Moottorin merkkivalo siis syttyi loistamaan ja vikakoodia lukiessa näytti koodia P0179 eli etanolianturin piirin korkea syöttö. Auto siis 2010 93X. Edellinen omistaja sanoi tuon hälytelleen aiemminkin, mutta ruotsalaisessa Saab-liikkeessä eivät useista käynneistä huolimatta varsinaista syytä asialle löytäneet. Anturinvaihto olisi ollut yksi vaihtoehto, mutta totesivat sen todennäköisimmin olevan turhaa rahanhaaskausta.
Kuittasin vikakoodin pois ja nyt muutaman päivän jälkeen valo loistaa taas. Onkohan foorumin miehillä vinkkiä mitä asialle kannattaisi tehdä. Ei jaksaisi joka viikko käydä hälyä kuittaamassa pois ja muutenkin moottorin merkkivalon palaessa ajelu huolettaa..
P0179 ja moottorin merkkivalo
P0179 ja moottorin merkkivalo
9-3 SS Aero, 93X
Re: P0179 ja moottorin merkkivalo
Johtosarjan mittailua ja anturin toiminnan todentamista olisi luvassa tuon vikakoodin perusteella.
Voi siis olla joko johtosarjavika tai anturi mykkä.
-Sami
Voi siis olla joko johtosarjavika tai anturi mykkä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: P0179 ja moottorin merkkivalo
P0179 poistui anturin vaihdolla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429