijöille jos tää asia on käsitelty ties kuinka monta kertaa aiemmin...mut olen suht uusi tulokas ;-)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Alustan osiin: Koiranluut, iskarit etenkin takana, takapään pallonivelet ja puslat. Konepellin alla huohotussysteemin päivitystarve.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Re: Tuli hankittua 9-5....

Viesti Kirjoittaja Haksu »

ozyboy kirjoitti:Mihinkä kannattaisi kiinnittää huomiota noilla kilometreillä?
Jos vaan pystyt,niin selvitä auton huoltohistoria se kertoo paljon.

Ps.Tervetuloa potkimaan ABC:lle Kuopion pitkäänlahteen.
Seuraile tapahtumat palstaa.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitos :-)

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Auto on huollettu säännöllisesti merkkihuollossa Varkaudessa :-)..Tuosta huohotinjärjestelmä systeemistä, millainen se päivitys oikein on? Pannaanko sinne uutta osaa vai onko se joku tiestikka ohjelma systeemi?
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Kiitos :-)

Viesti Kirjoittaja TD04 »

ozyboy kirjoitti:Tuosta huohotinjärjestelmä systeemistä, millainen se päivitys oikein on?
Eski kirjoitti:
Tässä vielä bonuksena kuva uusimman huohotinpäivityspaketin sisällöstä:
Kuva

Eski
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitokset ...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Kiitos, kysyn huollosta ovatko laittaneet nuo värkit autoon :D
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

yksi tyhmä kysymys...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Vanteiden pulteista, käykö nuo alumiinivanteiden pultin myös peltivanteille vai onko niille omat pultit?
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Tuohon TD04:n kuvalliseen viestiin lisätäkseni: mulle myivät tuon kuvassa olevan päivityspaketin lisäksi vielä noin 35 euron letkun numeroltaan 55560463.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitos :-)

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Kiitokset vastauksista :-)...tästä autosta alkaa todella tykätä kuin hullu puurosta... :lol:
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ZeiPii kirjoitti:Tuohon TD04:n kuvalliseen viestiin lisätäkseni: mulle myivät tuon kuvassa olevan päivityspaketin lisäksi vielä noin 35 euron letkun numeroltaan 55560463.
Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan.

Jeps, itsekin tuon otin kaiken varalta.

Lisäksi kannattaa ainakin testata venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili, pieni osa, mutta rikkinäisenä laittaa moottorin aika sekaisin :(
Omakohtaista kokemusta:

http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 8375296ba3

Hinnaksi tuli klubialennuksen kanssa alta satanen + postikulut. Sisältäen:
-Uusin huohotinpäivitys.
-Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan 55560463
-Takaiskuventtiili 9399973
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Huoh, meinaa jo unohtua mitä pitikään sanoa, kun foorumi on näin tahmanen.
Vaan muistanpa, jopa pikkulauantaina 8) Että aika helposti tuon huohotinpäivityksen värkkäilee itsekin perustyökaluilla. Kuvalliset ohjeet, jutut lontooksi:

http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Kiitos Termos. Noilla ohjeilla jopa minäkin voin osata tuon, kunhan vain viitsisi ruveta hommiin :D
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ZeiPii kirjoitti:Kiitos Termos. Noilla ohjeilla jopa minäkin voin osata tuon, kunhan vain viitsisi ruveta hommiin :D
Kiittele ennemmin ohjeen tekijää :lol:

Ei se paha homma ole, keulaa on hyvä saada kunnolla irti maasta, jos jumppaat auton alla esmes ajoramppien avulla. Voimistelua riittää sille päivälle :wink: Mutta tunti-pari, sisältäen mahdolliset taukosavut, niin pitäis olla ensikertalaiseltakin valmista. Näin meillä.

Rasvamonttu sopii hommaan parhaiten, kun noita letkuja joutuu yläkauttakin tunkemaan imusarjan haaroista öljypohjan kieppeille. Puolittaa asennusajan luultavasti.

Laturin piuhat ja se tukirauta irti, niin letkujen ja öljyloukon ähräämiset helpottuu huomattavasti.

Muista irroittaa + piuha akusta!
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Termos kirjoitti:
ZeiPii kirjoitti:Tuohon TD04:n kuvalliseen viestiin lisätäkseni: mulle myivät tuon kuvassa olevan päivityspaketin lisäksi vielä noin 35 euron letkun numeroltaan 55560463.
Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan.

Jeps, itsekin tuon otin kaiken varalta.

Lisäksi kannattaa ainakin testata venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili, pieni osa, mutta rikkinäisenä laittaa moottorin aika sekaisin :(
Omakohtaista kokemusta:

http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 8375296ba3

Hinnaksi tuli klubialennuksen kanssa alta satanen + postikulut. Sisältäen:
-Uusin huohotinpäivitys.
-Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan 55560463
-Takaiskuventtiili 9399973

Luin tuon sun aikaisemman jutun ja sulla nypytys lakkasi? Nypyttikö kiihdytettäessä maltillisesti noin 3000rpm asti? Kumpikohan vaikutti asiaan, takaiskuventtiili vai Trionicin nollaus? Itellä alkaa tuo nypytys risomaan....
Kannatusjäsen
#3382
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Nykimisestä...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Mistä voisin johtu seuraavan lainen oire...eli kun käynnistän auton toisinaan se meinaa ensin sammua mutta ei sammukkaan, tätä se ei tee joka kerta...mutta kun se käynnistyy niin se käy todella nätisti.

Toinen ongelma on nykiminen, eli auto nykäisee silloin tällöin, ei aina. Auto käy ja kulkee tasaisesti ja kiekka mittaria kattottaessa ei näytä mitään ihmeellistä, voisiko olla kosteutta?

Katsoin tuossa aikaisempia kysymyksiä nykimisestä ja nyt ihan blondina kysyn että mikä ihme on se di-kasetti ja se läppäkotelo, jos ne menee onko ne kalliita vaihtaa?

ps. koettakaa kestää näitä minun kysymyksii..
Vastaa Viestiin