sisätila lämmittimen asennus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

onko kellään kokemusta mistä kannattaa vetää lämmittimen johdot sisälle ja jos on kuvia niin saa laittaa niitäkin 9-5
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Eski »

Valmista sopivaa läpivientiä ei ole, vaan on porattava uusi reikä rintapeltiin...

Eski
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja koistha »

Tästä oli juttua joskus vuosi-kaksi sitten eli ketjun varmaankin löytäisi haulla.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=46180
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=21447
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja APC »

Entä mihin kohtaan olette ruuvanneet itse puhaltimen? Hyvä paikka näyttäisi olevan upukuskin vasemman jalan vieressä verhoilussa. Ottaako ruuvi siihen kiinni ja onko vaaraa johtojen tms. turmelemisesta?
9-5 Aero Wagon -06
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Kannattaa katsoa myös paneelin takapuolelle minne on telinettä ruuvaamassa. Itsellä kävi tuuri edellisen auton kanssa. Jäi ruuvin kierteet 1mm päähän johtosarjasta. Asia paljastui myöhemmin kun purin konsolista muuten tavaraa pois. Oli johtosarja kiinnitetty juuri pelkääjän jalkopaneelin kylkeen kiinni... Tiedä sitten juuri 95 miten siinä johdot on, mutta itse ainakin sen jälkee katson.
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja APC »

Kiitokset vinkeistä!

Miten tuota verhoilua oikein kannattaa lähteä avaamaan?
9-5 Aero Wagon -06
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja JouniH »

mulla on sisätilan lämmitin pelkääjän jalkatilassa oikealla puolella. Itse pistoke on hanskalokeron takana piilossa. Miinusta - pitää aina purkaa se hanskalokeron alla oleva muovi lärpäke pois ennen kuin saa lämmitimen johon paikalleen. Plussaa - pistoke ei ole tiellä jalkatilassa. Lämmittimen johdon saa piiloon kokonaan.
Audi A4 2.0TFSIq
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Tähän vanhaan ketjuun haluaisin lisätä, että ruuvasin Defa Terminin pienimmän mallin siihen hanskalokeron alla olevaan paneliin. Eka talvi meni ok, nyt paneelin kannatinklipsut väsyvät lämmetessään ja pehmetessään muutaman kilometrin ajon jälkeen siinä määrin, että paneeli siihen kiinni ruuvattuine lämmittimineen putoaa alas lattialle, kun sen klipsukiinnittimet ei jaksa kannatella systeemiä. Lämmitin olisi tuolla konstilla melkein täysin näkymättömissä, mutta minkäs teet.

Itse lämmittimen toiminnan aikana (korkeintaan 2 h kerrallaan) paneeli pysyy paikallaan. "Fööni" ei ilmeisesti käy niin lämpöisenä, että paneelin kannatinklipsut ehtisivät pehmetä ja antaa periksi.

Jeesusteippikään ei auta, ei liimaudu tarpeeksi hyvin pitämään paneelia paikallaan.
Turha kapistus koko paneeli.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse vedin sen paneelin parilla ruuvilla hanskalokeron pohjaan kiinni, niin jo vain pysyy sisälämppäreineen paikallaan.

Eski
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja AC »

Eski kirjoitti:Itse vedin sen paneelin parilla ruuvilla hanskalokeron pohjaan kiinni, niin jo vain pysyy sisälämppäreineen paikallaan.

Eski
Sama vika, sama korjaus. Paneeli kannattaa kyllä laittaa paikalleen vaikka ei jeesusteipillä pysyisikään, vaikuttaa jonkin ilmanjakoon, ainakin minun mielestäni oli epämiellyttävä ilman ko. muovia.
BMW 320dA Coupe LCI
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Itellä puhallin apparin jalkatilan "katossa" (joku pikkudefa). Telineen ruuvasin sinne alla olevaan ylimääräisen oloiseen erikseen irtoavaan koristemuoviläystäkkeeseen ja on pysynyt. läpivienti isolla reikäporalla rintapeltiin (varmista konehuoneen puolelta, ettet poraa niihin putkiin, mitä siellä on takana, tilaa on porata, mutta on sitä tilaa porata niihin putkiin/letkuihin/johtoihinkin...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Eski kirjoitti:Itse vedin sen paneelin parilla ruuvilla hanskalokeron pohjaan kiinni, niin jo vain pysyy sisälämppäreineen paikallaan.

Eski
Saakos sen hanskalokeron ruuvattua kokonaan irti, vaikka paneeli olisi (ruuvattuna) paikoillaan. Hanskalokeron ruuvvit ei taida olla siellä paneelin alla (tai oikeastaan yllä) vaan vieressä. Haittaako tulevaa raitisilmasuodattimenvaihto-operaatiota, jos "läystäkkeen" ruuvvaa kiinni hanskalokeron pohjaan.

J
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei mielestäni vaikuta risun vaihtoon mitenkään ja hanskalokeronkin saa irti, läpyskän alla ei ole mitään ruuveja.

Eski
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: sisätila lämmittimen asennus

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Eski kirjoitti:Ei mielestäni vaikuta risun vaihtoon mitenkään ja hanskalokeronkin saa irti, läpyskän alla ei ole mitään ruuveja.

Eski
Ok. Nyt se on ruuvattu näin.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Vastaa Viestiin