Lisäpotkua
Lisäpotkua
Olen tuore
9-5 2.0t -03 "kartano"-mallin omistaja ja heti pitäisi saada laitteeseen lisäpotkua
, ei vaan lähinnä kiinnostaa noiden "moottoripäivitysten" vaikutus menoveden kulutukseen, mukana tuleva ruutiannos olisi mukava bonus. Tietysti kiinnostaa myös vaikutus moottorin käyttöikään... Mielipiteitä eli MapTun, Speedparts vai muu mikä? Vai onko parempi jättää kaupan hyllylle...
Re: Lisäpotkua
Nyt taisin pudota amatööriyttäni kärryiltä, eikös noi kyseiset liitykkään juuri softapäivitykseen??
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Lisäpotkua
Itse en ole huomannut "vesi" 95, 98 tai v-poverin kulutus eroja, normaalissa esim. lomamatka ajossa. Jos 95:lla pääsee 6.7-6,9 l/100km, niin tahtoisin nähdä sen tyypin joka esim.v-poverilla tiputtaa tuosta vielä vaikka se 0,2
.
Autosi muuttuu kyllä ihan toiseksi, oli sitten kenenkä softa tahansa.
Autosi muuttuu kyllä ihan toiseksi, oli sitten kenenkä softa tahansa.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Lisäpotkua
Hmm.. mitenkähän tuonkin nyt ymmärtäis, ihan sillä näitä kyselin, kun en niistä mitään ymmärrä, aiemmat kulkuneuvot kun on ollu vähän iäkkäämpää sorttia.Autosi muuttuu kyllä ihan toiseksi, oli sitten kenenkä softa tahansa.
9-5 Aero wagon -04
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
9-5 2.0T wagon -03
"The ultimate result of shielding man from the effects of folly, is to fill the world with fools" -Herbert Spencer
Re: Lisäpotkua
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: Lisäpotkua
ainakin tonnarin ohjekirjassa lukee että peinempi oktaanisella bensalla kulutus on pienempi ja suuri oktaanisella taas puolestaan enemmän tehoa.masas kirjoitti:Itse en ole huomannut "vesi" 95, 98 tai v-poverin kulutus eroja, normaalissa esim. lomamatka ajossa. Jos 95:lla pääsee 6.7-6,9 l/100km, niin tahtoisin nähdä sen tyypin joka esim.v-poverilla tiputtaa tuosta vielä vaikka se 0,2.
Autosi muuttuu kyllä ihan toiseksi, oli sitten kenenkä softa tahansa.
#3272
Re: Lisäpotkua
jeps jeps....ja sun mielestä juurikin kannattaa ajella esim viritetyllämasas kirjoitti:Itse en ole huomannut "vesi" 95, 98 tai v-poverin kulutus eroja, normaalissa esim. lomamatka ajossa. Jos 95:lla pääsee 6.7-6,9 l/100km, niin tahtoisin nähdä sen tyypin joka esim.v-poverilla tiputtaa tuosta vielä vaikka se 0,2.
Autosi muuttuu kyllä ihan toiseksi, oli sitten kenenkä softa tahansa.
95:sta tankissa?ehkä löydät täältäkin foorumilta juttua aiheesta
#2285
Re: Lisäpotkua
tällä nyt viitattiin siihen että auton kulutus ei laske jos tankkaa 98:a 95:n sijaan.
#3272
Re: Lisäpotkua
alussa myös mainittiin-->virillä kulutus pienenee,kutenPola kirjoitti:tällä nyt viitattiin siihen että auton kulutus ei laske jos tankkaa 98:a 95:n sijaan.
kävi itselläkin
ja 98:lla myös pirteempi ku 95:lla eli kulkee pintakaasulla
PAREMMIN---->näin kulutus myös pienempi+nakutus pois
#2285
Re: Lisäpotkua
Isot pojat kertoi ettei kulkupuolessa ole paljoakaan eroa Saabin oma virisofta vs eri putiikkien steg1 mutta toimivuus on ihan eri luokkaa.
