Tässä vaiheessa sorry niille ärhentelijöille jos tää asia on käsitelty ties kuinka monta kertaa aiemmin...mut olen suht uusi tulokas
Tuli hankittua 9-5....
Tuli hankittua 9-5....
Tuli hankittua aamulla 1997 mallin 9-5. Autolla on ajettu 245 000tkm ja huollettu säännöllisesti....Mihinkä kannattaisi kiinnittää huomiota noilla kilometreillä?
Tässä vaiheessa sorry niille ärhentelijöille jos tää asia on käsitelty ties kuinka monta kertaa aiemmin...mut olen suht uusi tulokas
Tässä vaiheessa sorry niille ärhentelijöille jos tää asia on käsitelty ties kuinka monta kertaa aiemmin...mut olen suht uusi tulokas
Alustan osiin: Koiranluut, iskarit etenkin takana, takapään pallonivelet ja puslat. Konepellin alla huohotussysteemin päivitystarve.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Tuli hankittua 9-5....
Jos vaan pystyt,niin selvitä auton huoltohistoria se kertoo paljon.ozyboy kirjoitti:Mihinkä kannattaisi kiinnittää huomiota noilla kilometreillä?
Ps.Tervetuloa potkimaan ABC:lle Kuopion pitkäänlahteen.
Seuraile tapahtumat palstaa.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Kiitos :-)
Auto on huollettu säännöllisesti merkkihuollossa Varkaudessa
..Tuosta huohotinjärjestelmä systeemistä, millainen se päivitys oikein on? Pannaanko sinne uutta osaa vai onko se joku tiestikka ohjelma systeemi?
Re: Kiitos :-)
ozyboy kirjoitti:Tuosta huohotinjärjestelmä systeemistä, millainen se päivitys oikein on?
Eski kirjoitti:
Tässä vielä bonuksena kuva uusimman huohotinpäivityspaketin sisällöstä:
Eski
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Kiitokset ...
Kiitos, kysyn huollosta ovatko laittaneet nuo värkit autoon 
yksi tyhmä kysymys...
Vanteiden pulteista, käykö nuo alumiinivanteiden pultin myös peltivanteille vai onko niille omat pultit?
Kiitos :-)
Kiitokset vastauksista
...tästä autosta alkaa todella tykätä kuin hullu puurosta... 
Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan.ZeiPii kirjoitti:Tuohon TD04:n kuvalliseen viestiin lisätäkseni: mulle myivät tuon kuvassa olevan päivityspaketin lisäksi vielä noin 35 euron letkun numeroltaan 55560463.
Jeps, itsekin tuon otin kaiken varalta.
Lisäksi kannattaa ainakin testata venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili, pieni osa, mutta rikkinäisenä laittaa moottorin aika sekaisin
Omakohtaista kokemusta:
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 8375296ba3
Hinnaksi tuli klubialennuksen kanssa alta satanen + postikulut. Sisältäen:
-Uusin huohotinpäivitys.
-Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan 55560463
-Takaiskuventtiili 9399973
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Huoh, meinaa jo unohtua mitä pitikään sanoa, kun foorumi on näin tahmanen.
Vaan muistanpa, jopa pikkulauantaina
Että aika helposti tuon huohotinpäivityksen värkkäilee itsekin perustyökaluilla. Kuvalliset ohjeet, jutut lontooksi:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
Vaan muistanpa, jopa pikkulauantaina
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=82999
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Kiittele ennemmin ohjeen tekijääZeiPii kirjoitti:Kiitos Termos. Noilla ohjeilla jopa minäkin voin osata tuon, kunhan vain viitsisi ruveta hommiin
Ei se paha homma ole, keulaa on hyvä saada kunnolla irti maasta, jos jumppaat auton alla esmes ajoramppien avulla. Voimistelua riittää sille päivälle
Rasvamonttu sopii hommaan parhaiten, kun noita letkuja joutuu yläkauttakin tunkemaan imusarjan haaroista öljypohjan kieppeille. Puolittaa asennusajan luultavasti.
Laturin piuhat ja se tukirauta irti, niin letkujen ja öljyloukon ähräämiset helpottuu huomattavasti.
Muista irroittaa + piuha akusta!
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Termos kirjoitti:Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan.ZeiPii kirjoitti:Tuohon TD04:n kuvalliseen viestiin lisätäkseni: mulle myivät tuon kuvassa olevan päivityspaketin lisäksi vielä noin 35 euron letkun numeroltaan 55560463.
Jeps, itsekin tuon otin kaiken varalta.
Lisäksi kannattaa ainakin testata venakopan ja kaasuläpän välissä oleva valkoinen takaiskuventtiili, pieni osa, mutta rikkinäisenä laittaa moottorin aika sekaisin![]()
Omakohtaista kokemusta:
http://saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php ... 8375296ba3
Hinnaksi tuli klubialennuksen kanssa alta satanen + postikulut. Sisältäen:
-Uusin huohotinpäivitys.
-Letku huohotinsäiliöltä venttiilikopan muovinippaan 55560463
-Takaiskuventtiili 9399973
Luin tuon sun aikaisemman jutun ja sulla nypytys lakkasi? Nypyttikö kiihdytettäessä maltillisesti noin 3000rpm asti? Kumpikohan vaikutti asiaan, takaiskuventtiili vai Trionicin nollaus? Itellä alkaa tuo nypytys risomaan....
Kannatusjäsen
#3382
#3382
Nykimisestä...
Mistä voisin johtu seuraavan lainen oire...eli kun käynnistän auton toisinaan se meinaa ensin sammua mutta ei sammukkaan, tätä se ei tee joka kerta...mutta kun se käynnistyy niin se käy todella nätisti.
Toinen ongelma on nykiminen, eli auto nykäisee silloin tällöin, ei aina. Auto käy ja kulkee tasaisesti ja kiekka mittaria kattottaessa ei näytä mitään ihmeellistä, voisiko olla kosteutta?
Katsoin tuossa aikaisempia kysymyksiä nykimisestä ja nyt ihan blondina kysyn että mikä ihme on se di-kasetti ja se läppäkotelo, jos ne menee onko ne kalliita vaihtaa?
ps. koettakaa kestää näitä minun kysymyksii..
Toinen ongelma on nykiminen, eli auto nykäisee silloin tällöin, ei aina. Auto käy ja kulkee tasaisesti ja kiekka mittaria kattottaessa ei näytä mitään ihmeellistä, voisiko olla kosteutta?
Katsoin tuossa aikaisempia kysymyksiä nykimisestä ja nyt ihan blondina kysyn että mikä ihme on se di-kasetti ja se läppäkotelo, jos ne menee onko ne kalliita vaihtaa?
ps. koettakaa kestää näitä minun kysymyksii..
