Missä tehot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja BNordic »

.
Viimeksi muokannut BNordic, Ti Heinä 07, 2009 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero -03
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja masas »

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Niin ja sitten hyvä kyssäri, oliko autosi merkkihuollossa ja mainitsitko lastusta?

Jos et, ovat voineet päivittää sen orkkissoftan sinne nordiccien päälle :?

Osittain vaikuttaa varmasti myös nämä kuumat ilmat tuohon kulkuun. Niitähän ei oikein ollut silloin 3kk sitten :)
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja BNordic »

..
Viimeksi muokannut BNordic, Ti Heinä 07, 2009 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero -03
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja masas »

Mankkuvena n. 50€ ja helpo vaihtaa vaikka "pyhäpuku päällä"
Tulppaa nuo takaiskut jolla toteat että onko niissä se vika. Noiden taka iskujen pitäis päästää bensahöyryjä koneeseen silloin kun on moottori jarrutus, (näin olen itselle antanut ymmätää) koska se "ilma" tulee immun jälkeen joten silloinhan se sotkis tuon "seos suhteen".
Se "takaisku" härpäkkä maksaa sitten "hunajaa"

Lue tuo linkki ajatuksella läpi ja, tsekkaa kuvat joita sinne on linkitetty.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja masas »

Joko ahdot löyty?

Lukases tää viggen postaama vianhaku "kaavio": http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... e&start=30
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja BNordic »

.
Viimeksi muokannut BNordic, Ti Heinä 07, 2009 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero -03
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja BNordic »

.
Viimeksi muokannut BNordic, Ti Heinä 07, 2009 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero -03
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

BNordic kirjoitti:Nonni.

04.07.2009 Hieno päivä...täytyy laittaa muistiin.


Päivällä lähin sitten ite käväseen kaupoilla, paluu matkalla lahen motarilla järkyttävän savun ja nykimisen jälkeen kuulu *poks* ja 9-5 hyytyi täysin....sain rullattua liittymän jälkeiselle pysäkille todetakseni että öljyt oli tullu pihalle.

Vika ei ehkä ollut magneettiventtiilissä? :lol:

Metro-Auto airportin pihassa se nyt seisoo...ja seiskööt, minä kuljen tästä lähin jonkin aikaa bussilla :D
Voisi todeta virisoftan tehneen tehtävänsä yhdessä rikkoutuneen ilmamassa mittarin (öljyttävä vapaavirtaussuodatin).

Koneesta mäntä kappaleina ja hyvällä tuurilla pääsee mäntien vaihdolla ja alakerta on ehjänä. Muussa tapauksessa menee kone vaihtoon.

Valitettavasti T7 sovellukset eivät tunnista viallista ilmamassa mittaria ja päästävät koneen käymään laihalla.

http://www.kotikone.fi/pasi.karell/Mant ... kassa.html
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
BNordic
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 18, 2009 18:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja BNordic »

.
Viimeksi muokannut BNordic, Ti Heinä 07, 2009 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Aero -03
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

No, valitettavasti kuulostaa aika lailla samalta kuin omassa tapauksessa.

Itselläni vian aiheuttaja oli ilmamassamittari, joka aiheutti juuri samanlaista nykimistä, ja CE-valo vilkahteli myös. Oireet korjaantuivat ja veto tasoittui kun alakerran vaihdon jälkeen vaihdettiin IMM.

Omassa oli mäntä vielä sen verran kasassa, ettei enempää palasia lennellyt.

Vakioalakertaa ei kannattane (hyvän tuurin ollessa suosiollinen) laittaa takaisin, vaan joko takomännät orkkiskankiin tai vaihtoehtoisesti T5-koneen alakerta.

Niin... ja tuo koneen totaalinen hyytyminen viittaisi siihen, että mäntä olisi pahemmin palasina. Oma kävi sentään jotenkuten kun pysäytin.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja oju »

9000LPT kirjoitti:Valitettavasti T7 sovellukset eivät tunnista viallista ilmamassa mittaria ja päästävät koneen käymään laihalla.
Eikös se nimenomaan valvo vilkauttelemalla CE-valoa ja ilmoittamalla kakkoslambdan laihasta seoksesta? Poistavatko jotkut virisoftat tuon ominaisuuden vai onko se vain liian hidas reagoidakseen joihinkin ilmamassamittarin vikatyyppeihin?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Valvonta ei ole käytössä kaasu pohjassa ja männän halkaiseva "laiha" on suhteellinen käsitys.. 13-14 AFR on omiaan männän halkaisuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja oju »

jcarlson kirjoitti:Valvonta ei ole käytössä kaasu pohjassa ja männän halkaiseva "laiha" on suhteellinen käsitys.. 13-14 AFR on omiaan männän halkaisuun.
Eipäs sen näköjään tarvitse kauas heittää. Lähinnä minua kiinnostaa tapahtuuko tämä jossain tietyissä olosuhteissa (rata, autobahn tms.) vai myös silloin kuin kaasua ei pidetä pohjassa kuin joitain sekunteja kerrallaan (normaalit liikennetilanteet).

Oma IMM on toiminut putsaamisen jälkeen hyvin* mutta nyt kävi mielessä pitäisikö se vaihtaa varmuuden vuoksi.

* ei vikakoodia 3000-4000 kilometriin
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Missä tehot?

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Mulla nuo vikakoodit oli kaikki misfirejä, IMM ei antanut koskaan minkäänlaista vikakoodia. Luulisin, ettei kannata turhaan vaihtaa jossei tee tuota "pätkintää" vedossa.

Pakolämmöt on melko kovat jo tuollaisilla AFR-lukemilla ja tuo valutavara ei ihan ole lämmönvaihtelujen kannalta paras mahdoillinen materiaali.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Vastaa Viestiin