Niinpä omaan autoon laitettiin saabin softa ja kulku on ihan eri luokkaa kuin pikku-t:llä
jarrut on jo päivitetty, alusta odottaa asennusintoa niin sitten voisi vaihtaa turbon ja pakoputkiston ja päivittää softan
Niinpä omaan autoon laitettiin saabin softa ja kulku on ihan eri luokkaa kuin pikku-t:llä
jarrut on jo päivitetty, alusta odottaa asennusintoa niin sitten voisi vaihtaa turbon ja pakoputkiston ja päivittää softan
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Lisäpotkua
Jykä:
Tottakai kannataa, jos et ole kokoajan ulosmittaamassa vääntöä/tehoa. jaksaisin jankuttaa, mutta nyt merelle fisuja jallittamaan. (ja meinasin 9-5:lla saabilla ja lastulla ja "vesibensalla" vetää traileriakin)jeps jeps....ja sun mielestä juurikin kannattaa ajella esim viritetyllä
95:sta tankissa?ehkä löydät täältäkin foorumilta juttua aiheesta
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Lisäpotkua
Oletko tutkinut koskaan kuinka paljon saat nakutusta aikaan tuolla 95oct bensalla? Se on aivan sata varmaa että jos autoa on vähänkin (ahtopaineita enemmän kuin se 0,5-0,8) lastutettu niin nakutuksia tulee tuolla bensalla, ja silloin on syytä toivoa että virisoftan valmistaja ei ole rukannut nakutus arvojamasas kirjoitti:Tottakai kannataa, jos et ole kokoajan ulosmittaamassa vääntöä/tehoa. jaksaisin jankuttaa, mutta nyt merelle fisuja jallittamaan. (ja meinasin 9-5:lla saabilla ja lastulla ja "vesibensalla" vetää traileriakin)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
-
joukolainen
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Lisäpotkua
Itsellä teki kyllä uskomattoman paljon aerossa 06 päivitys 08, auto kiihtyy huomattavasti paremmin, kulutus laski reilun litran seka-ajossa, on nyt 8 litran huitteilla, ennen oli 9,5 litraa eli kuluttaa nyt suurin piirtein saman kuin edellinen 02 aero, molemmissa manuaali aski. Kevyellä kaasun painalluksella pysyy helposti liikennevirran mukana, vetää täysin puhtaasti isollakin vaihteella tyhjäkäynnin tuntumasta, SUOSITTELEN. Toki kulutuksen saa helposti nousemaan, kun lisätehoa käytytään hyväksi. Saabin omalla softalla(myös hirschin) varmistetaan myös koneen kestävyys kun turvarajoihin ei ole koskettu, mikäli se virittäjää kiinnostaa.
Tuota 95/ 98 käytöstä, jos vähääkään on perehtynyt turbomootorin toimintaan niin kuten edellä kirjoitettiin nakutusherkyys kasvaa huomattavasti korkeamilla ahtopaineilla ja tällöin tehoa tiputetaan ja kulku hyytyy 95 bensalla , ja joutuu heittämään pienempää silmään, varsinkin perävaunun vedossa eli kulutus kasvaa ja ajomukavuus heikenee.
Tuota 95/ 98 käytöstä, jos vähääkään on perehtynyt turbomootorin toimintaan niin kuten edellä kirjoitettiin nakutusherkyys kasvaa huomattavasti korkeamilla ahtopaineilla ja tällöin tehoa tiputetaan ja kulku hyytyy 95 bensalla , ja joutuu heittämään pienempää silmään, varsinkin perävaunun vedossa eli kulutus kasvaa ja ajomukavuus heikenee.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Lisäpotkua
no mulle ihan sama vaikka vetäisit sillä rekan perävaunuamasas kirjoitti:Jykä:Tottakai kannataa, jos et ole kokoajan ulosmittaamassa vääntöä/tehoa. jaksaisin jankuttaa, mutta nyt merelle fisuja jallittamaan. (ja meinasin 9-5:lla saabilla ja lastulla ja "vesibensalla" vetää traileriakin)jeps jeps....ja sun mielestä juurikin kannattaa ajella esim viritetyllä
95:sta tankissa?ehkä löydät täältäkin foorumilta juttua aiheesta
sullahan tunnetusti ne "hyvät" männätkin siinä kiesissä
kokeiles ulosmitata vaikka kunnon logit siitä autostasi,tiedät mitä
siellä tapahtuu!
#2285
Re: Lisäpotkua
itellä on tuo saabin oma 192 hv. Muuten olen tykännnyt mutta siinä on teho rajoitettu 1, 2 ja 3 vaihteella mikä saa sen tuntumaan laiskemmalta kuin nuo viriputkien staget.
#3272