9-5 -98 2.0t, ei automaatti.
Onko tuo vesijäähdyttimen alla oleva lauhdutin/jäähdytin turbon vai minkä ?
Sinne menevä letku on ruostunut ja tiputtaa öljyä.
Saakohan ne metalliletkut uusittua vai onko ne kiinteästi siinä jäähdyttimessä ?
edit- Sen verran selvisi jo, että öljynjäähdytin ja metalliletkut irtoavat toisistaan. Se onkin vielä mystisempää, että saako niitä metalliletkuja uusia ja sitten vain uusi puristusliitos. Onko jollakin kokemusta noista puristusliittimistä, saako saman letkun liitoksen uudistettua ?
Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
No omassa vuoti toinen noista letkun liitoksista tosin koneen puoleisesta päästä..Korjasin sen purkamalla prässiliitoksen ja pätkäsin letkusta vuotavan kohdan pois..Klemmareilla liitos kasaan..Eipä sen jälkeen ole enää vuotanut..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
Kannattaa käydä kysymässä jostain hydraulialan liikkeestä, jos voivat tehdä uuden letkun sulle? Esim. Turun Orikedon alueella on 8 eri hydraulialan puljua, en viitsi nyt alkaa mainostaan mitään, koska voin olla vähän jäävi siihen. 

Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
Lankesin kalleimpaan vaihtoehtoon. Letkut kumi+metalli * 2kpl ovat jotakin 50 egee ja toinen 90 egee. Työ about 100 egee. Sain kuitenkin asennuksen jo huomiselle, se edes ilahdutti.
WIS :stä löysin vain toisen pään, öljynjäähdyttimen. Se pää on helppo. Ei hajuakaan miten toinen pää kiinni eikä jaksanut tuolla sateessa alkaa puuhastelemaan.
Oli kuulemma metrossa just jonkun toisen korjattu, oli kumiletku haljennut, eli kannattanee muidenkin tarkkailla, ainakin mun 1997/1998 malli on sen varran ehtinyt jo ruostua, että ei ihme, että alkaa pukkaamaan ruostetta läpi.
Totestin sitten samalla, että mieluummin menee metron piikkiin, jos vaikka ei joku liitos pitäisikään ... sen verran tulee tuota tku-hki motaria veivattua viikottain, että saa mielellään olla kunnolla kiinni.
WIS :stä löysin vain toisen pään, öljynjäähdyttimen. Se pää on helppo. Ei hajuakaan miten toinen pää kiinni eikä jaksanut tuolla sateessa alkaa puuhastelemaan.
Oli kuulemma metrossa just jonkun toisen korjattu, oli kumiletku haljennut, eli kannattanee muidenkin tarkkailla, ainakin mun 1997/1998 malli on sen varran ehtinyt jo ruostua, että ei ihme, että alkaa pukkaamaan ruostetta läpi.
Totestin sitten samalla, että mieluummin menee metron piikkiin, jos vaikka ei joku liitos pitäisikään ... sen verran tulee tuota tku-hki motaria veivattua viikottain, että saa mielellään olla kunnolla kiinni.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula
Ihan hyvä hinta siitä että avaa x2 8mm mutteria ja nykäsee vanhat putket o-renkaista pois ja laittaa uudet tilallearilar kirjoitti:Lankesin kalleimpaan vaihtoehtoon.Työ about 100 egee.

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99