9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Eli lohkolämmitin,vesiletku vai säteily??
Jostain lueskellu,että perinteinen lohkoläm. ei käy koska alumiinilohko ja letkulämmitin taas huonontaisi käynnistystä kun jotkut anturit häiriintyy..yms.??
Eli mikähän on se "oikea"
Jostain lueskellu,että perinteinen lohkoläm. ei käy koska alumiinilohko ja letkulämmitin taas huonontaisi käynnistystä kun jotkut anturit häiriintyy..yms.??
Eli mikähän on se "oikea"
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Varaosakaupat tarjoaa säteilijää useimmiten, mutta orggis biopowereissa tehtaan jäljiltä on vesilämmitin vakiona joten kyllä löytyy. Varaosakauppaan myyjää tenttaamaan. Se lämmitin tulee termarikotelon kupeeseen muistaakseni. Siellä on sellainen sokkokappale joka otetaan pois ensin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Defan vastus on numerolla D411592 ja
Calix on re 397
Calix on re 397
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Itse asensin omaani lohkolämmittimen. On siinä vähän asennushommaa, varsinkin jos jatkaa sisälle. Letkulämmitin voisi olla helpompi.
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Laitoin viime viikolla TT-Thermon letkulämmittimen 1000w jossa itessään kierrätysmoottori.
Tulee siihen sisäkennon ja koneen väliin.
Mulla tuli webaston ja sisäkennon väliin.
Janne
Tulee siihen sisäkennon ja koneen väliin.
Mulla tuli webaston ja sisäkennon väliin.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Tuo 397 Calix on täällä pöhissyt hyvin jo kohta neljä vuotta. Silloin aikanaan lohkolämmitinkeskustelussa oli kaikenlaista "häiriötekijää", orggissoftilla oli kaiketi ollut kylmäkäynnistysongelmaa ja toisaalta elementtejäkin oli kärähdellyt. Olikohan se nyt niin, että Defan hilppeillä oli tarviketiskilläkin myyntikielto/myymättäolemissuositus NG9-3:een. Niin muistelisin että mulla oli osanumerot valmiina mutta myyjä ei innostunut.
Calixiin päädyin kuitenkin tuolloin, olisikohan syinä ollut hinta ja se, että Calixia ei suoranaisesti ollut miltään taholta kielletty asentamasta. Noihinhan (siis lohkolämmittimeen=sähkövastus) ei nyt teknisesti suurta eroa mahdu, paitsi Calixin huomattavasti laadukkaamman oloinen verkkojohto. Se on toisaalta ainoa asia, joka käyttäessä tulee päivittäin vastaan... Napen BP-softa oli autossa jo, kun se meille tuli, eikä ole ongelmaa ollut lie´assa pitämisen jälkeen. Toki viinavaunun kylmäkäynnistys on aina melko hilpeä tapahtuma, oli esilämmitystä tai ei.
Sijaintihan tuossa on sellainen, että järjestelmän on paree olla hyvin ilmattu, kun vastus on koko lailla korkeimmassa kohtaa. Itseilmaavahan B207 taitaa olla, eli vaikea siihenkään on juuri vaikuttaa, paitsi ehkä huolellinen / pidempiaikainen käyttö ennen töpselin iskemistä ekan kerran seinään. Häiriötilanteissa voi olla alttimpi otttamaan ittensä, esim. sitten kun syylärin päädyt korkkaa ja alkaa vedenpinta hissukseen vajua...
Calixiin päädyin kuitenkin tuolloin, olisikohan syinä ollut hinta ja se, että Calixia ei suoranaisesti ollut miltään taholta kielletty asentamasta. Noihinhan (siis lohkolämmittimeen=sähkövastus) ei nyt teknisesti suurta eroa mahdu, paitsi Calixin huomattavasti laadukkaamman oloinen verkkojohto. Se on toisaalta ainoa asia, joka käyttäessä tulee päivittäin vastaan... Napen BP-softa oli autossa jo, kun se meille tuli, eikä ole ongelmaa ollut lie´assa pitämisen jälkeen. Toki viinavaunun kylmäkäynnistys on aina melko hilpeä tapahtuma, oli esilämmitystä tai ei.
Sijaintihan tuossa on sellainen, että järjestelmän on paree olla hyvin ilmattu, kun vastus on koko lailla korkeimmassa kohtaa. Itseilmaavahan B207 taitaa olla, eli vaikea siihenkään on juuri vaikuttaa, paitsi ehkä huolellinen / pidempiaikainen käyttö ennen töpselin iskemistä ekan kerran seinään. Häiriötilanteissa voi olla alttimpi otttamaan ittensä, esim. sitten kun syylärin päädyt korkkaa ja alkaa vedenpinta hissukseen vajua...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Laitoin viime viikolla TT-Thermon letkulämmittimen 1000w jossa itessään kierrätysmoottori.
Tulee siihen sisäkennon ja koneen väliin.
Mulla tuli webaston ja sisäkennon väliin.
---------
Olisko mahdollisesti kuvaa, kuinka sopii TT-Thermo konehuoneeseen? Onko toiminut asianmukaisesti?
96
Tulee siihen sisäkennon ja koneen väliin.
Mulla tuli webaston ja sisäkennon väliin.
---------
Olisko mahdollisesti kuvaa, kuinka sopii TT-Thermo konehuoneeseen? Onko toiminut asianmukaisesti?
96
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Hyvin on pelannut toistaisesti.
Kuvia:
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Autot/SAAB+9-3+2010/Temp/
Janne
Kuvia:
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Autot/SAAB+9-3+2010/Temp/
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Minulla on vähän sellainen käsitys, että letkulämmitin ilman pumppausta ei ole hyvä näissä. Moottori lämpiää epätasaisesti ja antureilla ei käsitystä miten lämmin kone oikeasti on.J-P-T kirjoitti:Eli lohkolämmitin,vesiletku vai säteily??
Jostain lueskellu,että perinteinen lohkoläm. ei käy koska alumiinilohko ja letkulämmitin taas huonontaisi käynnistystä kun jotkut anturit häiriintyy..yms.??
Eli mikähän on se "oikea"
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
jstrang kirjoitti:Hyvin on pelannut toistaisesti.
Kuvia:
https://oh6lsl.kuvat.fi/kuvat/Autot/SAAB+9-3+2010/Temp/
Janne
TT-THERMO moottorilämmitin Asennus-ja käyttöohje kirjoitti:Lämmitin asennetaan pystysuoraan asentoon niin että veden ulostulo on ylöspäin. Mikäli pystysuoraan asentaminen ei ole mahdollista, lämmitin toimii hyvin 45° asennuskulmaan saakka. HUOM! Lämmitintä ei saa asentaa vaakasuoraan.
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Doh, itsellä samanlainen v. -07. Lohkolämmitin oli pimeänä kun ostin ton, ja kun vaihdatin sen se pimeni samointein. Todennäköisesti ym. syistä. Nykyinen on jo muutaman vuoden toiminut mutisematta ilman minkäänlaisia käynnistysongelmia. Eli suosittelen tuota defan lohkolämmitintä kunhan sitä ei testata heti asennuksen jälkeen.
Vaikea sanoa mikä tappoi sen alkuperäisen, mutta ton toisen kanssa kävi niin että kun se vaihdettiin ja auto ajettiin kotiin n. 10km. Seuraavana aamuna auto valitteli jäähdytysnesteen vähäisyydestä. Tästä voisi päätellä helposti, että toi lämppäri on ollut kuivilla asennuksen jälkeen ja sitä on testattu.
Niin, ja hommaahan ei yhtään helpota se että nää saabit lähtevät käyntiin -30 asteen lämpötilassa yhtä helposti lämmityksen kanssa tai ilman
T. Antti
Vaikea sanoa mikä tappoi sen alkuperäisen, mutta ton toisen kanssa kävi niin että kun se vaihdettiin ja auto ajettiin kotiin n. 10km. Seuraavana aamuna auto valitteli jäähdytysnesteen vähäisyydestä. Tästä voisi päätellä helposti, että toi lämppäri on ollut kuivilla asennuksen jälkeen ja sitä on testattu.
Niin, ja hommaahan ei yhtään helpota se että nää saabit lähtevät käyntiin -30 asteen lämpötilassa yhtä helposti lämmityksen kanssa tai ilman
T. Antti
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 9-3 1,8t -08 puuttuu lämmitin,mikäs näihin käy?
Nojoo, oman kokemuksen tältä aamulta voin jakaa tähän.. TT-thermo päästi savut ulos. Eilen ajoin autolla normaalisti ilman ongelmia ja illalla ajastin lämmityksen aamuksi. Heräsin aamulla kun naapuri soitti ovikelloa että auto taitaa palaa Savuahan sieltä nousi reilusti. No, pelti auki ja tilannetta tutkimaan: paisari oli tyhjä, eristeet lämmittimen ympäriltä mustana. Ei olis varmaan kauaa mennyt että ois alkanu liekin kanssa palamaan. On käytetty aiemminkin ja asennettu jo viime talvena. Täytyy illalla tarkemmin tutkia, mutta epäilys on että jostain on letku pettänyt tai sitten lämmitin vuotanut jostain välistä. Vahva epäilys jälkimmäiseen mutta katsotaan.. Jännä kuitenkin että paineen ajossa kestänyt mutta sitten pettänyt jostain lämmittimen pumpun tuottamalla paineella.. Lohkolämmitintä nyt sitten olen katsellut vaikka ei tuo ole käyntiin lähdön kanssa kiukutellut kovillakaan pakkasilla ilman lämmitintä, stg1 etanolisofta ja RE85:lla tulee ajettua.
-Kalmari
9-3 2.0T 2008 Vector
9-3 2.0T 2008 Vector