Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

Viesti Kirjoittaja arilar »

9-5 -98 2.0t, ei automaatti.
Onko tuo vesijäähdyttimen alla oleva lauhdutin/jäähdytin turbon vai minkä ?
Sinne menevä letku on ruostunut ja tiputtaa öljyä.

Saakohan ne metalliletkut uusittua vai onko ne kiinteästi siinä jäähdyttimessä ?

edit- Sen verran selvisi jo, että öljynjäähdytin ja metalliletkut irtoavat toisistaan. Se onkin vielä mystisempää, että saako niitä metalliletkuja uusia ja sitten vain uusi puristusliitos. Onko jollakin kokemusta noista puristusliittimistä, saako saman letkun liitoksen uudistettua ?
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

Viesti Kirjoittaja TD04 »

No omassa vuoti toinen noista letkun liitoksista tosin koneen puoleisesta päästä..Korjasin sen purkamalla prässiliitoksen ja pätkäsin letkusta vuotavan kohdan pois..Klemmareilla liitos kasaan..Eipä sen jälkeen ole enää vuotanut..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kannattaa käydä kysymässä jostain hydraulialan liikkeestä, jos voivat tehdä uuden letkun sulle? Esim. Turun Orikedon alueella on 8 eri hydraulialan puljua, en viitsi nyt alkaa mainostaan mitään, koska voin olla vähän jäävi siihen. ;)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

Viesti Kirjoittaja arilar »

Lankesin kalleimpaan vaihtoehtoon. Letkut kumi+metalli * 2kpl ovat jotakin 50 egee ja toinen 90 egee. Työ about 100 egee. Sain kuitenkin asennuksen jo huomiselle, se edes ilahdutti.

WIS :stä löysin vain toisen pään, öljynjäähdyttimen. Se pää on helppo. Ei hajuakaan miten toinen pää kiinni eikä jaksanut tuolla sateessa alkaa puuhastelemaan.

Oli kuulemma metrossa just jonkun toisen korjattu, oli kumiletku haljennut, eli kannattanee muidenkin tarkkailla, ainakin mun 1997/1998 malli on sen varran ehtinyt jo ruostua, että ei ihme, että alkaa pukkaamaan ruostetta läpi.

Totestin sitten samalla, että mieluummin menee metron piikkiin, jos vaikka ei joku liitos pitäisikään ... sen verran tulee tuota tku-hki motaria veivattua viikottain, että saa mielellään olla kunnolla kiinni.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Turbon välijäähdytin??, pitääkö vaihtaa koko mokkula

Viesti Kirjoittaja TD04 »

arilar kirjoitti:Lankesin kalleimpaan vaihtoehtoon.Työ about 100 egee.
Ihan hyvä hinta siitä että avaa x2 8mm mutteria ja nykäsee vanhat putket o-renkaista pois ja laittaa uudet tilalle 8O
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin